Ampeerimittarikysymys

International ja uudempien Case IH-traktoreiden keskustelualue

Re: Ampeerimittarikysymys

ViestiKirjoittaja MK24 434 » 15.02.2017 18:20

OK, kiitos tiedosta, ei tarvitse etsiä. Kun niitä on kaksi ja toisella säädetään jännitettä niin mikähän tuon toisen tarkoitus on ?
MK24 434
 
Viestit: 56
Liittynyt: 22.11.2016 18:07

Re: Ampeerimittarikysymys

ViestiKirjoittaja IH 674 » 15.02.2017 22:53

No se toinen on takavirta/latausrele, joka katkaisee yhteyden laturilta
akulle kun lataus loppuu,eli estää akun purkautumisen laturin kautta.
Siinä on myös säätö katkaisujännitteellle.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: Ampeerimittarikysymys

ViestiKirjoittaja MK24 434 » 17.02.2017 07:22

OK, kiitos, ja se oikeanpuoleinen oli siis jännitteen säätö kun liittimet ovat alaspäin.
Yritän saada siitä tuon kohdalleen.
Tällaisissa osissa saisi kyllä olla jotakin ohjetta mukana, onneksi nykyisin on näitä foorumeita joilta löytyy osaamista.
Varmaan ammattikorjaajat ja pitkään näitä tehneet nuo tietävät mutta näiden harrastetraktorien huoltaminen on
ihan mielekästä hommaa muutenkin kun vaan saa tietoa miten joku asia tehdään ettei sitten aiheuta enemmän haittaa kuin hyötyä
niillä virityksillä.
MK24 434
 
Viestit: 56
Liittynyt: 22.11.2016 18:07

Re: Ampeerimittarikysymys

ViestiKirjoittaja IH 674 » 17.02.2017 08:12

Latauksen mittaus/säätö pitäisi kai tehdä kun latauksessa on kuorma
päällä, eli valot päällä tai vajaa akku ja reippaat kierrokset moottorissa.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: Ampeerimittarikysymys

ViestiKirjoittaja Tessu » 19.02.2017 03:26

Voi toki yrittää säätää mutta kaikki sitten vaikuttaakin siihen säätöön juurikin se että miten sen säätää valot pois /päällä ja näyttäs kirjojen mukaan olevan jotain tekemistä lämpötiloillakin asetuksiin,onneksi ei sentään kuunkierrolla heh!
Säätöä tehdessä täytyy myös olla varma että laturi ja akku on kunnossa muutoin taas muuttuu ajan kanssa,ite en oo kyl säätäny katellu vaan ampeerimittarista että lataa eikä pura,voltteja kun ei nää kuin yleismittarilla ja ne katoin kun laturia remppasin
Tessu
 
Viestit: 182
Liittynyt: 28.09.2014 21:58

Re: Ampeerimittarikysymys

ViestiKirjoittaja MK24 434 » 19.02.2017 20:27

Laitoin jo aikaisemmin volttimittarin mittaamaan suoraan akulta kun alkoi se latauksen heiluminen ihmetyttämään. Nyt näyttäisi liikkuvan ajossa vähän alle 15 voltin kun aurasin tänään mutta edelleen epäilen että sekään ampeerimittari ei ole ihan järjissään niistä lukemista päätellen. Nyt se ei enää heilu niin pahasti mutta edelleen menee aika usein purkupuolelle vaikka lataus on päällä eikä valoja tai muuta kulutuksia käytössä. Laturi on suht. uusi mutta akku jo muutaman vuoden ikäinen niin että siitä ei osaa sanoa varmaksi. Jouduin juuri vaihtamaan autoon akun, edellinen oli n. 15 vuotta vanha kun lakkasi varaamista ja siinä akkukauppias kertoili että näiltä nykyisiltä alkuilta on turha odottaa tuollaisia kestoaikoja. Sanoi että joku 3 - 5 vuotta olisi todennäköistä. Taitaa kehitys kehittyä bisneksen ehdoilla niissäkin.
MK24 434
 
Viestit: 56
Liittynyt: 22.11.2016 18:07

Re: Ampeerimittarikysymys

ViestiKirjoittaja Tessu » 21.02.2017 00:08

Akkujen kesto on paljon kiinni akusta ja missä se on käytössä,mutta selvää on se ettei yksikään enää kestä 15v ei ainakaan satunnaisessa ajossa.
Mulla oli yksi pitkäikänen Salaman akku aikoinaan,tuli oikein akkuliikkeen mies kattomaan autonpellin alle ja totes että juu kyllä tää on meidän myymä ja pitkäämpä olet saanu kestämään! ikää en enää ulkoa muista...
Sen vuoksi vaadinkin aina korkit akkuun kun meen ostamaan,on sitten helppo nähdä happomittarilla edes joskus mitä se akku sanoo kun talvi lähestyy ja voi vettäkin sinne lisäillä.
Kaikenmoiset huoltovapaat jutut ei oikein oo mun mieleen se on sama kuin korjauskelvoton heh,no eipä nyykään paljoa mitään enää korjailla/huolleta,uutta osaa ym vaan tulee paikoilleen
Tessu
 
Viestit: 182
Liittynyt: 28.09.2014 21:58

Re: Ampeerimittarikysymys

ViestiKirjoittaja MK24 434 » 28.03.2017 18:07

No nyt sain jonkinlaisen johtosarjan englantilaisesta traktorinosaliikkeestä. En ole vielä päässyt kunnolla vertaamaan siihen vanhaan, toivottavasti käy. Pitää seuraavaksi yrittää rattia irti että saa sitten sen kojetaulupellin purettua kun alan noita piuhoja vetämään paikalleen. Se ratin keskiö taitaa olla vain painamalla kiinni, siinä ei kai ole muuta kuin kammeta irti ? Toivottavasti ei nuo muoviosat hajoa, saattaa olla nekin aika haperoita kun on olleet melkein 50 vuotta tässä ilmastossa.
MK24 434
 
Viestit: 56
Liittynyt: 22.11.2016 18:07

Re: Ampeerimittarikysymys

ViestiKirjoittaja Tessu » 01.04.2017 21:54

Muoviosat kampee irti ja sitten saattaakin alkaa isompihomma jos on ruostunu akseliin kiinni,omasta B-275 piti pillillä lämmittää ratti irti,mutteri joo ei edes ollu kiinni kun siitä jengat oli veks,takasin kun laiton tein patentin että kestää kiinni,oikeata jenkaahan siihen ei itte saanu,eikä tuolla edes tiellä ajella.
ÄLÄ sitten ainakaan lyö vasaralla siihen akselin päähän,näin rikko kaveri autonsa ohajuksen!
Tessu
 
Viestit: 182
Liittynyt: 28.09.2014 21:58

Re: Ampeerimittarikysymys

ViestiKirjoittaja MK24 434 » 02.04.2017 17:43

Pitää yrittää enempi normaalikeinoilla, leka ei varmaan ole paras työkalu näihin. Jätin ruosteenirrotusöljyä siihen mutterin jenkaan vuorokaudeksi niin sitten lähti irti kiertämällä. Seuraavaksi jätin ratin akselin likoamaan, tuntuu olevan enemmän tai vähemmän ruosteessa kaikki paikat kun ei ole ihan äsken auottu. Onneksi ei ole päivästä kiinni nämä hommat.
Startin läheltä löytyi ainakin yksi paikka mistä on kaapelin kuori kulunut puhki, vedin muoviletkun pätkän ensiavuksi siihen päälle.
MK24 434
 
Viestit: 56
Liittynyt: 22.11.2016 18:07

EdellinenSeuraava

Paluu International traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 42 vierailijaa

cron