Kirjoittaja Tatuplan » 08.02.2016 20:20
Otetaas uudestaan. Yön yli nukuttuani asia alkoi vaivaamaan.
Edellinen viestini oli väärää tietoa.
Tutkin asiaa. Kun jousta kiristää vivusta ja antaa mennä sen yli, jousi tavallaan palautuu. Eli vivussa on vain epäkesko kohta ja se ei pysähdy mihinkään stoppariin. Tai ainakaan sellaista e ole näkynyt. Vaan hytistä tulevalla nivelvivustolla säädetään oikein, jolloin kulmavaihteen vipu ei mene/tai ainakaan kovin paljon yläkuolokohtansa yli.
Tämän kun nyt hiffasin ja osasin jättää jousen oikeaan pänniin, akseli pyöri vapautuneesti ja jopa kytkinpakka antoi käsivoimin pyörittämällä myöden.
Kun taas jousi on vapaana sen mielestäni kuuluukin kiristää pakka ja akseli toisen pään kartiolaakeria vasten, jolloin akseli pyörii raskasti
Eli mielelestäni kulmavaihde on nyt kutakuinkin kiinnilaittamista vaille valmis. Vähän vielä mietin avaanko kerran vielä ja koitan toiminnan useammalla kitkalevyllä.... Taidan taas nukkua muutaman yön yli ja miettiä sitten uudestaan.