Sivu 2/3

Re: 685xl

ViestiLähetetty: 15.01.2017 17:19
Kirjoittaja Rokressi
Tuossa näkyy paremmin. Ei taida olla erillistä koteloa.


akseli.jpg
akseli.jpg (146.1 KiB) Katsottu 177 kertaa

Re: 685xl

ViestiLähetetty: 15.01.2017 19:02
Kirjoittaja IH 674
No juu eipä olekkaan minä jo ihmettelin kun tuo edellinen kuva näytti siltä.
42-sarjassa on kotelo jossa on kytkentä vipu 540/1000r.
Näin harhoja :oops:

Re: 685xl

ViestiLähetetty: 15.01.2017 19:21
Kirjoittaja Rokressi
Vaan mitenkä onnistunee sen tonnisen ulosoton vaihto :?:

Re: 685xl

ViestiLähetetty: 15.01.2017 21:28
Kirjoittaja IH 674
Alkuperäiseen kysymykseen vastaus:
Alimmaisen akselin etupäässä on kytkentäpakka joka näkyy vaihteiston kyljessä
olevasta pyöreästä luukusta pakka on akselissa putkisokalla kiinni, sokka pois ja
takana oleva tulppa pois ja vedetään akseli pois. Hankala vetää kun siinä ei ole
päätä mistä vetää. Siihen vanhaan akseliin voisi ehkä hitsata pooripään sorvissa.
Siihen tarvitaan vielä laippa missä on tiiviste akselille.
Olettaen että traktori on takavetoinen.

Re: 685xl

ViestiLähetetty: 16.01.2017 11:08
Kirjoittaja natikkanaapurissa
Tarkemmin katottuna ei se kuitenkaan ole tuon kuvan mukainen.Ylimmäinen akseli tulee suoraan perästä eikä siinä ole kuvan mukaista koteloa (intikka on vm.-89).Ilmeisesti jos laittais toisen akselin niin varmaan täytyy purkaa kynkät/kansi perän päältä pois, ennen kun onnistuu.

Re: 685xl

ViestiLähetetty: 16.01.2017 11:09
Kirjoittaja natikkanaapurissa
Nelivetoinen

Re: 685xl

ViestiLähetetty: 16.01.2017 11:32
Kirjoittaja IH 674
Tuossa viimeisessä kuvassa ei ole erillistä koteloa, ensimmäisessä kuvassa
olin näkevinäni kotelon kuva siltäkohdin hämärä.
Kirjoittamani ohje pitää paikkansa muuten mutta nelikossa on pyöreässä
luukussa etuvedon kytkentä pakka, joka pitää ottaa pois.
Nostolaitekantta ei tarvitse irroittaa.

Re: 685xl

ViestiLähetetty: 16.01.2017 13:05
Kirjoittaja Rokressi
Näin näkyy olevan, kuten IH 674 kirjoitti, koko pitkä akseli on vaihdettava. Ompa tuossa kyllä menty takapakkia vanhempiin malleihin joissa oli molemmat akselit. No tuollaista osaa kuitenkin pitäisi metsästää, jos meinaa tonnisen ulosoton saada. Satasta näkyvät ebayssa pyytävän tuosta.

Kuva

Re: 685xl

ViestiLähetetty: 16.01.2017 13:23
Kirjoittaja natikkanaapurissa
Kiitos vastauksista,pitääpä naapuria ohjeistaa! :)

Re: 685xl

ViestiLähetetty: 16.01.2017 17:20
Kirjoittaja Tessu
Mikä tuossa takana että pitää nopeutta muuttaa akseleita vaihtamalla kun toisissa menee jo vivuilla?
VAI onko kysessä kestäminen,kestääkö sitten paremmin rasitusta kun on yksi paksu akseli eikä turhia pieniä osia ympärillä hajoamassa?
Muuta ei tuu itellä mieleen, tai niin tietty se että on käytetty jotain vanhoja osia nurkista pois... vois olla toinen no pääasia että pelaa