IH 444 huoltoa
Lähetetty: 17.12.2016 19:08
Morjens, tuli syksyllä mökkitraktoriksi tuollainen 444 ostettua. Ilmeisesti se on aikalailla sama malli mitä 275 ja 434? Aiemmin en ole traktoreiden kans hääräillyt.
Ostin öljyiksi TB Monitra 10W-30. Voinko laittaa sitä moottoriin vaihteistoon, perään ja hydrauliikaan? No koneeseen jo sitä laitoin koska sinne se ainakin soveltuu... Ja ostin alkuperäisen öljynsuodattimen jossa lukee Made In Mexico. Siinä on kääritty ulkopuolelle valkoinen paperi jossa muutamia reikiä ja liitos kohta. Onko tämä paperi tarkoitettu poistettavaksi? No kysyn näin jälkikäteen koska revin sen jo pois ja laitoin paikalleen, koska vanhassakin suotimessa "rivat" näkyi hyvin eikä mitään paperia ollut päällä. Toivttavasti ei haittaa. Jäi vaan vaivaamaan... Ja miksi näissä tuli mukaan niin monta tiivistettä? Päättelin että siksi koska sama malli käy moneen koneeseen?
Ja filtterikotelo tipahti alas aukaisun aikana, joten sieltä sisältä tuli ulos O-rengastiiviste, samankokoinen prikka, jousi ja lautanen joka tulee filtterin pohjaan. Jäi vähän epäselväksi että missä järjestyksessä ne siellä oli. Kasasin kuitenkin silleen, että alimmaiseksi jousi, sitten prikka, sitten O-rengas ja lautanen. Kai se meni sitte oikein?
Seuraavana olis polttoainesuodattimien vaihto ja sakkakuppi tyhjentää. Näytti pohjalla olevan jo mönjää.
Kyselen lisää tyhmiä kunhan ne tulee ajankohtaisiksi
Ostin öljyiksi TB Monitra 10W-30. Voinko laittaa sitä moottoriin vaihteistoon, perään ja hydrauliikaan? No koneeseen jo sitä laitoin koska sinne se ainakin soveltuu... Ja ostin alkuperäisen öljynsuodattimen jossa lukee Made In Mexico. Siinä on kääritty ulkopuolelle valkoinen paperi jossa muutamia reikiä ja liitos kohta. Onko tämä paperi tarkoitettu poistettavaksi? No kysyn näin jälkikäteen koska revin sen jo pois ja laitoin paikalleen, koska vanhassakin suotimessa "rivat" näkyi hyvin eikä mitään paperia ollut päällä. Toivttavasti ei haittaa. Jäi vaan vaivaamaan... Ja miksi näissä tuli mukaan niin monta tiivistettä? Päättelin että siksi koska sama malli käy moneen koneeseen?
Ja filtterikotelo tipahti alas aukaisun aikana, joten sieltä sisältä tuli ulos O-rengastiiviste, samankokoinen prikka, jousi ja lautanen joka tulee filtterin pohjaan. Jäi vähän epäselväksi että missä järjestyksessä ne siellä oli. Kasasin kuitenkin silleen, että alimmaiseksi jousi, sitten prikka, sitten O-rengas ja lautanen. Kai se meni sitte oikein?
Seuraavana olis polttoainesuodattimien vaihto ja sakkakuppi tyhjentää. Näytti pohjalla olevan jo mönjää.
Kyselen lisää tyhmiä kunhan ne tulee ajankohtaisiksi