Niin, eikö se oo vähän niinku tyyppivika näissä märkäputkikoneissa, että jossain vaiheessa putken o-rengas alkaa vanhenmiten vuotamaan.
Ajoin natikan talliin ja aloin tutkia selvittämättömiä vikoja
Jäähdytys nestettä on varsinkin talvisin tihkunut koneen oikealle kyljelle lähelle huohotinputkea.
Tämä vika oli niinkin yksinkertainen, että letkulämmittimen letkun klemmari oli löysällä.
Sitten startin naksuminen, starttia olen jo aiemmin korjannut ja startin vetokytkin on uusi.
Mittasin vetokytkimelle tulee virtaa yli 12V, mutta startille lähtevän herätejohdon napaan tuli vain 8V kun starttasi.
Eli 4V hukkui uuden vetokytkimen sisään
Tämä uusi vetokytkin oli tarvike osa. Avasin sen ja putsasin rasvat kosketinpinnoilta ja hioin palaneet pinnat puhtaaksi.
Nyt lähtevä virta oli jo 9,4V. Edelleen on aika paljon jännitehäviöä. Nyt kuitenkin tuntui starttaavan jo lähes joka vedolla.
Seurataan tilannetta.
Jos vielä alkaa naksuun, niin täytyy hommata jostain alkuperäinen bosch.
Saisikohan tähän lisättyä kaksitoimisen "lohkon" lisäämällä tämmöisen venttiilin tuon alkuperäisen yksitoimisen vivun kylkeen?