IH 453

International ja uudempien Case IH-traktoreiden keskustelualue

Re: IH 453

ViestiKirjoittaja NAT » 12.11.2018 17:26

Kansiremontti tehty tuon takia mutta ei ollut mitään vaikutusta. Ei vihtis kovin monta remontinkorjausyritystä tehdä ennenkuin vikapaikka on varmasti selvillä.
Liitteet
Tuulenkaato.jpg
Tuulenkaato.jpg (209.42 KiB) Katsottu 1426 kertaa
Avatar
NAT
 
Viestit: 24
Liittynyt: 12.01.2017 17:56

Re: IH 453

ViestiKirjoittaja Samppa » 12.11.2018 21:11

Joskus aikoinaan itellä auto keitti pari kertaa. Nestettä oli kulutellut jo pidemmän aikaa. Kunnes eräänä aamuna kun hipas startille ni meni jumiin.
oli yö aikaan likrkettänyt nestettä sylinteriin, meni niin sanotusti vesilukkoon. Tuo vika korjaantui uudella kansipahvilla.Eli oli kokoajan vuotanut sylinteriin päin eikä öljyssä juurikaan nestettä. Ajossa tuon jälkeen vielä 10 tuhansia kilometrejä, kunnes tuli venttiilivika.450000 km ainaki mittarissa. Semmone tarina.
Mutta jos huohottimesta tulee nestettä niin nestettä kyllä pyörii öljyssä häiritsevän paljon minunkin mielestä.
Samppa
 
Viestit: 152
Liittynyt: 01.10.2018 17:47
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: IH 453

ViestiKirjoittaja IH 674 » 12.11.2018 22:14

Vuotokohdan voi paikantaa, kun ottaa öljypohjan pois, ja pumppaa painetta jäähdyttäjään, ja
seuraa mistä vuotaa öljyn joukkoon, yleensä alkaa tippumaan putken helmasta nestettä.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: IH 453

ViestiKirjoittaja MTI » 22.11.2018 21:26

Niin, eikö se oo vähän niinku tyyppivika näissä märkäputkikoneissa, että jossain vaiheessa putken o-rengas alkaa vanhenmiten vuotamaan. :?

Ajoin natikan talliin ja aloin tutkia selvittämättömiä vikoja :o
Jäähdytys nestettä on varsinkin talvisin tihkunut koneen oikealle kyljelle lähelle huohotinputkea.
Tämä vika oli niinkin yksinkertainen, että letkulämmittimen letkun klemmari oli löysällä. :D

Sitten startin naksuminen, starttia olen jo aiemmin korjannut ja startin vetokytkin on uusi.
Mittasin vetokytkimelle tulee virtaa yli 12V, mutta startille lähtevän herätejohdon napaan tuli vain 8V kun starttasi.
Eli 4V hukkui uuden vetokytkimen sisään :shock:
Tämä uusi vetokytkin oli tarvike osa. Avasin sen ja putsasin rasvat kosketinpinnoilta ja hioin palaneet pinnat puhtaaksi.
Nyt lähtevä virta oli jo 9,4V. Edelleen on aika paljon jännitehäviöä. Nyt kuitenkin tuntui starttaavan jo lähes joka vedolla.
Seurataan tilannetta.
Jos vielä alkaa naksuun, niin täytyy hommata jostain alkuperäinen bosch.

Saisikohan tähän lisättyä kaksitoimisen "lohkon" lisäämällä tämmöisen venttiilin tuon alkuperäisen yksitoimisen vivun kylkeen?
Kuva
mc-cormic international b414 -63 international 453 -74
MTI
 
Viestit: 377
Liittynyt: 11.05.2014 17:00
Paikkakunta: Oulu

Re: IH 453

ViestiKirjoittaja IH 674 » 23.11.2018 09:01

Tuo venttiili varmaankin käy, jos on tilaa alapuolella olevalle purkille, kiinnityspultit pitää olla pidemmät.
Varaosanumero on 3059907R91
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: IH 453

ViestiKirjoittaja MTI » 23.11.2018 09:55

Joo pitääpä katsoa onko tilaa tarpeeksi.
Eli onko se niinkin yksinkertainen asentaa, että tuo tulee päätylaipan ja yksitoimisen venttiilin väliin ja tuosta putket/letkut pikaliittimille taakse ja ne pitemmät kasauspultit tietysti...
mc-cormic international b414 -63 international 453 -74
MTI
 
Viestit: 377
Liittynyt: 11.05.2014 17:00
Paikkakunta: Oulu

Re: IH 453

ViestiKirjoittaja IH 674 » 23.11.2018 12:02

Niitä vettiililohkoja voi laittaa periaatteessa kuinkapaljon vain, kun ne on ns. sarjaankytkettyjä, eli öljy
kiertää päätylevyn kautta venttiilien läpi nostolaitteelle.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: IH 453

ViestiKirjoittaja MTI » 25.11.2018 20:46

Välyksiä tuntuu olevan olka-akselin heloissa, pyörän laakerissa ja rt-päissä.
Heloja ei tunnu löytyvän kotimaisilta varaosakauppiailta, merkkiliikkestä ei kehtaa edes kysyä. Hain polttoainesuodattimen lasikupin alatiivisteen merkkiosana, 5€ :shock: Kumi prikka joka olisi autotarvikeliikkeessä ollut 70senttiä, jos olisi ollut maahantuojalla...
Heloja näyttäisi olevan Saksan nettikaupoissa. Vanhat oli muovia ja niin ne uudetkin näyttäisi Saksassa olevan.
Vanhoista ei ollut enää paljoa jäljellä. Helan ulkomitta on n.46mm ja akseli näyttäisi olevan n.39,7mm.
Minkähänlainen välys tuossa pitäisi olla jos sorvaisi tinapronssista uudet?
Saksan kaupassa oli mainittu mitat 40/46mm, onkohan tuo 0,3mm liikaa välystä? Sitähän ei tiedä mikä se todellinen mitta on nuissa uusissa...
Sais niitä kyllä laakerikaupoista 40/46/50 mitoilla valmiitakin.
Kuva
mc-cormic international b414 -63 international 453 -74
MTI
 
Viestit: 377
Liittynyt: 11.05.2014 17:00
Paikkakunta: Oulu

Re: IH 453

ViestiKirjoittaja NAT » 28.11.2018 19:56

Liitteet
sylinteriputk.jpg
Sieltähän sitä jäähdytysnestettä on tihkunut.
sylinteriputk.jpg (172.53 KiB) Katsottu 1379 kertaa
Avatar
NAT
 
Viestit: 24
Liittynyt: 12.01.2017 17:56

Re: IH 453

ViestiKirjoittaja IH 674 » 28.11.2018 22:53

Tuoltahan nuo vanhat putket pahimmillaan näyttää.
Tuon syöpymän aiheuttaa kavitaatio, silloin kun putken ja seinämän väliin kasautuu lietettä ja ruostetta
huonoista ja vanhoista nesteistä johtuen, nesteet pitäisi vaihtaa 3 v. välein.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

EdellinenSeuraava

Paluu International traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa

cron