Sivu 2/2

Re: IH 453 syöttöpumppu vikako?

ViestiLähetetty: 24.11.2014 16:20
Kirjoittaja IH 533
ite oon pyöräyttäny pikkasen just toiseen suuntaan ku meinas hökiä täydellä kaasulla (3000r/min). siihen hökimiseen se kyllä autto. pitää kokeilla toisinki päin mitä tekee käynnistyvyyteen. ei tuo kyllä kovin nöyrä oo lähteen pakkasella, ja sit ku lähtee niin sillai tukuttaa eikä ota kiekkoja jos ei hehkulla avita. hankalassa paikassa vaan se syöttöpumpun takimmainen kiinnitysruuvi.

Re: IH 453 syöttöpumppu vikako?

ViestiLähetetty: 24.11.2014 20:42
Kirjoittaja MTI
Sen ennakon voit tarkistaa ku ykkönen on ykk ja pumppu merkissä sen alemman peltilätkkän alla.
Niin oletin että ennakko oli alunperin 10 astetta, ei tullu tarkistettua mut nyt se on ainakin 13 astetta.
Eli pitäisi olla aikasemmalla. Käynnistyvyys kyllä parani huomattavasti, alakaa ottaan melkolailla heti kierroksia.

Re: IH 453 syöttöpumppu vikako?

ViestiLähetetty: 01.11.2018 21:38
Kirjoittaja Kuusaanmatti
MTI kirjoitti:Sellanen vika tossa mun 453:ssa että kylmänä kun käynnistää niin ei hetkeen vastaa kaasuun ollenkaan, päpättää ja tupsuttaa savua ja käy vaivalloisesti (10-20sek) kunnes käynti tasoittuu ja alkaa ottaan normaalisti kierroksia. Ilmavaivoja ilmeisesti? Kaikki polttoaineletkut olen uusinut, uudet suodattimet ja tiivisteet lasikuppiin myös. Ei pitäs vuotaa ainakaan mistään liitoksista. Lämpimänä kun käynnistää niin pelaa normaalisti, mutta kun seisoo vaikka yön yli niin taas hävettää käynnistää :lol: Ensin aattelin että johtuu kolmospytyn huonoista männänrenkaista tuo että kävis ensin kahella, mut ei muuttunut vaikka tein koneremontin. Ja suuttimet on syksyllä uusittu.
Voisko tuo syöttöpumppu vuotaa öljyn sekaan polttoainetta että sais sitäkautta jotenkin ilmaa vai mistä tämä vois johtua? En ole vielä pitempään päässyt testaan että näkis lisääntyykö öljy...
Ja vähän kyllä tupsahtelee kun tyhjäkäynniltä nostaa kierroksia, mut kun isommilla kierroksilla painaa kaasun pohjaan niin pelaa rykimättä ihan normaalisti.

Nii ja semmonen vielä että pitääkö kansi jälkikiristää kylmänä vai lämpimänä?
Venttiilien säätö oli ainakin lämpimänä, säädin kylmänä kasauksen jälkeen nuilla lämpimän koneen arvoilla. Kuinkahan paljon välys sitten pienenee kun kone lämpiää?


Mulla on 453 ollut hetken ja huomasin saman ominaisuuden? Lähtee kyllä hyvin käyntiin, muttei ota kierroksia heti mutta hetken kun käy niin sitten kyllä.
Aattelin joskos se on ihan normaalia?

Re: IH 453 syöttöpumppu vikako?

ViestiLähetetty: 02.11.2018 07:57
Kirjoittaja IH 674
http://www.ihcparts.nl/technische-informatie-1
Linkistä löytyy Moottorien verstaskirja jossa sivulla 92 eteenpäin on pumpun ajoituksesta ohje (saksan kielellä)
ainakin hyvät kuvat. Kolmosessa aika on 10 astetta eykk.

Re: IH 453 syöttöpumppu vikako?

ViestiLähetetty: 03.11.2018 03:34
Kirjoittaja Tessu
pakkasella lämmitin moottoriin niin loppuu papatukset,ainakin täällä vanha B-275 lähtee hyvin kun on lämmöissä ollu,ja ennen kun alkaa mitään kääntelee kannatta ne suuttimet joko koeponnistaa tai uusia,liruttavilla suuttimilla varmasti puskee savua ja tukuttaa ja popottaa jos ei sumuta.
itte en viitti moottoreita turhaan kiusata ja pakkasella rikkoa,nopeisiin lähtöihin kannattaa hommata joko uudempi ltyökone tai sitten lämmitellä

Re: IH 453 syöttöpumppu vikako?

ViestiLähetetty: 04.11.2018 19:05
Kirjoittaja MTI
Luulen että se johtuu kuluneesta syöttöpumpusta, kun ei auttanut uudet suuttimet, männät ja putket. Ei jaksa tehdä painetta tarpeeksi.
Lämmitys tosiaan auttaa, nollan tienoillakin jos viitsii hetken pitää roikassa niin lähtee kuin palmun alta.
Ja jos ei roikkaan saa, hetken kun pitää isompia kierroksia niin rupeaa käymään sitten joutokäynnilläkin normaalisti.

Re: IH 453 syöttöpumppu vikako?

ViestiLähetetty: 11.11.2018 02:56
Kirjoittaja Tessu
onkos missään siellä paikkaa joka mittaisi että paljonko pumppu painetta lykkää?