Natikkamiehet

IH 584 syöttöpumppu

International ja uudempien Case IH-traktoreiden keskustelualue

IH 584 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja Erkki Pystykorva » 02.04.2014 13:26

Kyseisessä vehkeessä bosch jakajapumppu tyyppiä V ja jotain.Pumpun alaosassa säätöruuvi joka säätää ilmeisesti syötön määrää.Joku aiempi omistaja oli ottanut sen ruuvin päässä olevan sinetin pois ja pyöritellyt ruuvia.Mielestäni kone syö polttoainetta turhan paljon joten olisiko kellään tietoa missä kohden tämä säätöruuvi kuuluisi suurinpiirtein olla?Ruuvilla säädetään sitä vipua jota käytetään käynnistettäessä "ryyppy" asentoon ja moottorin sammuttamiseen.
Erkki Pystykorva
 

Re: IH 584 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja IH 674 » 03.04.2014 09:14

674 on säätöruuvvi 10 mm ulkona kiinnitys osasta.
Tarkkaa paikkaa on mahdoton sanoa ilman pumpun ajoa testipenkissä.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 352
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: IH 584 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja kormikki745 » 06.04.2014 16:53

Säädä ruuvia hieman takaisin päin,nopeasti kaasua polkaistessa jos lyö mustaa reilusti niin silloin on lisätty syöttöä!
kormikki745
 
Viestit: 52
Liittynyt: 26.02.2014 17:22

Re: IH 584 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja modulaattori » 07.04.2014 07:08

Juu, tuommoista samanmoista olen itsekkin ihmetellyt tässä vuodenpäivät. Menee ihan siirtoajossa noin litra kilometrille polttoainetta. Mietin tuota pumppu / suutinasiaa juurimiten ja olisikin mukava kuulla spekulaatioita aiheesta "runsas polttoaineenkulutus". Vanha Buster Volvo (400) menee ihan henkäyksellä verrattuna 585:een vaikka ajaisi ihan siirtoajoa. Asian olen todennut tankkaamalla tankin piripintaan ja ajamalla 20 km lenkin. Takaisin tullessa menee kerta toisensa jälkeen tuo 20 litran kanisteri tankkiin.

Spekulaatioksi ei riitä "ei ole köyhän miehen vehje".
-Modulaattori - IH 585XL-
modulaattori
 
Viestit: 20
Liittynyt: 18.03.2014 10:28
Paikkakunta: Luoteis-Pirkanmaa

Re: IH 584 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja Erkki Pystykorva » 07.04.2014 13:30

Tutkiskelin tuota juttua kokeilemalla säätöä kiertämällä ruuvia sisäänpäin ja sitten ulospäin.Sisäänpäin kiertämällä ruuvia tulee se kohta vastaan jolloin kaasupoljinta painamalla kone ikäänkuin odottaa ja lähtee sitten pikkuhiljaa ottamaan kierroksia.Siis polttoaine pula.Kun sitten ruuvia peruuttamalla löytää sen kohdan jolloin kierrokset kaasua painamalla ovat reaaliajassa,niin siihen se on kai sitten lukittava.Viime syksynä elokuussa uusin suuttimien kärjet, joten ne luulisin olevan kunnossa.Muuten sinne imusarjahehkulle sieltä suuttimien ylivuotoletkuilta tuleva polttoainemäärä on havaintojeni mukaan riippuvainen tuosta syötön säädöstä eli jos on vähän syöttöä niin imusarjan hehku ei saa ainetta jolloin hehku ei toimi.Juttelin tutun dieselkorjaamo yrittäjän kanssa tuosta pumpusta ja hän sanoi ettei sitä voi oikein korjata muuten kuin uusimalla nestepää ja se on kallis jos se on kulunut väljäksi.Jossain ovat rakentaneet opel henkilöauton pumpusta hyvin toimivia pumppuja.Hintaa tulee noin 1000 euroa sille pumpulle.Miten lie,saaneeko esim.intialaisia pumppuja markkinoilta?
Erkki Pystykorva
 

Re: IH 584 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja IH 674 » 07.04.2014 16:45

Imusarjahehku saa polttoaineen paluuputkessa olevasta haarasta.
Hehkutettaessa ei kannata pitää hehkua päällä kuin sen aikaa että polttoaine syttyy
ja sitten startataan heti. Starti asennossa on hehkuvirta myös päällä
Syöttöpumpussa oleva siipipumppu on senverran tehokas että paluuputkessa oleva virtaus
riittää hehkun käyttöön jo startatessa.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 352
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: IH 584 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja Erkki Pystykorva » 07.04.2014 17:47

Niinpä tietenkin,omassani ei kyllä tule tyhjäkäynnillä mitään ainetta sinne hehkun putken päähän,vasta sitten kun laittaa hieman kierroksia.Olisikohan mahdollista,että se pumpun siipipyörastö olisi rikki tai olisiko siellä mahdollisesti joku sihti olemassa, joka olisi tukkeutunut?Vaatinee lisätutkimuksia ja tarkempaa perehtymistä.
Erkki Pystykorva
 

Re: IH 584 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja IH 674 » 07.04.2014 19:13

Noissa -84 on sähköinen siirtopumppu tankin kyljessä.
Toimiikohan se ja sen alaosassa on tiheä suodatin verkko, joka on usein tukossa kun tankkiin menee roskia tankatessa.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 352
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: IH 584 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja modulaattori » 08.04.2014 06:54

Niinkuin kirjoittaja alussa mainitsi, kone syö hänen mielestään "turhan paljon" polttoainetta - tuo seikka kiinnitti huomioni. Joskin se on myös jäänyt vaille huomiota tässä topicissa. Kuinka paljon on hänen mielestään tuo mainitsemansa "turhan paljon"? Tuota yhden kommentoijan "mustaa" ei putkesta tule, joskaan en ole syöttöä itse ruuvvaillut suuntaan enkä toiseen.

Itselläni tuo vertailukohta on Buster 400, ja tämä om 585XL (D-206) pata on huomattavan janoinen mielestäni. Toki koneiden painossakin on eroja, mutta olisi kiinnostavaa tietää onko kyseessä vika vai ominaisuus. Ja sitähän ei tiedä ennenkuin on käsitystä mitä muiden kokemus aiheesta on.
-Modulaattori - IH 585XL-
modulaattori
 
Viestit: 20
Liittynyt: 18.03.2014 10:28
Paikkakunta: Luoteis-Pirkanmaa

Re: IH 584 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja Erkki Pystykorva » 08.04.2014 08:22

Huomenta,tuota kulutusta en ole tarkemmin esim. virtausmittarilla tutkinut vielä,mutta kun tein noita lämmityspuita sirkkelillä ja hydraulihalkojalla muutamana päivänä, niin huomasin että 100 litran tankki tyhjeni yllättävän nopeasti.Tunteja olisiko tullut korkeintaan 20.Kierroksia koneessa noin tuhannen paikkeilla.Moottori käy kyllä nätisti eikä savuta.Jos tuota syöttöä laittaa vielä pienenmälle,niin sitten moottorista häviää vääntö ts. sammua tupsahtelee jopa lähdettäessä ajamaan.Intikan moottori kun ei ole muutoinkaan sitkisvetoinen,lienee siis ominaisuus.Alkuperäinen sähköinen siirtopumppu on korvattu facetin yleispumpulla koska se on paljon halvempi ja kyllä se toimii ihan hyvin.Tankki on myös pesty ja suodattimet vaihdettu joten se huoltopuoli on kunnossa.Kierroksiakin löytyy ihan kivasti yli 2300 eikä moottori kuluta sanottavasti öljyä.Ajattelin nykäistä tuo pumpun irti ja käyttää huollossa testissä,tarvii kysästä ensin testin hinta,jos lie vaikka kuinka kallista hommaa.
Erkki Pystykorva
 

Seuraava

Paluu International traktorit

  • Paikallaolijat

    Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron