Sivu 1/1

International 574 vm.-71 tärinän vaimennuskoneiston vaurio

ViestiLähetetty: 19.06.2017 17:06
Kirjoittaja 574-kuski
Tervehdys!
Natikan tärinänvaimennuskoneisto ,joka sijaitsee moottorin öljypohjassa kampiaksesin pyörittämänä vaurioitui ja rikkoi itsensä,sekä kampiakselilla olevan hammaskehän,joka sitä koneistoa pyörittää.Uusi tuttavuus tällainen vaurio,joten infoa kaipaisin....kaksiakselisia koneistoja saa ilmeisesti vielä uusia sekä käytettyjäkin löytyy samoin kampiakselille tuleva hammaskehä,joka on ilmeisesti jotenkin vaihdettavissa.Miten se vaihdetaan,ja mitä siinä pitää ottaa huomioon? Miten pystyy koneiston ajoituksen varmistamaan?Kaikki tiedot minulle oudosta aiheesta kiinnostavat,jos vaikka saisi natikan vielä liikenteeseen.Eli kone on käyttökuntoinen öljynpaineet pysyivät,mutta käyttää voi vaan tyhjäkäynnillä(eli tärinän vaimennuskoneisto meni niin murusiksi,että se ei enää kosketa lainkaan kampiakselin hammaskehää).Tietenkään ei voi käytellä,koska kaikki metallipuru on öljyn joukossa.Olisiko jollain hajoituskuvaa em. kohdista? Kannattaako käytettyä koneistoa asentaa?Kiitokset etukäteen.

Re: International 574 vm.-71 tärinän vaimennuskoneiston vaur

ViestiLähetetty: 19.06.2017 20:10
Kirjoittaja IH 674
https://drive.google.com/file/d/0ByJoJW ... 5MzZj/view?

Tuolta löytyy moottori verstaskirja.
Kaikki rattaat ovat merkitty tosin heikosti näkyviä merkkejä.
Kampiakselin joutuu purkamaan kokonaan pois.
Ratas akselilla on lämpösovitteella.

Jatkoa edelliseen: 574 on kahden ikäisiä suomessa vanhemmissa on hitsillä
varmistettu ratas, ja akseli on ilman irroitettavia vastapainoja.
'Nuorempi 574 on sekuran ohjaamolla siinä on ehkä erilainen kampiakseli.

Re: International 574 vm.-71 tärinän vaimennuskoneiston vaur

ViestiLähetetty: 19.07.2017 21:57
Kirjoittaja 574-kuski
Tervehdys!
No niin Kiitos neuvoista ja vinkeistä.Moottori on nyt kasassa ja tuntuu pelittävän normaalisti.Eli tärinänvainennuskoneisto oli totaalisesti hajalla samoin kampiakselilla oleva hammaspyörä joka koneistoa käyttää.Purkaamolta sain tasapainokoneiston ja hammaskehän,jonka moottorikoneistamo asensi kampiakselille.Kampiakselin runkolaalerien kaulat hiottiin samalla ensimmäiseen alimittaan,kiertokangen kaulat kiillotettiin.Jonkin sortin talkoot,mutta nyt taas kasassa.