IH 685 XL 4WD kunnostus

International ja uudempien Case IH-traktoreiden keskustelualue

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja Tatuplan » 01.03.2016 22:03

Nyt loppuu kierretuntemus meikäläiseltä. Vesijohtoliitin 1 3/4 eikä tuo hydraulipuolen 1 5/8 osa tulppa, joka lienee unc-kierteellä. Onko parempaa arvausta?

Hommasin purkupojilta yksitoimisen hydrauliikkalohkon. Kovin vakuuttivat vivuston olevan xl-ohjaamosta, mutta ei se mennyt putkeen vielä toisellakaan kertaa...

Mikä mahtaa olla "nastan" virka, jok aon lohkon alapuolella, letkuliittimen välissä? Nastasta kun nykäiseen( silloin kun alimmaine pultti ei ole paikoillaan) niin sieltä tulkee jonkinlainen tulppa. Oisko sinne järkee vaihtaa myös o-renkaat?

Oli muuten tuskaa löytää turusta pitkiä 3/8 pultteja. Niitä tarvittiin kun lohkoja tuli nyt kolme rinnakkain. Pulttien mitat loppus viiteen tuumaan. Yksi metrinen kierretanko löytys koko kaupungista, ja sekin tietty haponkestävää. Ei se nyt sihen hintaan kaatunut, pääasia että löytyi.
Tatuplan
 
Viestit: 52
Liittynyt: 19.10.2015 19:36
Paikkakunta: Lieto

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja IH 674 » 01.03.2016 23:02

En tiedä tulpan tarkoitusta, muistaakseni oisko joku venttiili alla,
ainakin herkkä vuotamaan.
Kahdesta pultista voi tehdä hitsaamalla sopivan.

1 1/4 putkikierre kartiona voisi olla sopiva joka on 41 mm päältä
Putkikierteissä mitataan putki sisältä eli kierre on putken päällä ja mitoiltaan isompi.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja IH 674 » 03.03.2016 11:21

IH 674 kirjoitti:En tiedä tulpan tarkoitusta, muistaakseni oisko joku venttiili alla,
ainakin herkkä vuotamaan.
Kahdesta pultista voi tehdä hitsaamalla sopivan.

1 1/4 putkikierre kartiona voisi olla sopiva joka on 41 mm päältä
Putkikierteissä mitataan putki sisältä eli kierre on putken päällä ja mitoiltaan isompi.


Omassa koneessa tulpanpäässä luku 1 1/4 tuumaa.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja Tatuplan » 03.03.2016 17:03

Peräöljyn täyttöaukkona olen tuota pitänyt.

Putkierre joka varmaakin on ollut tuo 1 1/4 tuumaa, on mulla ollut ennekin ja paluuöljyn venttiili siinä kiinni. Kierre ei oikeen istu ja on pitänyt perää märkänä koko ajan. Siirsin paluuöljyn menemään vasemman perämurikan alle olevaan reikään. Eli tuo täyttöaukon reikä täytyy sitten vaan virittää jotenkin.

Nostolaitteiden säätöjä olen alkanut tutkimaan. Vivusta kun nostaa niin nostovarret nousevat vaan noin 2/3 osaa liikeradasta ylöspäin. Loppu hoituu vetovastusvivulla. Tuo minusta viittaa vääriin "vipusäätöihin". Vivustoissa on kolme kierretankoa joilla säädetään jotain. Osasiko joku neuvoa mistä kannattaa aloittaa?
Tatuplan
 
Viestit: 52
Liittynyt: 19.10.2015 19:36
Paikkakunta: Lieto

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja IH 674 » 03.03.2016 21:00

Lainaus korjamokirjasta:
Nostovarsien ylin asento
Asentovipua käytetäen nostetaan nostolaite ylimpään asentoon. On varmistettava, että ulkopuolinen
vivusto ei rajoita rajoita nostokorkeutta.
Samoin on varmistettava, etteivät vetokoukun teleskoopit rajoita nostoa.
Ylin asento on oikea, kun etäisyys peräkotelon/hytraulikannen saumasta nostovarren tapin
reijän keskikohtaan on n. 404 mm.
Nostovarsia on säädön jälkeen voitava vielä nostaa käsin 15 - 30 mm.
Säätö suoritetaan kiertämällä nostolaitteen hallintaventtiilin karaa. Tällöin täytyy irroittaa
hytraulikannessa oleva luukku ja löysät karan lukitusmutteri 13 mm avain, kara 8 mm avain.

Niillä ulkopuolisillä vanttiruuvveilla säädetään lahinnä vipujen liikeratoja.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja Tatuplan » 17.03.2016 18:15

Kyllä vanttiruuvien säätöjä vähän kannatti katsoa. Nyt varret nousevat jo melko lähelle annettuja arvoja. Taidan ottaa luukun vielä auki ja laittaa säädöt vimpanpäälle. Säätö odottaa vielä hetken, kun osa vanttiruu eista on naapurissa sorvattavana. Kun säätelyn ruuveja, niin alkuperäiset seegerirenkaat putoilivat käsiin. Vähän lapsellisia varmistuksia.

Ohjeissa kehoitetaan laittamaan puolen tuuman prikat/tilsat niin nostolaitevivusto ja vaihdevivuston ala - ja yläosan väliin. Onko jollain käsitystä miks?

Mielestäni sellaisia ei ollut nosrolaittaiden puolella, vaihdevivuistoissa saattoi olla
Tatuplan
 
Viestit: 52
Liittynyt: 19.10.2015 19:36
Paikkakunta: Lieto

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja IH 674 » 17.03.2016 19:07

Sisemmälle vanttiruuville on annettu säätömitta 84 mm tapista tappiin.
Paljon ajetussa koneissa vivuston nivelet kuluu niin väljiksi että nostokorkeus jää vajaaksi.
Ne prikat laitetaan kun ohjaamo poistetaan ja halutaan ajaa ilman ohjaamoa tai vipujen
säädö ajaksi ne poistetaan kun ohjaamo laitetaan takaisin.
Sillä uloimmalla vanttiruuvilla säädetään vetovastusvipu, johon on oma ohje.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja Tatuplan » 05.05.2016 21:00

Projekti on jatkunut pikkuhiljaa. Ohjaamon verhoilut on irti. Uutta kangasta/keinonahkaa päälle jne. Sähköjä uusille lisävaloille yms. Hydrauliikkaventtiilien kanssa raavin taas tänään päätäni. Vivut kulkevat jäykästi. Onko jollain tietoa, miksi kontak-venttiili on liikkeissään niin jäykkä. Ja vivussa on holtiton klappi, mutta sille ei voi mitään kun nivelet on vähän väljiä, niin pitkän kepin päässä se on jo kymmenen senttiä. Vähän jo suunnittelin erillisiä vipuja sisälle ja työntö/vetovaijeri-välitystä. Mutta vaijerille ei ole tilaa lohkon ja hytin välissä.
Tatuplan
 
Viestit: 52
Liittynyt: 19.10.2015 19:36
Paikkakunta: Lieto

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja Tatuplan » 03.08.2016 12:13

Tervehdys! ja mukavaa loppukesää kaikille

Projekti on edennyt ja välillä ottanut pakkia. Nyt on kone taas huilaamassa ja odottaa uutta innostusta. Murheena on hydrauliikkavuodot lohkossa. Muuten sain vuodot korjattua uusilla o-renkailla, mutta nyt sisin lohko vuotaa karan juuresta. Ei taida muu auttaa kuin ottaa taas kaikki irti mennä o-rengaskauppaan.
Tässä kysyisin kokeneemmilta, että onko lohkojen kiristyspulltien kireydestä jotain faktaa. Jos pultit vetää niin piukalle kuin saa, karojen /vipujen liikkuminen on erittäin kankeaa. Jos taas jättää liian löysälle, lienee vaarana vuoto. Silloin tosin karat liikkuvat nätisti ja palautuvatkin nätisti.
Lohkot on kontak-merkkiset ja kiinni kolmella pultilla. Alin pultti pidättää paikallaan myös jonkinsortin ylivuotoventtiiliä, vai mikä lienee....ainakin sieltä se tahtoo tiputtaa öljyä silloin tällöin, vaikka o-renkaat uusittu... :twisted:

Runsaita kommentteja odotellen ;-)
Tatuplan
 
Viestit: 52
Liittynyt: 19.10.2015 19:36
Paikkakunta: Lieto

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiKirjoittaja IH 674 » 03.08.2016 17:17

Oisko liian paksut o-rankaat varaosakirja sanoo 1/16 tuumaa.
Jos lohkot ei mene täysin pinnat vastakkain niin voi ahdistaa karaa.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

EdellinenSeuraava

Paluu International traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa

cron