Sivu 2/4

Re: Ampeerimittarikysymys

ViestiLähetetty: 01.02.2017 07:12
Kirjoittaja MTI
Eikö se koko mittariston saa irti kun ottaa ratin pois? Taaksepäin ja ylös?
Kuva

Re: Ampeerimittarikysymys

ViestiLähetetty: 02.02.2017 00:35
Kirjoittaja Tessu
Niin jos ratti lähtee irti... niitäkin kun on joutunu pillillä lämmittämään ja päinvastoin sitten muttereista taas onkin kierteet menny heh!
Mutta jos noin lähtee niin sitten sillee,jos vaan kaikki antaa periksi että tulee?

Re: Ampeerimittarikysymys

ViestiLähetetty: 02.02.2017 19:01
Kirjoittaja MK24 434
Pitänee kokeilla tuota, siinä on vain se johtohässäkkä mukana, saa nähdä minkä verran antaa periksi. Voi olla että tuossa sitten joutuu ottamaan kaikki johtoliitokset irti mutta tulisi sitten toisaalta käytyä kaikki kerralla läpi, saattaa olla jotakin hapettumaa muuallakin. Harmi vain kun joutuu tekemään tuon ilman lämmintä tallia niin taitaa olla tähän vuodenaikaan hankalanpuoleinen juttu. Kaipa tuo nyt jonkin aikaa vielä jotenkin menee, jos odottelisi vähän lämpimämpää keliä. Kiitos vinkistä.

Re: Ampeerimittarikysymys

ViestiLähetetty: 04.02.2017 13:40
Kirjoittaja MK24 434
No nyt pääsin ainakin vähän eteenpäin, ajattelin kokeilla tuota helpompaa vaihtoehtoa ensin ja vaihdoin latausreleen. Heiluminen väheni selvästi ja neula pysyy latauspuolella eikä hypi koko ajan sinne purkupuolelle. Samoin latausjännite akulla on nyt korkeampi. Pitää vielä seurailla ajossa miten se alkaa käyttäytyä.

Re: Ampeerimittarikysymys

ViestiLähetetty: 09.02.2017 02:12
Kirjoittaja Tessu
Toivotaan että pelaa,itellä oli kesällä Taavissa kans jotain hämärää kun volttimittari takoi sinne suiurimmalle luvulle? liekö sitten rele sielläkin jumittaa eikä katkase latausta,no ainakin virtaa piisaa heh!

Re: Ampeerimittarikysymys

ViestiLähetetty: 12.02.2017 18:29
Kirjoittaja MK24 434
Nyt viikonloppuna seurailin latausta ja tuon uuden latausreleen kanssa jännite akulla näkyy välillä menevän yli 15 voltin, oli enimmillään 15,2 - 15,3 V. Tuokaan ei taida olla akulle oikein terveellistä vaikka talvella kai latausjännite saakin olla korkeampi. Mihin asti se rele saisi laskea jännitettä läpi, onkohan tämä uusikin nyt viallinen vai onko tuo normaalia ?

Re: Ampeerimittarikysymys

ViestiLähetetty: 14.02.2017 06:51
Kirjoittaja MTI
Kyllähän tuo aika paljolta kuulostaa, eikö siinä releessä ole säätöruuvit? Ainakin tuossa mun 414:ssa on kaksi ruuvia, ei tosin mulla tarvinnut säätää sen jälkeen kun irroitin kiinni palaneet kärjet ja laitoin johdot oikein päin laturissa :D

Re: Ampeerimittarikysymys

ViestiLähetetty: 14.02.2017 11:00
Kirjoittaja IH 674
Säätöruuvit ovat kumitulppien alla, muistaakseni eikeanpuoleinen
vaikuttaa voltteihin.

Re: Ampeerimittarikysymys

ViestiLähetetty: 14.02.2017 18:53
Kirjoittaja MK24 434
No tuo oli uutta, kannatti näköjään kysyä. Kyllä siinä on kumitulpat kyljessä, ei kun sitten säätämään. Ei noissa varaosissakaan ole enää mitään ohjetta mukana että osaisi muuten laittaa kohdalleen. Kiitoksia taas molemmille !

Re: Ampeerimittarikysymys

ViestiLähetetty: 14.02.2017 21:30
Kirjoittaja MTI
Tämän näköinen se on sisältä. Toisessa kuvassa näkyy ne säätöruuvit keltaiseksi maalattuna.
Kuva
Kuva