Sivu 3/4

Re: vahvoja laitteita(ko)

ViestiLähetetty: 11.01.2017 00:06
Kirjoittaja Tessu
Jep hiilethän siellä oli loppu ja toinen jousikin poikki,oli sitte vettä ollu joskus sisällä ja ei pois lähdekkää heti kun on umpi mötikkä!
Laitoinpa sitten kasausvaiheessa hieman vaseliiniä liitospintoihin jospa tiivistäis pienet raot...
Ainakin ajettu on ja lataa jälleen,hiiliäkin löyty omasta taka,jouset ei ihan samanmoiset mutta toimii,alkuperäsissä onkin pienempi sisälenkki kun tappi mihin jousi tulee onkin pienempi kuin toisessa mikä ensimmäisenä löyty muuten risana.
Oli tuohon jo keretty joskus hiilet vaihtaa,eriasia koska?

Re: vahvoja laitteita(ko)

ViestiLähetetty: 12.12.2018 09:00
Kirjoittaja MTI
Nyt jo piti ensimmäinen kytkinremontti tehdä 956xl caseen, vm. - 89. Etukuormaajakone karjatila käytössä ja mittarissa vasta 11700h :D
Venttiilit säädettiin samalla ensimmäisen kerran sitten neussin tehtaalta lähdön jälkeen. :shock:

Re: vahvoja laitteita(ko)

ViestiLähetetty: 12.12.2018 11:29
Kirjoittaja IH 674
Osaava kuski pääsee noille lukemille myös etukuormaaja käytössä, tosin kuormaajan käyttömäärä ratkaisee ja tapa.

Re: vahvoja laitteita(ko)

ViestiLähetetty: 25.12.2018 20:23
Kirjoittaja Samppa
Hyvä kuulla,että on kestäviäkin pelejä. Tuo uskoa tämän oman yksilön kanssa. Tosin karusti pidetty varmasti aikoinaan (case 685)
viime talvena vaihdettiin kytkin ja nyt jo rupesi olemaan irrotus ongelmia. Vanhan mallin 3 käpälä asetelman säätöruuit oli piässy löystymään. Mutta onneksi sai pikku alaluukusta säädettyä pienen siunaksen kera. Ei tullu kokeiltua asennuksen yhteydessä jotta ovat varmasti kiinni. Kyllä tähti asetelma olis pop!

Re: vahvoja laitteita(ko)

ViestiLähetetty: 27.12.2018 15:00
Kirjoittaja Tessu
Kaverin vanhassa autossa kävi sama homma kun oli saatu loota paikalleen niin jonkin ajan päästä olikin ruuvit löystyny,ne jopa kiristetiin uudelleen,no seuraavalla kerralla olivat sitten hitsillä ne lukinneet,enää ei turhaan säädy!
Joskus se rujonkin näkönen laite voi yllättää ja kaunis hajoaa yllättäen,meillä 850 Taavi oli jo tullessaan -70 luvulla aikamoinen öljypuhaltaja mutta niin vaan pappani sillä kesäajot teki ja vieläkin on kesällä pientä hommaa tehty,päälisin puolin taas on hyvässä maalissakin,huohotustakin on saatu huolloilla vähenemään ei pappaani paljon huoltamiset kiinnostanu!

Re: vahvoja laitteita(ko)

ViestiLähetetty: 27.12.2018 15:53
Kirjoittaja IH 674
Kytkimen käpälän säätöpultit on vielä helppo ruuvvailla alaluukusta, mutta ne jouset tuottaa paljon kirouksia
takaisin laitettaessa. :mrgreen:

Re: vahvoja laitteita(ko)

ViestiLähetetty: 31.12.2018 18:15
Kirjoittaja Samppa
En ottanut jousia pois. Siitä vaan sain sorhattua. Pitää seuraavaks jos löystyy niin suunnata Kempin kolvia sinne rakoon! Käytännössä turhat tapit miun mielestä. Mutta tuo asetelma ne kyllä vaatii. Piti vielä hitsata jatkoa työ sylinterin tappiin, että sai säätöihin kun kytkin vaihdettiin. Miten paljon lie Sorvari ottanu vauhtipyörästä pois?

Re: vahvoja laitteita(ko)

ViestiLähetetty: 31.12.2018 19:51
Kirjoittaja IH 674
"Käytännössä turhat tapit" no ota pois jos turhat ovat. :mrgreen:

Re: vahvoja laitteita(ko)

ViestiLähetetty: 18.01.2019 20:37
Kirjoittaja Samppa
Kirjoitan tänne kun ei viitsi uutta aihetta tehdä. Eli mitä mieltä olette? Pitääkö kytkin vivuston jousi olla viritettynä vaiko olla vapaana. Siis se jousi mikä vetää painelaakerin kiinni asetelmaan. Tuntus vaan, että rasittaa laakeria turhaan. Vai kestääkö laakeri vaikka sen 3000 tuntia pyöriä? Mutta kyllähän se sinne käpäliin hipsuttaa kuitenkin?
Tuossa vaan tutkin et onko nämä asetelman säätöpultit kestäneet kiinni vai osotanko kempillä! Toistaiseksi on kiinni. Mietin että heppaisko kuitenkin kun on Taas lãmpimässä:-)

Re: vahvoja laitteita(ko)

ViestiLähetetty: 18.01.2019 21:32
Kirjoittaja IH 674
https://www.konekorjaamo.fi/traktorit/t ... -4240.html

Onko siellä kuvanmukainen muovilevy, jonka tarkoitus on pitää laakeri pyörimässä koko ajan.
Muovilevy estää käpälien kulumisen laakeria vasten painettaessa.
Jousen tehtävä on pitää muovilevy käpälissä kiinni.