Natikkamiehet

International 574 vm.-71 tärinän vaimennuskoneiston vaurio

International ja uudempien Case IH-traktoreiden keskustelualue

International 574 vm.-71 tärinän vaimennuskoneiston vaurio

ViestiKirjoittaja 574-kuski » 19.06.2017 17:06

Tervehdys!
Natikan tärinänvaimennuskoneisto ,joka sijaitsee moottorin öljypohjassa kampiaksesin pyörittämänä vaurioitui ja rikkoi itsensä,sekä kampiakselilla olevan hammaskehän,joka sitä koneistoa pyörittää.Uusi tuttavuus tällainen vaurio,joten infoa kaipaisin....kaksiakselisia koneistoja saa ilmeisesti vielä uusia sekä käytettyjäkin löytyy samoin kampiakselille tuleva hammaskehä,joka on ilmeisesti jotenkin vaihdettavissa.Miten se vaihdetaan,ja mitä siinä pitää ottaa huomioon? Miten pystyy koneiston ajoituksen varmistamaan?Kaikki tiedot minulle oudosta aiheesta kiinnostavat,jos vaikka saisi natikan vielä liikenteeseen.Eli kone on käyttökuntoinen öljynpaineet pysyivät,mutta käyttää voi vaan tyhjäkäynnillä(eli tärinän vaimennuskoneisto meni niin murusiksi,että se ei enää kosketa lainkaan kampiakselin hammaskehää).Tietenkään ei voi käytellä,koska kaikki metallipuru on öljyn joukossa.Olisiko jollain hajoituskuvaa em. kohdista? Kannattaako käytettyä koneistoa asentaa?Kiitokset etukäteen.
574-kuski
 
Viestit: 6
Liittynyt: 19.06.2017 16:48

Re: International 574 vm.-71 tärinän vaimennuskoneiston vaur

ViestiKirjoittaja IH 674 » 19.06.2017 20:10

https://drive.google.com/file/d/0ByJoJW ... 5MzZj/view?

Tuolta löytyy moottori verstaskirja.
Kaikki rattaat ovat merkitty tosin heikosti näkyviä merkkejä.
Kampiakselin joutuu purkamaan kokonaan pois.
Ratas akselilla on lämpösovitteella.

Jatkoa edelliseen: 574 on kahden ikäisiä suomessa vanhemmissa on hitsillä
varmistettu ratas, ja akseli on ilman irroitettavia vastapainoja.
'Nuorempi 574 on sekuran ohjaamolla siinä on ehkä erilainen kampiakseli.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 352
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: International 574 vm.-71 tärinän vaimennuskoneiston vaur

ViestiKirjoittaja 574-kuski » 19.07.2017 21:57

Tervehdys!
No niin Kiitos neuvoista ja vinkeistä.Moottori on nyt kasassa ja tuntuu pelittävän normaalisti.Eli tärinänvainennuskoneisto oli totaalisesti hajalla samoin kampiakselilla oleva hammaspyörä joka koneistoa käyttää.Purkaamolta sain tasapainokoneiston ja hammaskehän,jonka moottorikoneistamo asensi kampiakselille.Kampiakselin runkolaalerien kaulat hiottiin samalla ensimmäiseen alimittaan,kiertokangen kaulat kiillotettiin.Jonkin sortin talkoot,mutta nyt taas kasassa.
574-kuski
 
Viestit: 6
Liittynyt: 19.06.2017 16:48


Paluu International traktorit

  • Paikallaolijat

    Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa