Sivu 11/18

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 06.12.2018 12:22
Kirjoittaja MTI
Joo löysällä oli ollut oikean puolen pultit, kiristin heti silloin kun ostin traktorin.

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 08.12.2018 17:22
Kirjoittaja MTI
Kasausta vailla.
Kuva
Kuva
Kuva

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 11.12.2018 20:11
Kirjoittaja MTI
Nyt olis ohjaus huollettu, paitsi simpukka.
Äkkiseltään vilkaistuna en tyhjennysroppua huomannut, ei taida ollakaan? Saako tuohon mitenkään öljyjä vaihdettua?

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 15.12.2018 19:38
Kirjoittaja NAT
Kyllä se on huoltovapaa. Ei tarvi öljyjä vaihtaa.

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 20.12.2018 20:37
Kirjoittaja NAT
Onkohan tuo hytin lämmityslaitteelle lähtevä liitäntä oikeassa paikassa? Ei ainakaan lähde nesteet kiertämään vaikka moottori on kuumana. Neste menee liittimen ohi vesipumpulle ja sieltä moottoriin. Remonttihuollossa laittoivat tuon lähdön tuohon...Lämmityslaitteelta palaava letku on alavesiliitännässä, siinä kohdassa mihin tulee jäähdyttimen letku.

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 21.12.2018 07:42
Kirjoittaja mackaiveri
NAT kirjoitti:Onkohan tuo hytin lämmityslaitteelle lähtevä liitäntä oikeassa paikassa? Ei ainakaan lähde nesteet kiertämään vaikka moottori on kuumana. Neste menee liittimen ohi vesipumpulle ja sieltä moottoriin. Remonttihuollossa laittoivat tuon lähdön tuohon...Lämmityslaitteelta palaava letku on alavesiliitännässä, siinä kohdassa mihin tulee jäähdyttimen letku.



Laitoin D-239 moottoriin (574) lämppärin lähtöletkun tuohon samaan kohtaan ja paluuletku meni vesipumppuun:
lämppärin lähtö.jpg
lämppärin lähtö.jpg (77.91 KiB) Katsottu 1560 kertaa

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 21.12.2018 08:44
Kirjoittaja IH 674
Saksan koneissa oleva moottori eroaa englantilaisiin nähden että jakopään kotelo on erilainen, eli kuvan
mukaista paikkaa saksalaisissa ei ole.
Lämppärin lähdön laittaisin kannen takapäässä olevaan kolmion muotoiseen lätkään, siihen reikä ja jengat.
Paluu termostaatti kotelon viereen, vesisarjaan missä se nytkin on.
Letkulämmittimen voisi laittaa voi laittaa siihen vapaaksi jääneeseen nippaan ja toinen letku haarotetaan
kannen päästä lähtevään letkuun. Noin niitä on joskus rakenneltu kun lämmittimet tulivat käyttöön.

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 21.12.2018 19:09
Kirjoittaja NAT
Näinkö tarkoitit?

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 21.12.2018 20:13
Kirjoittaja IH 674
Oudon näköinen kytkentä lämmittimelle, toimiiko noin ?
"Uusi liitäntä" tarkoittaa varmaankin pakoputken takana olevaa vesitilan tulppaa, joka on kahdella pultilla kiinni,
siihen liitäntä ja haaroitus lämpökennolle ja lisälämmittimelle, joka ottaa veden alavesiletkun kohdalta liittimestä.
Hyttikennolta toinen letku vesisarjan liittimeen, jossa nyt on moottorilämmitin.
Moottori lämmitin siirretään huohotin putken viereen.
Tulikohan sekava selostus. :?:

Onko tuossa lämmittimessä kierto pumppu.

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 21.12.2018 20:57
Kirjoittaja NAT
Ymmärsin jos "lisälämmitin" ja "moottorinlämmitin" on sama asia. Kiertääkö tuossa systeemissä neste kun sehän on tavallaan rinnakkain tuon termostaatiryhmän kanssa ja sillä on isomman putken takia helpompi reitti kohti vesipumppua...En kyllä tiedä miten tuolta saa letkut otettua kun pakosarja on edessä eikä eikä oikein vihtis kierrättää keulan kauttakaan letkuja. -niin ei siinä lämmittimessä ole pumppua mutta termostaatti on, ainakin kuumeni ja neste lähti nousemaan sylinterinkanteen-