Sivu 2/2

Re: McCormic 276

ViestiLähetetty: 12.09.2014 14:46
Kirjoittaja MTI
Joukku kirjoitti: Moottoriöljyjen poiston alussa tuli pelkkää vettä varmaan puolilitraa..


Ite kyllä tarkistaisin vuotaako sylinteriputkien o-renkaat, todennäköisesti vuotaa :roll:
Mullakin oli vuotanut molemmissa raktoreissa
Nostolaitteen suodatin on sen paksumman (imu)putken päässä, kumiliitos irti ja sitten pitäisi lähteä vetämällä.
Tiukassa oli mulla. Toinen on suutinsuodatin, kuvassa keskimmäisen "pultin" alla

Re: McCormic 276

ViestiLähetetty: 17.09.2014 17:55
Kirjoittaja Joukku
Hetki piti koneen ympärillä pyöriä että tajusin tuon lähettämäsi kuvan viittaavan penkin alle siihen etuosaan..

Tänään on rälläköity ja hiekkapuhallettu hytän runkoa. Harmillisen huonotehoinen kompura käytössä niin teettää töitä tuo paskan irroitus.

Kuva
Kuva

Maaleiksi valikoitu 2k tavaraa tikkurilalta. Kassalla meinasin tipahtaa kun täti kertoi loppusumman. 3L pohjaa, 3L pintaa, kovetteet ja ohenteet 231,35 €.

Pohjana temacoat gpl-s primer
Pintaan temadur 50 tcl

Eka pohjasatsi tuli kovetteen osalta vähän rajuksi. Kuivui lähestulkoon heti pensselivedon jälkeen. Toinen satsi olikin jo hyvää tavaraa sutia. Ja kyllä, en maalaa ruiskulla vaikka sellainenkin tuossa olisi käytettävissä. Katsotaan nyt jos pinnan vedän ruiskulla.. Pohjat tuputan ja sivelen kunnolla pintaan.

Huomenna sivupeltejä kiinni, hyttä ympäri ja ruosteenpoisto lopulle osuudelle. Onneksi vielä tälleviikolle on lupaillut suht hyvää keliä häärätä ulkona.

Re: McCormic 276

ViestiLähetetty: 17.09.2014 18:10
Kirjoittaja Joukku
Ainiin, unohtui sanomani että hetki piti kerätä motivaatiota tätä kohtaan koska ylläriostoksena maanantaina pihaan tuli pari pitkään haaveilemaani osaa:

Kuva
Kuva

Kaveri haki itselleen bankun telat ja vetopyörät. Kun kuulin hinnat niin oli aivan pakko ottaa itsellenikin!! Näistä on siis tarkoitus jossain vaiheessa rakentaa sellainen mönkijäinen jolla mennään sinne mihin rattoreilla ei pääse. Jotain ajatusta koneesta on, että olisi kaksipaikkainen, moottori turbodiesel automaatilla ja alennusvaihteella. Kone taakse ja hyttä eteen, levy eteen joko hydraulisena tai vinssillä. Tästä tulee sitten joskus oma rojekti, nyt vasta ajatusasteella.. Joka ilta kuitenki ajelen tuolla jo unissani.. ;)

Re: McCormic 276

ViestiLähetetty: 25.09.2014 07:52
Kirjoittaja Joukku
Pientä päivitystä. Hytän sisäpuoliset pokkaukset aiheuttivat päänvaivaa. Ei sieltä järkevästi saanut rapattua / puhallettua paskaa irti. Pieni tuumailuhetki ja hytän ympärille kehikko, muovi alle ja hyttä sinne sekaan.

Kuva

Pienosat sekaan, pääsee ehkä helpommalla jos kaikki menee niinku pitää.

Kuva

Ryynit sekaan ja kuumat vedet perään. Kyseessä siis sitruunahappokylpy, prosentit lähempänä kymmentä kuin nolla..

Kuva

Toisena päivänä satoi räntää kun hinkkasin osia. Kyllä niistä ruoste näytti irtoavan mutta lisää aikaa tarvivat. Toivotaan ettei pakkanen iske pahemmin.. Nyt ovat kolmatta päivää seisomassa, tarttee kurkata iltasella taas keitos.

Re: McCormic 276

ViestiLähetetty: 27.09.2014 17:34
Kirjoittaja Joukku
Tänään oli sen verran aurinkoista että uskalsin ottaa keitoksen pois.

Painepesurilla puhaltelin ruosteet pois. Maali lähti paikoista jossa ruoste oli päässyt pellin ja maalin väliin. Hyvin näkee tästä kun oikeaa alakulmaa ja reunaa ei ole pesty.
Kuva

Kaikki pikkuosat tuli samalla pestyä.
Kuva

Umpiruosteisesta kettingistäkin tuli kuin uusi!!
Kuva

Kuivaus paineilmalla ja kuumailmapuhaltimella. Ikävän nopeasti alkaa vetämään ruosteen täysin puhtaalle pellille. Piti toimia todella ripeästi, tinnerillä putsaus ja pohjamaali pintaan.
Kuva

Kuva

Samalla maalailin kaikki pienosat pohjiin. Jossain välissä huomasin että pihalla satelee vettä. Ripeästi peittoa päälle ja toivotaan ettei ainakaan pahempaa ehtinyt tapahtumaan. Ensi kerralla saan oletettavasti hytän kokonaan käsitellyksi. Korkea aikakin kun ei näitä kelejä juuri enää ole ulkomaalaukseen. Pintamaalit saan kyllä maalattua sisällä mutta tuo pohjien teko ei oikein sisällä sovellu tehtäväksi..

Re: McCormic 276

ViestiLähetetty: 28.09.2014 22:05
Kirjoittaja Tessu
Jokos ratti irti lähti? siihen EI sitten passaa antaa alespäin ainakaan minkäänlaista lekaa,muutoin on kuulat simpukan pohjalla ym,lämpö voi antaa itte lämmitin hitsipillillä ihan kunnolla että irtos täs meijän B-275 oli kans ruostunu koko rattiakseli ja piti saada irti kun oli se yläpään laakeri IHAN holo,empä viittiny purkaa mitää muuta kuin ratin irti,tein putkesta ja laakerista päälle uuden suojan mikä juntturipulteilla kiinni alkuperäsessä suojaputkessa ja JO loppu ratiakselin lotaaminen! ollu paikoillaan jo vuosia...
Siihen ilmanputsain yläosaksi käy minkä traktorin kartiohattuputki vaan kunhan sopii

Re: McCormic 276

ViestiLähetetty: 01.10.2014 17:37
Kirjoittaja MTI
Joukku kirjoitti:Pohjana temacoat gpl-s primer
Pintaan temadur 50 tcl


Minkä sävyn valitsit pintaväriksi?

Re: McCormic 276

ViestiLähetetty: 11.10.2014 14:45
Kirjoittaja Joukku
Pintamaalin värisävy oli muistaakseni RAL3003, tarkoitus oli hakea alkuperäinen sävy.

Ratti on vielä paikallaan, en ole sitä moukaroinut suuntaan enkä toiseen viime kerrasta. Pitää antaa sille siis lämpöä, turhaan noita paikkoja tahalle rikkomaan..

Hidasta hommaa tuo ruosteiden poisto osista. Toissapäivänä putsailin taas yhden keitoksen osat vedellä vittumaisessa räntäsateessa. Keitosessa oli liukenemassa nostovarret ja hytän osia. Olen irroitellut lasit/muovit irti kehyksilyään ja putsannut ne. Nyt siellä on tulossa ovien alaosat kun eivät mahdu kun puolittain likoamaan. Ovien alareunojek pokkaukset ovat todella työlään näköiset mekaanisesti käsitellä, joten ne pitää liottaa, yläosat voi helposti ajella käsin puhtaaksi.

Rattori ja hyttä on siirretty talliin sisään ja homma jatkuu siellä kunhan saa vähän muita pikkuprojekteja alta tilanpuutteen vuoksi. Nakkelen myöhemmin kuvia aiheesta.