Sivu 3/4

Re: IH B275 vm.-64

ViestiLähetetty: 24.05.2017 19:06
Kirjoittaja MTI
10w30 yleisöljykin käy.

Re: IH B275 vm.-64

ViestiLähetetty: 14.07.2017 08:09
Kirjoittaja JOL61
Moi,

Termostaatti ja ylävesiletku vaihdettu (erikokoiset päät letkussa). Kulmaputki piti ottaa irti lohkosta, koska termostaatti oli jumittunut paikoilleen yllättävän tiukkaan.
Hand made tiivisteen tein itse Motonetin Klingerit arkkiin. Termostaatissa on pieni reikä, jossa irtonainen osa helisemässä. Sen läpi vesi virtaa kokoajan.
Nyt jäähdytysveden seassa 1l nestettä. ajelen vähän aikaa ja sitten putsaan järjestelmä Motonetin tuotteilla, vai onko jotain parempia/tehokkaampia konsteja tiedossa?
Talveksi kunnon nesteet sitten, min 40% ? Jos ei ajele talvella, voisiko ajatella tyhjentää jäähdytysjärjestelmän kokonaan vedestä, ruostuuko ?

T. JOL 61

Re: IH B275 vm.-64

ViestiLähetetty: 14.07.2017 10:17
Kirjoittaja MTI
Taitaa olla parempi pitää ne pakkasnesteet sisällä, niissä kun on kuitenkin korroosionesto aineita.
Soodapurkin kippasin syyläriin kun viimeksi pesin 453:n jäähdytysjärjestelmän.

Re: IH B275 vm.-64

ViestiLähetetty: 18.07.2017 00:49
Kirjoittaja Tessu
Teet puolet pakkasnestettä puolet vettä seoksen ja kaadat sisälle,on paljon parempi kuin temuta veden kanssa,lohkokaan ei ruostu kun ei ole pelkkää vettä koskaan sisällä.
Joissain laitteissa oli myös ongelmana se että vaikka tyhjensi lohkon ja jäähdyttimen silti jäi vesi jonnekkin ja tuhosi paikkoja,ehkä ei näin vanhoissa ...

Re: IH B275 vm.-64

ViestiLähetetty: 22.10.2017 13:57
Kirjoittaja JOL61
Moi,

Löytyi vajaa puolitynnyriä TEBOIL POWER SAE10W-30 Dieselmoottoriölyä.
API:CF-4/SF ja ACEA: E2-96, B2-96

Jos tätä laittaisi IH B275 vaihteisto- ja peräöljyksi.
Käyttö on kevyehköä maantieajoa ja klapikoneen pyöritystä.

Onko asiantuntemusta kellään ?

Tunimittarissa on vajaa 3000h.'

JOL61

Re: IH B275 vm.-64

ViestiLähetetty: 26.10.2017 13:24
Kirjoittaja Tessu
Laita vaan suosiolla pakkasnesteet sisälle,meillä sen jälkeen AINA ollu kun papalla halkes 900 Taavin lohko,ei muistanu kun syylärin tyhjentää!
Ja todellakin ruostuu vähemmän,umpeen ruostuneita lohkoja on nähty monia!

Re: IH B275 vm.-64

ViestiLähetetty: 26.10.2017 15:41
Kirjoittaja JOL61
Moi,

Ylävesiletku, termostaatti ja pakkasnesteet vaihdettu. Tiivisteen tein itse. Akun maajohto hieman hapero, starttiongelmia aika-ajoin.
Nyt taas tuntuu toimivan. Ajovalon polttimon tilasin IKH:lta, saa nähdä sopiiko. Öljytkin alkaa selviämään, kun
nyt ymmärrän mitä yleisöljy on. Ennen oli moottoriöljyt ja muut öljyt erikseen....
Perälukko ei kytkeydy päälle. Muutama vuosi sitten metsähommissa sitä tarvtsin, ja silloin se toimi.
Ehkä meni sillä kertaa jotain rikki.

JOL61

Re: IH B275 vm.-64

ViestiLähetetty: 02.11.2017 13:40
Kirjoittaja Tessu
Eipä ole tuommosta vastaan tullu että peränlukko ei toimis... onko aivan sama ajaako eteen/taakse päin?
painuuko tanko pohjaan asti mikä tulee lohkonläpi? joskus ei poljin mene tarpeeksi ales eikä paina pohjaan syystä tai toisesta...
NIIN pyöriikös se tappi siinä kun ajaa? ainakin mulla se siinä pyörii vaikka ei painakkaan,en sitte tiedä voiko siitä päätellä toimivuutta? kai tappi tulee ulos ettei ole sisällä?

Re: IH B275 vm.-64

ViestiLähetetty: 04.12.2017 19:26
Kirjoittaja JOL61
Moi. Tappi pyörii. Peruutin tänään ja painoin lukon pohjaan. Pyörät pyörivät molemmat samaan tahtiin. Hetken kuluttua ajettuani n.50m yritin lukita. Poljin pohjassa ja vain toinen pyörä pyöri. Ajoi sitten eteen tai taaksepäin. JOL61

Re: IH B275 vm.-64

ViestiLähetetty: 07.12.2017 23:20
Kirjoittaja Tessu
Onko se tappi siitä ulkopuolelta aivan kuiva? itte laittelin kun kone taloon tuli polkimen nippaan vaseliiniä ja siihen pyörivään akseliin tippakannusta öljyä,joku siellä sitten jumittaa välillä että ei kytkeydy päälle,joskus voi myös jäädä päällekkin hakaukseen kuten Taavissa toisinaan mulla käyny.
Voi auttaa kun ees taas ajelee ja poljinta käyttää useaanotteeseen...