Sivu 4/14

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 20.01.2015 20:59
Kirjoittaja MTI
Mitenkä sitä saisi maantie nopeutta lisää ku tää on niin hidas tiellä? Renkaat nyt 12,4 x 36" saattais sopia 13,6 x 38" vieläpä samalle keskiölle? Foordin 38"vanteiden jako ois 8 x 819 ja samaa suunnilleen mittasin intikasta. mut ei taida vaikuttaa kuin n. 2km/h
Kierroksia nostamalla? Muuten?

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 22.01.2015 18:10
Kirjoittaja Takapotku
Renkaat nii suuret ku mahtuu ja vähän nostaa kiekkoja nii varmaan 5-10 kmh sais nopeammaksi . :D Tai sitten roplaat laatikosta rattaita eri kokoon nii alkaa kulkija olee. Itsekiin nopeuttelen tota omaa kun saan sen läjään. Attelin 20.8R38 renkaat laittaa ja kierroksia lisätä. Onse turbokin mieles käyny mut se on ens talven juttu. :D

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 09.04.2015 08:59
Kirjoittaja MTI
Natikka pääsi sille sopivaan hommaan
Kuva
Kuva

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 02.01.2016 12:33
Kirjoittaja MTI
Vilkkurelettä tuli tuossa eilen asenneltua ja ihmeteltyä. Vanha oli siis joskus heitetty olanyli ja kytkennät oli muokattu :huikkaa:
Onneksi oli käyttö ohjekirjassa kytkentä kaaviot. Sähkökaavio ei kuitenkaan pitänyt ihan paikkaansa töötin ja valonvaihdon osalta mutta ne kuitenkin toimi joten vika on sähkökaaviossa :?
No kun rele oli kytketty niin testaamaan. Oikealle vilkutti, vasemmalle ei. No, ohjekirjassa oli 8oh vastukset rinnan vilkkujen kanssa. Laitettiin testi mielessä toiset vilkkupolttimot rinnalle, niin alkoi vasen vilkkukin toimia. Eli nuo 8 oh vastukset siis puuttuu, missähän ne on alunperin sijainneet?
Sit semmonen vielä et kun valot oli päällä niin vilkut lopetti vilkuttamasta, valot pois niin taas vilkkui :paaseina:
Raktori ei ollut käynnissä kun kokeilin, ei viittiny tallissa käyttää. Voisiko vähäinen akun varaus aiheuttaa tämän?
Pitää varmaan ne vastukset kuitenkin hommata ja testata sitten uudestaan.

Vaihdoin myös starttaus vivun, jospa se lopettaisi startin naksahtamisen. Oli alkuperäinen boshilainen loppuun kulunut kun avasin sen.

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 02.01.2016 13:21
Kirjoittaja IH 674
Vilkkurele on ilmeisesti sellainen joka vaatii kaksi polttimoa että vastus on oikein.
Laita ns. yleisrele niin toimii yhdellä polttimolla.
Alunperin vilkut on rakennettu kahdelle valaisimelle eteen ja taakse omansa.
Suomessa on laitettu vain yksi lokasuojan päälle, siihen telineeseen sopii kaksi valaisinta
pohjat vastakkain niin tulee kaksi polttimoa puolelleen.

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 02.01.2016 13:59
Kirjoittaja MTI
Kyllä meinasin saada tuolla releellä nyt toimimaan, senverran arvokas oli. Ja säilyypä alkuperäis tyylisenä.

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 04.01.2016 20:40
Kirjoittaja MTI
Kuinka korkealla pitäisi öljypinnan olla tuossa putsarissa? Sisäputken alareunaan? Ulkopuolella on ollut merkki, vaan on niin kulunut et ei ota selvää. Kirjassa neuvotaan kyllä pinnan tarkistus, mutta tuo kirja on siitä hölmö että siitä puuttuu kuvia, vaikka kaikki sivut on tallessa.
Eipä öljyjäkään voi vaihtaakaan kun tuo pelti suodatinmateriaalin päällä on pistehitsaamalla kiinni. Varmaan sentti moskaa pohjalla.
Vastukset sain tänään hommattua vilkuille, 1,60€. Vielä pitäisi juottaa paikoilleen.
Kuva

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 04.01.2016 22:05
Kirjoittaja IH 674
Tuon verkkosuodatin on irtonainen osa sen pohjan sisässä, muutenhan öljynvaihto on ei oikein ole mahdollista.
Onkohan se vilkkurele perävaunu vilkun tunteva?
Joissakin mittaritauluissa on sille oma merkkilamppu siis oikea vasen ja perävaunu eli 3 merkkivaloa vilkuille

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 06.01.2016 20:33
Kirjoittaja MTI
Onhan se verkko irtonainen osa, mutta se on tuolla peltipurkin sisällä ja tuo peltirinkula on pistehitsaamalla kiinni.
Kyllä rele on juuri semmonen kärryn tunnistava. Kolmella merkkivalolla.

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 06.01.2016 21:23
Kirjoittaja IH 674
Ei sen pitäisi olla siihen pohjapurkkiin kiinni hitsattu.
Sivukuva selventäisi asian.