Sivu 3/8

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiLähetetty: 06.12.2015 14:33
Kirjoittaja Rokressi
Hyvällä alulla näkyy projekti olevan. :palvova: Saisitko muuten laitettua isompia kuvia, vai ovatko nuo alkuperäisetkin pieniä?

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiLähetetty: 06.12.2015 19:45
Kirjoittaja IH 674
Nostolaitekannen voi nostaa ylös kun ottaa putket ja muut tiellä olevat
vivut pois ja tietenkin pultit auki.
Kannen alla ei ole mitään nostettaessa särkyvää.
Kannen takaosassa on kaksi ohjuritappia jotka voi tuntua tiukalta alkuun.
Kantta voi ensin kohottaa vaikka kangella takaa tapeista pois.
Kannessa olevan peperitiivisteen voi korvata tasotiivisteliimalla ja
painekanavissa (3 kpl) olevat teflonrenkaat O-renkailla.

Ja kun kansi on auki niin kannattaa tutkia ohuesta lattaraudasta tehty tanko
jossa on reijät päissä, ne reijät tahtoo venyä ja tanko katkeaa reijän kohdalta,
käytöstä riippuen tietenkin.

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiLähetetty: 06.12.2015 22:31
Kirjoittaja Takapotku
Kyllä vaan mulla mahtu kepit hytin reijästä läpi katkomatta. :raaputi: No saahan sen nätisti hitsattua takaisin ja hioo nätiksi. :) Mutta jatkoa odotellessa. :peukkuylös:

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiLähetetty: 08.12.2015 20:39
Kirjoittaja Tatuplan
Rokressi kirjoitti:Hyvällä alulla näkyy projekti olevan. :palvova: Saisitko muuten laitettua isompia kuvia, vai ovatko nuo alkuperäisetkin pieniä?


Ohjeesi mukaan kuvia muokkailun, mutta siellä tais olla mahdollisuus vaikuttaa kokoon. Yritän ensikerralla muita vaihtoehtoja.

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiLähetetty: 08.12.2015 20:46
Kirjoittaja Tatuplan
Takapotku kirjoitti:Kyllä vaan mulla mahtu kepit hytin reijästä läpi katkomatta. :raaputi: No saahan sen nätisti hitsattua takaisin ja hioo nätiksi. :) Mutta jatkoa odotellessa. :peukkuylös:


Jotain tein väärin kun keppi joutu pantteeseen. Olisko ollut väärä "pykälä"=>alue päällä. Ongelma olis voinut silläkin poistua, kun olis äkännyt ottaa nupin pois kepin päästä.

Vasta noston jälkeen hokasin ohjauspulpetin olevan "löysällä". Sekin olis voinut antaa senverran periksi, että ohjaamon olisi saanut sellaiseen asentoon, että keppi olis löystynyt.

Mutta aika pini murhe toi on, jos muuten menee remontti putkeen.

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiLähetetty: 03.01.2016 15:56
Kirjoittaja Tatuplan
Hyvää uutta vuotta foorumilaisille!

Rojektia on vähäsen ehtinyt viedä eteenpäin.

Nostolaitekannen ympärisltä purettu kaikki noston tiellä olevat osta. Hydrauliikkaputket, venttiilit yms. Vaihdekepitkin piti osittain irroittaa että sai pultit auki. Nostolaitevivustot jäi paikoilleen ainakin toistaiseksi.

Kansi nousi nätisti moottorinostimella, samoin nelivedon kulmavaihde. Molemmet on pöydällä, ja odottavat toimenpiteitä.

[img=http://s15.postimg.org/cxnmmsdvr/WP_20151210_006.jpg]

[img=http://s30.postimg.org/mbmj4vt2l/WP_20151210_014.jpg]

[img=http://s13.postimg.org/pseo5x0ar/WP_20151217_004.jpg]

Nyt on ensimmäinen ongelma edessä. Yritä IH674: ltä saamienni ohjeiden mukaan purkaa kulmavaihdetta

[img=http://s11.postimg.org/mlfya5rgv/WP_20160103_14_43_25_Rich_LI.jpg]

Ohjeen mukaan laipan (alla) ja rungon väliin 20 mm pala/kiila, jotta akseli pysyy paikallaan. Sitten nosta akselia laakereineen ylös 10 mm (yllä) ja laske ratas alas. Sitten pitäisi kaivaa kuula painelevyn alta pois (painelevy laakerin ja rattaan välissä).

Hyvistä, ohjeista huolimatta en nyt ymmärrä miten saan akselin noudemaan ja rattaan laskemaan alas. Jos tuo 20 mm kiila on paikoillaan ohjeen mukaan, niin sinne ei jää yhtään väliä. Ilman kiilaa vähäsen, muttei tarpeeksi. :raaputi:

Ohjeen mukaan "vipu" kuuluu olla asennossa "vetopäällä", eli kitkalevyt yhdessä. Meneekö tuo nyt oikein?

Olisko jollain antaa apua...
Olisko apuja...

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiLähetetty: 03.01.2016 17:11
Kirjoittaja IH 674
Sen laakerin pitäisi nousta 10 mm että se kuula sopii välistä pois eli nostetaan ulos vetäjällä
koko pakkaa 10 mm ylös laakeri mukana ja lasketaan alas ja kuula tulee pois,
sitten jatketaan vetoa kunnes laakeri on akselilta pois.

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiLähetetty: 03.01.2016 17:46
Kirjoittaja Tatuplan
Varmistelen vielä etten ryssi..

Ulosvetäjä laitetaan siis pakan alle, halk noin 180 mm, eikä painelevyn alle, joka on laakerin alla?

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiLähetetty: 03.01.2016 18:12
Kirjoittaja IH 674
Aivan oikein, tai sitten vetää laakerista sen kokonaan pois, voi olla hankala vetää siitä
Painelevy ei taida kestää vetoa vurioitumatta.

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiLähetetty: 03.01.2016 20:26
Kirjoittaja Tatuplan
Kiitos neuvosta. Ilman sitä olisi kyllä usko loppunut.

Melkosen piukassa oli. Ulosvetäjä oli piukilla.

Hyvä että tuli avattua. Olisin saanut väärät varaosat. Pakassa oli viisi kitkalevyä. Tiskillä meinasivat kymmnetä jotain välilevyä ja yhtä kitkalevyä.

Lisäksi ainakin takimmainen kartiolaakeri menee vaihtoon. Jostain on vuosien aikana irronnut murususia, mitkä olis mankeloineen pinnat rikki laakerin rullista. Ja yksi rengassokka oli irronnut vipumekanismista.