Sivu 7/15

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 15.01.2017 09:24
Kirjoittaja NAT
Näinhän se taitaa olla. Ohessa kuva huohotinputken päästä.
Huohotusputki.jpg
Huohotusputki.jpg (126 KiB) Katsottu 311 kertaa

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 23.02.2018 23:48
Kirjoittaja MTI
No nyt meni sitten mittari ympäri :shock:
Menee mittarit huuruun sisäpuolelta, oiskohan siihen mitään konstia ettei menis...
Aiemmin käytin lasit irti ja putsasin kun ei enää läpi nähnyt. Huurut lähtee kyllä seisoessaan pois.
Kuva

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 19.05.2018 20:50
Kirjoittaja MTI
Joo, tuli sitten kokeiltua tractor pullingia :shock:
Sarja oli veteraanikoneiden 3-sylinteriset. Ensimmäinen veto 98,40 metriä.
Lähdin vetämään hitaan puolen 4 vaiheella, veto pysähtyi kuin seinään voiman loppumatta ja sutimatta. Kytkin täytyi luistaa.
Toinen veto, ajattelin että pykällän pienempää vauhdissa ennen luistoa. Matka loppui 60,90 metriin ei lähtenyt liikkeelle enää edes kolmosella, kytkin luisti vaan.
Sitten hoksasin että sehän on se agriomatic pakka joka luistaa, kaipaa säätöä.
Siitähän on ollut puhetta täällä ja masinistien puolella, ja ih674 on siitä ohjeistanut miten säädetään, kiitos siitä!
Toinen sija kuitenkin tuli, ensimmäinen veti metrin pidemmälle :roll:
Sarjassa oli 8 vetäjää.

No, sen verran jäi kaivelemaan että kokeilin vielä 4-sylinteristen sarjassa.
Nyt vedin nopealla ykkösellä, ei ole agriomatic kytkin haittona.
Tulos 80,50 metriä, kuudes kymmenestä vetäjästä. Nyt sai vetää hyytymiseen asti, ei luisto ongelmia enää.
Kuva

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 20.05.2018 07:00
Kirjoittaja IH 674
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä oli merkkijärjestys.

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 20.05.2018 11:23
Kirjoittaja MTI
1. MF 35 99,40m(oli 34 tuuman takapyörillä)
2.International 453 98,30m
3.Volvo T430 88,70m
4.Zetor 25A 88,30m
5.Nuffield universal tree 83,60m
6.MF 35x 82,50m
7.MF 35 82,50m
8.MF 35 73,80m

Voitin tämän sarjan voittajan 4-sylinteristen sarjassa 8-)

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 20.05.2018 18:43
Kirjoittaja IH 674
Hyvinhän natikka pärjäsi kisassa.
Suoritetaanko veto yhdellä vaihteella, vai voiko matkalla vaihtaa pienemmälle, vai onnistuuko se ollenkaan ?

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 21.05.2018 05:34
Kirjoittaja MTI
Luulenpa että kaikki vetivät yhdellä vaihteella. Mulla se kokeilu päättyi siihen pakan luistoon.
Oon kyllä raskaalla puukuormalla ylämäessä onnistuneesti pykältänyt pienempää pysähtymättä.
(nopealla alueella) Tuntuu että oikein imaisee vaihteen silmään kuormituksessa, tyhjänä turha edes kuvitella vauhdissa vaihtaa pienemmälle.
Tosin mäkivedossa on vauhtia enemmän, aikaa vaihtaa vaihdetta.

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 21.05.2018 06:35
Kirjoittaja IH 674
Tarkennan vielä, kun en ole koskaan ajanut tuollaista, että voiko Agriomatikia käyttää pikavaihteen tavoin eli
vaihtaa aluetta vauhdissa/vedossa. Vaihteisto on kiinteillä hammaspyörillä (jatkuvakosketus) ja vaihteen vaihto
tapahtuu siirtoholkeilla, joka on hieman juoheampi vaihtaa, kuin kiinteitä rattaita siirrettäessä.

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 21.05.2018 08:18
Kirjoittaja MTI
Käsittääkseni agriomatic on vaan hitaalla alueella, keppi eteen työnnettynä hidas puoli kytketty ja nopean ja hitaan alueen keskellä on vapaa. Eli vapaa asennosta voi kytkin ylhäällä vaihde päällä työntää hitaan alueen päälle, mutta nopealle puolelle pitää käyttää kytkintä.
Eli aluetta ei voi vauhdissa vaihtaa, pitää olla pysähdyksissä.

Tuohan on kaksoiskytkimen korvike, ilman kytkintä saa traktorin pysäytettyä ulosoton pysähtymättä.

Re: IH 453

ViestiLähetetty: 22.05.2018 07:03
Kirjoittaja MTI
Sen verran tullut uutta tietoa että luokan voittaja (mf35) oli pyörittänyt dynossa 46hv. :shock:
Ja 34" palapintarenkailla.