Hydraulisesti esiohjatun nostolaitteen hallinta
Lähetetty: 13.07.2015 19:15
Tuli hommattua tuollainen Saksalainen kapistus jossa nostolaitteen hallinta on sens o draulic, tai jokin sinne päin.
Käyttöohjekirjan ohjeistus on hieman ylimalkainen käytön suhteen.
Oikean puolimmainen vipu, keltanuppinen, on työasennon esisäätö. Eikö vain? Eli nostolaite laskeutuu ko. vivulla asetettuun asentoon kun vasemman puoleisen, mustanuppisen, laittaa keskimmäiseen pykälään. Alimpana on kellunta-asento. Ylin asento on maksimi nostokorkeus ja kuljetusasento.
Probleema on se että miten tuolla mustanuppisella nosto/laskuvivulla saa pysäytettyä nosto- tai laskuliikkeen välille? Siis esisäädetyn työsyvyyden ja maksimikorkeuden välille. Tai saahan liikkeen pysäytettyä hetkeksi jollain vivun asennolla mutta tuo pysähtymiskohta vaeltelee vivun säätökaarella ja nostolaite alkaa hetkellisen pysähtymisen jälkeen uida ylös tai alaspäin. Vai pitääkö käyttää tilanteissa joissa maksimi nostokorkeus on liikaa, esim. lähes kaikki nivelakselilla pyöritettävät koneet, keltapäistä esisäätövipua? Se näyttää toimivan lähestulkoon normaalin mekaanisen nostolaitteen tavoin silloin kun mustanuppinen on keskimmäisessä asennossa.
Ohjekirjasta saa, ainakin minä sain käsityksen jotta keltanuppinen on vain työsyvyyden esisäätöä varten sekä kuljetusajossa "varmistimena" täysin taakse/ylös vedettynä.
Vetovastus/asennonsäätöpotikka on kierrettynä täysin asennonsäädölle ja takalokasuojassa oleva säätöpylpyrä on kierrettynä täysin "alas" ja vielä pykälän taakse lukittuna joten niitten asennolla ei pitäisi olla vaikutusta ek. hallittavuusongelmaan.
Onko ek. pelkästään ominaisuus vai oisko jokin vika järjestelmässä?
Lämpimillä öljyillä nostolaite korjailee asentoa jatkuvasti. Ns. pilkkii. Kylmillä pitää asentonsa kohtuu hyvin.
Käyttöohjekirjan ohjeistus on hieman ylimalkainen käytön suhteen.
Oikean puolimmainen vipu, keltanuppinen, on työasennon esisäätö. Eikö vain? Eli nostolaite laskeutuu ko. vivulla asetettuun asentoon kun vasemman puoleisen, mustanuppisen, laittaa keskimmäiseen pykälään. Alimpana on kellunta-asento. Ylin asento on maksimi nostokorkeus ja kuljetusasento.
Probleema on se että miten tuolla mustanuppisella nosto/laskuvivulla saa pysäytettyä nosto- tai laskuliikkeen välille? Siis esisäädetyn työsyvyyden ja maksimikorkeuden välille. Tai saahan liikkeen pysäytettyä hetkeksi jollain vivun asennolla mutta tuo pysähtymiskohta vaeltelee vivun säätökaarella ja nostolaite alkaa hetkellisen pysähtymisen jälkeen uida ylös tai alaspäin. Vai pitääkö käyttää tilanteissa joissa maksimi nostokorkeus on liikaa, esim. lähes kaikki nivelakselilla pyöritettävät koneet, keltapäistä esisäätövipua? Se näyttää toimivan lähestulkoon normaalin mekaanisen nostolaitteen tavoin silloin kun mustanuppinen on keskimmäisessä asennossa.
Ohjekirjasta saa, ainakin minä sain käsityksen jotta keltanuppinen on vain työsyvyyden esisäätöä varten sekä kuljetusajossa "varmistimena" täysin taakse/ylös vedettynä.
Vetovastus/asennonsäätöpotikka on kierrettynä täysin asennonsäädölle ja takalokasuojassa oleva säätöpylpyrä on kierrettynä täysin "alas" ja vielä pykälän taakse lukittuna joten niitten asennolla ei pitäisi olla vaikutusta ek. hallittavuusongelmaan.
Onko ek. pelkästään ominaisuus vai oisko jokin vika järjestelmässä?
Lämpimillä öljyillä nostolaite korjailee asentoa jatkuvasti. Ns. pilkkii. Kylmillä pitää asentonsa kohtuu hyvin.