845xl hehku & käynnistys
Lähetetty: 17.03.2017 00:01
Terve!
Minkälaisia kokemuksia muilla kyseisestä saksan casen (845xl -90) hehkutuksesta, tai lähinnä sen toiminnasta, koska omassani ei ole ikinä palanut mittaristossa hehkun merkkivalo (kone oli vajaan vuoden vanha ja muutaman kymmen tuntia ajettu kun tuli taloon) mutta silloin uuden karheana asia ei pahemmin vaivannut wanhempaa isäntää ja itseä ei senkään vertaa, koska pääsi lähes aina kylminä aikoina lämpimästä liikkeelle, mutta nyt alannut vaivaamaan, että palaako muilla mittariston hehkun merkkivalo? ( Edit. niin siis lamppu mittaristossa on ehjä, mutta ei ole koskaan syttynyt)
Imusarjahehku itsessään kyllä toimii ja viimeksi pari päivää takaperin ohimennen sen vielä virtakynällä varmistin, ettei tule huudeltua puutaheinää , mutta jäänyt aina vähän epäselväksi miten tuo hehku toimii? Katkaiseeko jonkun ajan jälkeen itse hehkun, vai "grillaako" niin kauan kuin avainta pitää hehkuasennossa (siis vääntää yli ns. radio asennon, mutta ei startille asti)? Itselle jostain vakiintunut käytäntö kylmästä lähtiessä, että väännän avainta (hehkutan) kytkin pohjassa niin kauan että vaihdelaatikon öljynpaineen varoitusvalo syttyy ….siis melko pitkään, ja lähes aina on sillä käyntiin lähtenyt, mutta olisi kiva kuulla lopultakin muiden kokemuksia miten tuon kuuluisi käyttäytä
Samoin jäänyt vähän ohuelle tiedolle ohjekirjassa mainitut kylmäkäynnistys manööverit …eli että vetää sammutusnuppia jonkun verran (minkäverran?) ylöspäin pakkosyötön kytkeytymiseksi?? Ikinä en ole mitään eroa huomannut, muuten kuin liikaa vetämällä menee sammutin päälle, eikä ainakaan lähde käyntiin
Minkälaisia kokemuksia muilla kyseisestä saksan casen (845xl -90) hehkutuksesta, tai lähinnä sen toiminnasta, koska omassani ei ole ikinä palanut mittaristossa hehkun merkkivalo (kone oli vajaan vuoden vanha ja muutaman kymmen tuntia ajettu kun tuli taloon) mutta silloin uuden karheana asia ei pahemmin vaivannut wanhempaa isäntää ja itseä ei senkään vertaa, koska pääsi lähes aina kylminä aikoina lämpimästä liikkeelle, mutta nyt alannut vaivaamaan, että palaako muilla mittariston hehkun merkkivalo? ( Edit. niin siis lamppu mittaristossa on ehjä, mutta ei ole koskaan syttynyt)
Imusarjahehku itsessään kyllä toimii ja viimeksi pari päivää takaperin ohimennen sen vielä virtakynällä varmistin, ettei tule huudeltua puutaheinää , mutta jäänyt aina vähän epäselväksi miten tuo hehku toimii? Katkaiseeko jonkun ajan jälkeen itse hehkun, vai "grillaako" niin kauan kuin avainta pitää hehkuasennossa (siis vääntää yli ns. radio asennon, mutta ei startille asti)? Itselle jostain vakiintunut käytäntö kylmästä lähtiessä, että väännän avainta (hehkutan) kytkin pohjassa niin kauan että vaihdelaatikon öljynpaineen varoitusvalo syttyy ….siis melko pitkään, ja lähes aina on sillä käyntiin lähtenyt, mutta olisi kiva kuulla lopultakin muiden kokemuksia miten tuon kuuluisi käyttäytä
Samoin jäänyt vähän ohuelle tiedolle ohjekirjassa mainitut kylmäkäynnistys manööverit …eli että vetää sammutusnuppia jonkun verran (minkäverran?) ylöspäin pakkosyötön kytkeytymiseksi?? Ikinä en ole mitään eroa huomannut, muuten kuin liikaa vetämällä menee sammutin päälle, eikä ainakaan lähde käyntiin