Sivu 6/18

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 02.10.2016 22:03
Kirjoittaja MTI
Rupes toinen takakumi vuotaan, otin sitten kaikki renkaat vanteilta :shock: . Hiekkapuhallus, epoksi pohjamaali ja polyuretaani pintamaali. Pultit kävi uudestaan sinkityksessä. Eturenkaat laitoin uudet ja takarenkaat käytetyt mutta paremmat ja pykälää isommat(13,6-36)
Muu maalaus saa odottaa ainakin ensi kesään...
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 09.12.2016 09:10
Kirjoittaja MTI
Pientä remonttia vaihteeksi. Nostovarren kierteet alkoi olla jo heikossa hapessa.
Ostin m24 pitkän mutterin jonka sorvasin pyöreäksi ja sovitin vanhaan runkoon. 28mm poralla vanhat kierteet pois ja uusi kierreholkki sisään. Säilyi alkuperäinen ulkonäkö. 8-)
Kuva
Kuva
Kuva

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 09.12.2016 09:18
Kirjoittaja MTI
Nyt alkoi sitten vesipumppu vuotamaan. Alkuperäinen 42v vanha pumppu oli vielä paikoillaan, tosin se on joskus auki käytetty jäljistä päätellen. Varmaan korjaussarja vaihdettu.
Nyt laitoin uuden korjaussarjan tilaukseen.
Kuva

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 22.12.2016 21:30
Kirjoittaja MTI
Nyt ois taas natikka kasassa ja vesipumppukaan ei vuoda enää.
Mut mistä tuo jäähdytysneste voi vuotaa tuohon moottorin kylkeen, näyttis et tuon suorakkaiteen muotosen luukun alasauma on kostea ja siitä pieni nestenoro. Tuo on ollut jo pidempään mutta vuoto ei ole iso.
Kuva

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 22.12.2016 22:48
Kirjoittaja IH 674
Kuvassa näkyvän huohottimen liitoksen takana on verkkosuodin, näkyyköhän
siinä nestettä.

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 23.12.2016 16:09
Kirjoittaja MTI
Ei siinä suodattimessa minusta ollut kuin öljyä, no ehkä siinä tiivisteen alareunassa saattoi pari vesihelmeä olla.

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 27.12.2016 12:35
Kirjoittaja Jokke511953
Samaa vikaa käytössä olevan traktorin startissa. Uusittu solenoidi ja startti putsattu. Vikaa voi olla tosiaankin sähköjohdoissa, molemmissa virtapiireissä (akkukaapelit tai virtalukossa tai sen johdoissa). Kokeile ensin käynnistää suoraan startin päästä kytkemällä yhteen isolla avaimella solenoidi. Jos ei toimi, niin tarkista ensin akun kannat ja sen piirin johdot ja myös maadoitusjohdot. Sen kautta tulee ns. päävirta starttaukselle. Virtalukon kautta tulee vain mangetointivirta solenoidille.
Kokeile uudelleen ja jos ei toimi vika on startissa jos nuo johdot ovat kunnossa tai akussa. Jos toimii näin ja avaimella ei, niin vika on siinä piirissä (johdoissa tai virtalukossa). Yleensä vika on akunkannoissa.. putsattava noin vuoden välein. Voit kokeilla starttia sitten työpöydällä jos vika on edelleen. Puhdistus voi auttaa.
Starttia voi testata myös kytkemällä erillinen akku suoraan startin päähän ohittamalla solenoidi ja jotta saat tarpeeksi kosketuspintaa suoralle kytkennälle käytä järeää pääkaisiaa välissä.
Muista turvallisuus sillä virtamäärä on suuri.

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 27.12.2016 18:49
Kirjoittaja MTI
Kiitos vinkistä. Kokeilin nyt meisselillä yhdistämällä solenoidin navat muutaman kerran peräkkäin, joka kerta lähti heti käyntiin. Sitten starttausnupilla joka on uusi, pari kertaa pelkkä naksahdus ja kolmannella vedolla starttas ja käynnistyi.
Eli vika varmaan jossain johdossa starttinupin ja solenoidin välillä?

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 12.01.2017 18:02
Kirjoittaja NAT
"Mut mistä tuo jäähdytysneste voi vuotaa tuohon moottorin kylkeen, näyttis et tuon suorakkaiteen muotosen luukun alasauma on kostea ja siitä pieni nestenoro. Tuo on ollut jo pidempään mutta vuoto ei ole iso."

Kun löydät vuotopaikan niin kerrohan sitten. Minun natikassa myös samaa ongelmaa, nestettä tulee huohotinputkesta mutta tosi vähän. Kansiremontti tehty tuon takia mutta ei vuoto loppunut. Öljyt ja nesteet pysyy kyllä omilla puolillaan.

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 12.01.2017 18:49
Kirjoittaja IH 674
Nestetipat huohotinputken päässä on yleensä merkki nesteen vuodosta öljytilaan.
Vuotokohta on sylinteriputkien O-renkaat, on aika yleinen vika vanhemmissa moottoreissa. Otappa auki venttiilikoppa jos siellä on vesipisaroita tai kylmä limaa
niin vuoto on melko varma.