Sivu 2/4

Re: IH B275 vm.-64

ViestiLähetetty: 29.03.2016 16:29
Kirjoittaja rapi60

Re: IH B275 vm.-64

ViestiLähetetty: 05.04.2016 13:51
Kirjoittaja JOL61
Moi!

Ilmaaminen onnistuu pumpulle asti. Pumppu on jakajatyyppinen.
Polttoaine ei tule pumpusta ulos, kun irrottaa suutinputken.
Epäilys on, että sammutin on jumittunut sammutusasentoon pumpun sisällä.
Vivusto kulkee normaalisti.

JOL61

Re: IH B275 vm.-64

ViestiLähetetty: 05.04.2016 18:41
Kirjoittaja IH 674
Koputtele vasaralla kevyesti pumpun kansiosaan, se auttaa annosteluventtiilin
palautumista käyntiasentoon.

Re: IH B275 vm.-64

ViestiLähetetty: 03.05.2016 11:52
Kirjoittaja JOL61
Moi!

Ilmattu ja koputeltu on. Pumpun yläosa oli auki ja vivusto toimi silmämääräisesti kyllä.
Tosin toimintaperiaate ei ollut aivan selvä, palautuuko vivusto kuinka voimakkaasti käyntiasentoon.
Pumppu on nyt irti traktorista ja on ihmettelyn alla. Kun pyörittää pumpun päässä olevaa pyörää, niin kovin kevyeltä tuntuu.
Pyörii lähes tyhjää ilman "vastusta".
JOL 61

Re: IH B275 vm.-64

ViestiLähetetty: 03.05.2016 16:26
Kirjoittaja IH 674
Pumppu leikannut kiinni, akseli poikki.

Re: IH B275 vm.-64

ViestiLähetetty: 08.06.2016 06:46
Kirjoittaja JOL61
Moi!

Pumppu korjattu ja traktori käydä pörpöttää.
Pumpun pääty vaihdettu sekä sihti, tiivistesarja yms.
Toivottavasti nyt toimii pitkään.

JOL61

Re: IH B275 vm.-64

ViestiLähetetty: 13.03.2017 09:49
Kirjoittaja JOL61
Moi,

Moottori ei lämpene vihreälle alueelle maantieajossa, vaikka kaihdin on ylhäällä. Ilmeisesti termostaati puuttuu tai ei toimi.
Onko tietoa mistä saa hankittua uuden termostaatin ja miten vaihto onnistuisi ilman haavereita.
Perälukko ei kytkeydy päälle. Poljin toimii kyllä, mutta ei kytkeydy vaan päälle.

JOL61

Re: IH B275 vm.-64

ViestiLähetetty: 15.03.2017 06:56
Kirjoittaja MTI
Esim. IKH:lta saat sen termostaatin. Ei siinä vaihdossa mitään erikoista ole. Tosin se termostaattikotelo voi olla syöpynyt, voi tarvita lisätilkettä. Laitoin o-renkaan termostaatin alle niin sai jämysti istuun sen paikoilleen.
Sitten viisaammat on sanoneet että olis hyvä tehdä siihen termostaattiin pieni reikä, muuten ehtii kiehua ennenkuin se avautuu. Ite poistin sen messinki tulpan siitä termarin pikku reijästä niin ei tarvinnut porata toista reikää. En ole vielä käytännössä testannut, kun en ole lämpimäksi asti vielä käyttänyt.
Ja voihan se olla että siitä puuttuu kokonaan se termari.

Re: IH B275 vm.-64

ViestiLähetetty: 22.03.2017 03:52
Kirjoittaja Tessu
Niin ja muistaa myös katella minkäasteisen termarin sinne laittaa,itte en muista asteita vaikka samantyyppisellä raksalla lumia oon ajellu,tuo kun on lämmenny.
Termari tyyppi lie samanlainen kuin aikoinaan oli valtaosissa autojakin ja taitaa saada monista liikkeistä vielä tänäkinpäivänä...ainut haaveri mikä voi kaydä kun termarin koppaa ottaa irti niin voipi ne pultit katketa tai koppa ratketa vanhuuttaan kun ruostunu.
Sanoit tasauspyörästönlukosta että poljin toimii,painuuko siellä se paksutappi sinne sisälle? jos painuu niin sitte on sisäpuolella vikaa joka vain avaamalla selviää

Re: IH B275 vm.-64

ViestiLähetetty: 24.05.2017 13:17
Kirjoittaja JOL61
Moi,
Perä- ja vaihteistöljylle on omat tyhjennykset, vaikka ovat yhteneviä tiloja.
Eli öljyä jää, jos toisen propun avaa ainoastaan.(miten paljon jää)
Öljyksi peräöljyä 80/90, ei kai haitta jos LS laatua ?
Kokonaismäärä kirjasessa 24l ?
JOL61