Natikkamiehet

Ampeerimittarikysymys

International ja uudempien Case IH-traktoreiden keskustelualue

Re: Ampeerimittarikysymys

ViestiKirjoittaja Tessu » 03.04.2017 14:11

Jep vanhatparrat sanookin että ei väkisin vaan väsyttämällä,JA isäukolla oli kans neuvo kun putkihommia tehtiin että jos johonkin EI ole pakko koskea niin älä koske!
Se meinasi sitä että saattaapi mennä uusiksi koko talon putket jos jostai murtuu heh,no konehommat erikseen mutta ruoste on joskus aika paha juttu!
Tessu
 
Viestit: 54
Liittynyt: 28.09.2014 21:58

Re: Ampeerimittarikysymys

ViestiKirjoittaja MK24 434 » 08.04.2017 14:31

Ruostetta näköjään riittää. Nyt ei suostu ratti eikä käsikaasuvipu lähtemään akselilta ja ulosvetäjä jossakin kateissa kun sitä niin harvoin tarvitsee. Ratin keskiössä näyttää olevan kiilaura, pitää yrittää vaan vieläkin ujuttaa sinne öljyä jos se antaisi periksi. Lieneekö siinä kaasuvivussa boorit, sitä ei pääse näkemään ?
MK24 434
 
Viestit: 27
Liittynyt: 22.11.2016 18:07

Re: Ampeerimittarikysymys

ViestiKirjoittaja Tessu » 09.04.2017 01:10

Ja siinä mallissa vissin on jotain muovintapasta se ratinkeskiö niin ei voi lämpöä paljon antaa?
omassa rautaa niin pillillä voi sen lämmittää,noin se näyttää menevän että ratteja on kahdenlaisia toiset irtoo helposti ja jää melkeen käteenkin ja toiset onkin sitten kiinni kuin alko jouluna!
Tessu
 
Viestit: 54
Liittynyt: 28.09.2014 21:58

Re: Ampeerimittarikysymys

ViestiKirjoittaja MK24 434 » 09.04.2017 09:47

Näin on, siinä ratin keskiössä on metallirengas ja sitten jotakin kovamuovia. Akseli on sen verran paksu että tarvitsisi jonkin verran kuumennusta. Ulosvetäjällä pitää yrittää. Samoin siinä kaasuvivussa on muovikuori mutta jos sen sulaa niin se ei ole niin vaarallista. Kun vain saisi ne muuten ehjänä irti.
MK24 434
 
Viestit: 27
Liittynyt: 22.11.2016 18:07

Re: Ampeerimittarikysymys

ViestiKirjoittaja Tessu » 11.04.2017 00:54

muistan kanssa kun piti saada mun Austin Mailerin hehtaari ratin tilalle ralliratti niin kaveri aikansa ähräsi ja tuhrasi isäni tekemällä ulosvetäjällä ja sai kuin saikin ratin irti!
Hieman joutu ratista vuolemaan muovia sivuilta että istu ulosvetäjä suoraan mutta TIUKASSA sekin oli vaikka ei ees ruosteessa.
Muistaakseni tehtiin vielä niin että toinen meistä väänti ulosvetäjää tiukemmalle ja toinen veti rattia ulospäin...
joltain oon kuullu että on vaatinu autonkin ratti jopa 3 miestä että on irronnu
Tessu
 
Viestit: 54
Liittynyt: 28.09.2014 21:58

Edellinen

Paluu International traktorit

  • Paikallaolijat

    Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron