Sivu 1/1

844 xl-4

ViestiLähetetty: 04.01.2016 21:57
Kirjoittaja WoTi
Olisko jollain kokemusta. Ongelma on tollasen -86 mallisen 30 laatikolla ja sivukardaanilla olevan 844 nelikon laatikon ääntely.
Voisi kuvailla rouskutukseksi. Ilmenee eri vaihteilla ja nopeuksilla.
Selkeimmin ehkä täydessä laukassa kun kone alkaa nyökkimään ja hetkellä kun veto loppuu, tasaisessa vedossa ei juuri äännä. Kylmällä kelillä pahempi
Koneessa vajaa 5000h.
Ajettu osin ainakin gl-5 öljyillä valitettavasti, tiedä sitten onko siitä haittaa

Re: 844 xl-4

ViestiLähetetty: 05.01.2016 19:24
Kirjoittaja kormikki745
Kuuluuko myös neliveto päällä ajaessa? Kun itse ostin tuon 745 natikan siinä oli nelivedon kytkimen säätö tehty väärin se kytki sitä päälle itsekseen lyötteissä ja moottori jarrutuksissa!Se ainakin kuulosti kuin olisi ollu mekaanisempi vika,

Re: 844 xl-4

ViestiLähetetty: 05.01.2016 21:28
Kirjoittaja WoTi
Ei siihen mielestäni neliveto vaikuta. Neliveto päällä ujeltaa tietysti vielä lisäksi.
Viime talvena koitin liukkaalla jäällä ohjausjarrujen kanssa myös tasauspyörästöä ei ääni
juuri muuttunut oli kumpi puoli vain jarrulla lukossa..
Portaaleita tuossa välissä epäilin, mutta tuo jotenkin sen mahdollisuuden mielestäni poisti.
Pitäs vaan ajaa vielä kuumaks ja laskea öljyt ulos jotta näkee onko jotain purua joukossa, öljyillä
ei vaan ole ajettu vasta kuin muutama sata tuntia..
Sitten pudotuslaatikko ehkä pitäs irrottaa, hiukan siitä näkis lootaan sisällekin..

Re: 844 xl-4

ViestiLähetetty: 06.01.2016 12:19
Kirjoittaja kormikki745
Öljy kyllä antaa suuntaa jos isompi vika on kyseessä,jos ei oo säretty ajovoimanotolla se taitaa olla se heikoin lenkki näissä,muuten tarkistappa se ajovoiman oton vipu ettei se ole väärin säädetty,mulla kuului pakittaessa laatikosta jurahtelua,yritti kytkeä ajovoimanottoa itse päälle,nyt tehty lukitus ettei mene päälle ollenkaan kun ei sitä tarvii!Tuo lyötteeseen ajo vois aiheuttaa sen virhekytkennän ;)