Sivu 7/8

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiLähetetty: 03.08.2016 20:18
Kirjoittaja Tatuplan
Minkäköhän o-renkaan paksuus tuo 1/16 =1,58 mm on? Karalle?

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiLähetetty: 03.08.2016 22:15
Kirjoittaja IH 674
Tarkoitin niitä lohkojen välisiä o-renkaita, jos ne ovat liian paksut niin kiristettäessä
ahdistaa karaa kun lohko taipuu.
Senhän voi kokeilla kasaamalla ilman tiivisteitä .
Karan o-renkaan koko 5/8, 3/4, 1/16

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiLähetetty: 14.08.2016 19:39
Kirjoittaja Tatuplan
Tuo karan halkaisijan sisähalkaisja lienee siis 15,8 ja paksuus tuo 1/16 osa 1,6 mm. tuo 3/4 ", liekö se karan jousilausen ja lohkon väliin tuleva rengas?

Syylärikin näyttää vuotavan yläkulmastaan. Pitää nurkkaa märkänä ja nesteitä häipyy. Saako ja kannaatko korjata, vai onko se uuden hankinta edessä? Kokemuksia?

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiLähetetty: 16.08.2016 06:09
Kirjoittaja MTI
Tatuplan kirjoitti:
Syylärikin näyttää vuotavan yläkulmastaan. Pitää nurkkaa märkänä ja nesteitä häipyy. Saako ja kannaatko korjata, vai onko se uuden hankinta edessä? Kokemuksia?

Kyllä kannattaa korjata, alkuperäinen yleensä aina parempi jos vaan voi korjata.
Käytin 53v vanhan cormikin jäähdyttimen jäähdytinkorjaajalla, piti tinata useammasta paikkaa ja maksoi 50€.
Uudelleen voi myös kennottaa, se maksaa jo vähän enemmän.

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiLähetetty: 12.11.2016 09:48
Kirjoittaja Tatuplan
Sytkäri oli korjattavana. Hinta oli pari sataa halvempi kuin uusi tarvike. Olivat vielä maalanneet sen mustaksi. Vetäsin peltiosiin matikan punaista, jo tuli siisti. Vesipumpun, termostaatin ja letkun vaihdoin myös. Nyt pitäisi jäähdytyspuoli olla kunnossa.
Mittaristopuolella vähän ongelmia. Polttoine ja lämpömittarit elävät vähän omaa elämää... Mittarilassia naputtamalla ottavat järkevän asennon. Virrat kun kytkee pois, viisarit jäävät puolitiehen. Olisko joku maadoitusongelma, vai mikä lie?

Toinen ongelma on käsijarrun ja tasauspyörästön lukon lisämerkkivaloon. Se toimii ajoittain. Johtosarjasta löytyy liitin jonka perässä on noin 5 cm pitkä musta pötkö, vähän niinkuin lakritsi patukka. Tätä heiluttamalla valon saa välillä syttymään. Oisko vinkkejä? Vai pitääkö mennä marmoritiskille...

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiLähetetty: 09.01.2017 18:23
Kirjoittaja Tatuplan
Pihalle ilmestyi pitkän harkinnan jälkeen farmiforestin metsäkärry kuormaimen kanssa. Ja kun pääsi lelukauppaan, niin pitihän siihen ottaa myös hydraulisesti esiohjatut vivut. Siitä taas pyörä lähti pyörähtämään niin ette korminkin hydraulituotto ei tahdo piisata. Konetta pitää huudattaa isoilla kierrokosilla, ja silti toiminta on välillä nykivää ja viivettä ilmaantuu. Tähän löysin ongelmanratkaisijaksi i-power lisähydrauliikkapumpun. Tämä kytketään vo-akseliin ja se ottaa paluupuolen öljyt takaisin kierrätykseen ja lisää virtausta.

Mutta nyt täytyy ratkaista, miten teen paluuöljyille kaksi paineetonta liitäntää.

a. käyttävivuilta tuleva vapaapaluu ja
b. lisäpumpulta tuleva ylivuotoputki

Olin tehnyt jo koneeseen "virallisen" vapaapaluun oikean perämurikan alla olevaan nippaan. Nipasta letku perämurikan yläpuolelle, jossa letku yhdistyy ylimääräiseen öljysuodattimeen. Suodattimen etupuolella on normi pikaliitin.

Metsäkuormaimen vapaa paluu on nyt kytketty em. pikaliittimeen ja hydraulivipujen vapaapaluu on kytketty suodattimen jälkeent-haaralla ennen nippaa. Kuvittelen tuon oleva "paineeton". Eli kohdan a. olen ollut ratkaisevanani

Kohta b;Voisinko laittaa toisen t-haaran suodattimen ja nipan väliin? Vai olisiko jotain muuta vinkkiä? Täyttökorkkiin en mielelläni laita enää liitäntää. Se on hankala saada pysymään tiiviinä.

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiLähetetty: 09.01.2017 22:14
Kirjoittaja IH 674
Minä liittäisin ne kaksi paluuputkea yhteen esm. y-liittimellä ja siihin pikaliitin
joka liitetää vapaa paluuliittimeen, jolloin ei tule useita pikaliittimiä traktoriin.

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiLähetetty: 17.02.2017 13:39
Kirjoittaja tommi
Tein itse natikkaan i-power -tyylisen lisäpumpun pienestä hydraulipumpusta. Pumpun tukilaakerin akseliin vaan katkenneesta ulosottoakselin pooripäästä hitsaamalla kiinnitin ulosottoakseliin. Lattaraudasta kehikko pumpun kiinnityspultinreikiin, joka nojaa vetokoukun rautoihin. Imu pumpulle lisähydraulilohkon paluusta(jolla käytän kuormaajaa) ja paineletku lisälohkon toiseen paineliitäntään. Vastaventtiili myös siihen, että päästää ainostaan pumpulta lohkolle päin, niin pumppu ei ala pyörimään jos lisälohkoa käyttää irrallaan ulosotosta. Pumppu oli käytetty, samoin letkut ja vastaventtiili, sorvari kyni 5 euroa. Kuormaajan liikkeet nopeutuivat jonkin verran, pumppu ei ole kuin 8cm/kierros, joskus tähän voisi hommata isomman pumpun. Mutta auttaa kyllä tämäkin. Pyöritän tonniakselilla.

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiLähetetty: 17.02.2017 22:56
Kirjoittaja IH 674
Onko tuossa systeemissä paluuletkua traktoriin, tekstistä en sitä löytänyt.

Re: IH 685 XL 4WD kunnostus

ViestiLähetetty: 04.03.2017 15:19
Kirjoittaja mackaiveri
Tatuplan kirjoitti:Sytkäri oli korjattavana. Hinta oli pari sataa halvempi kuin uusi tarvike. Olivat vielä maalanneet sen mustaksi. Vetäsin peltiosiin matikan punaista, jo tuli siisti. Vesipumpun, termostaatin ja letkun vaihdoin myös. Nyt pitäisi jäähdytyspuoli olla kunnossa.
Mittaristopuolella vähän ongelmia. Polttoine ja lämpömittarit elävät vähän omaa elämää... Mittarilassia naputtamalla ottavat järkevän asennon. Virrat kun kytkee pois, viisarit jäävät puolitiehen. Olisko joku maadoitusongelma, vai mikä lie?

Toinen ongelma on käsijarrun ja tasauspyörästön lukon lisämerkkivaloon. Se toimii ajoittain. Johtosarjasta löytyy liitin jonka perässä on noin 5 cm pitkä musta pötkö, vähän niinkuin lakritsi patukka. Tätä heiluttamalla valon saa välillä syttymään. Oisko vinkkejä? Vai pitääkö mennä marmoritiskille...




Tuo musta pötkö sisältää elektroniikka, diodeja vastuksia ja transistoreja. Siellä voi olla juotosvika tai jokin muu liitos pätkii. Sen saa aika helposti avattua.
Pötkön väreistä, vihreä tulee merkkivalolta(lampun toiseen napaan tulee virtalukolta+), mustaan tulee seisontavaloilta virta, siniset menevät ko. valon kytkimille.

Musta johto on siksi että kun on ajovalot päällä, tasauspyörästön lisämerkkivalo palaa vain tiellä ajaessa ajovaloilla.