International 474

International ja uudempien Case IH-traktoreiden keskustelualue

Re: International 474

ViestiKirjoittaja IH 674 » 13.10.2018 10:37

virtapiirit menee; akulta kaapeli startin päähän siitä ruskea a-mittarille vasen napa, oikea napa kaksi johtoa
toinen laturille toinen kulutukseen (useampi johto ei mene sarjaan) yksi virtalukolle josta mittareille ym,
valosyöttö ei mene kukon kautta vaan suoraan sulakkeen kautta valokatkaisiaan.
Omastani (674) yritin noita katsella, mutta siinä on kaikki punaisia maalauksen jälkeen. ;)
Vasen oikea on kulkusuunnassa.
Missä siinä on sulakerasia? olen niitä tavannut kahdessa eri paikassa.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: International 474

ViestiKirjoittaja Romppa » 13.10.2018 11:58

IH 674 kirjoitti:virtapiirit menee; akulta kaapeli startin päähän siitä ruskea a-mittarille vasen napa, oikea napa kaksi johtoa
toinen laturille toinen kulutukseen (useampi johto ei mene sarjaan) yksi virtalukolle josta mittareille ym,
valosyöttö ei mene kukon kautta vaan suoraan sulakkeen kautta valokatkaisiaan.
Omastani (674) yritin noita katsella, mutta siinä on kaikki punaisia maalauksen jälkeen. ;)
Vasen oikea on kulkusuunnassa.
Missä siinä on sulakerasia? olen niitä tavannut kahdessa eri paikassa.

Just kerkisin korjata edellistä viestiä mut laitan sen nyt tähä. Eli amppeeri mittarilleni tulee 4 johtoa. Yksi tulew startilta(ruskea),yksi menee virtalukolle(siniruskea),yksi laturilta(valkoruskea) j asitten siniruskea joka on poikki eikä tiiä mihin menee vai meneekö minnekkään. Ja sulake boksin luulin olevan punaisien johtojen yhdys kohdassa mutta se olikin motti mikä oli yhteinäinen mikä yhdistää kaikki pinaiset. Eli olisiko se yksi sinimusta mikä katki niin senkö laitan punaisille piuhoille? Vai voinko laittaa virtalukolta kulutuksen piuhan punaisille vai kuinka?
Romppa
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.10.2018 07:41

Re: International 474

ViestiKirjoittaja IH 674 » 13.10.2018 12:12

Jätä se piuha toistaiseksi pois, kokeile ensin kaikki toiminnot, jos joku puuttuu niin voi olla se syynä.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: International 474

ViestiKirjoittaja Romppa » 13.10.2018 13:31

IH 674 kirjoitti:Jätä se piuha toistaiseksi pois, kokeile ensin kaikki toiminnot, jos joku puuttuu niin voi olla se syynä.

Mihin laitan sitten punaisen johdon yhistäen? Siihe samaa mihin vihreän?

Ja sen verran viälä. Et mitä merkki aloja siis tulee. Kaksi tiedänkin jo kun kattelin. Eli vaihteisto öljy(punamusta) ja käsijarruvalo(pinkkipunainen). Eli kaksi muuta valoa joihin tulee punaset johdot vaan samasta paikkaa. Ja kuinka voi toimia tuo vaihteistö öljy valo kun siihen tulee virta ja sit lähtee siitä lampun rungosta johto anturilleen. Mutta eikös se maadota siiyä taulusta sen mihin tulee kiinni niin jo. Eli kaikki muut merkki valot pailaisi koko ajan paitsi käsijarruvalo. Koska kolmeen lamppuun tulee virta joista yhdestä lähtee vielä piuha anturille. Eli nehän maadottaisi siitä taulun kautta. Joky viisaampi voisi auttaa. Ja täältä olen saannut paljon vastauksia tähän mennessä eli kiitos paljon.
Romppa
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.10.2018 07:41

Re: International 474

ViestiKirjoittaja Romppa » 14.10.2018 12:13

Ja jos otan sen pumaden virran virtalukolta nii sillinhan se ois hyvä ku kääntää virrat niin menee kaikki päälle?
Romppa
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.10.2018 07:41

Re: International 474

ViestiKirjoittaja IH 674 » 14.10.2018 15:06

https://www.bing.com/saves?type=images&FORM=IRFVLP

Mittaritaulu näyttää tuolta;
Ylimmäinen valo vaihteisto paine, joka maadoittuu anturilla, samoin alimmainen käsijarru
kummassakin on kuvasymbolit. Virrat kun laittaa niin syttyy lataus ja vaihteistovalo ja mittarit herää
käsijarru valo myös jos on päällä.

Taulussa on myös taustavalot (kolme erillistä lamppua) jotka syttyy kun parkit on päällä.

Vielä tärkeä asia; laita päävirtakytkin, jos ei vielä ole ;)
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: International 474

ViestiKirjoittaja Romppa » 14.10.2018 16:15

IH 674 kirjoitti:https://www.bing.com/saves?type=images&FORM=IRFVLP

Mittaritaulu näyttää tuolta;
Ylimmäinen valo vaihteisto paine, joka maadoittuu anturilla, samoin alimmainen käsijarru
kummassakin on kuvasymbolit. Virrat kun laittaa niin syttyy lataus ja vaihteistovalo ja mittarit herää
käsijarru valo myös jos on päällä.

Taulussa on myös taustavalot (kolme erillistä lamppua) jotka syttyy kun parkit on päällä.

Vielä tärkeä asia; laita päävirtakytkin, jos ei vielä ole ;)
kiitos. Mut kuinka ne mittarit heräävät sitten? Siis kokeilin äsken laittaa polttimon ja sen pidikkee mittari tauluu jonka jälkee löin virran polttimoon ja miinus navan tauluun niin johan palo valo kirkkaasti. Eli se maadoitraa taulyn kautta. Vai johtuuko vaan kuluneesta maali pinnasya? Ja kun käsijarruvaloon tulee vain +virta niin sehön maadoittaa juuri tauöun kautta? Ja völjy valolle tulee virta ja sitten läjtee johto anturille.
Romppa
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.10.2018 07:41

Re: International 474

ViestiKirjoittaja IH 674 » 14.10.2018 17:17

IH 674 kirjoitti:https://www.bing.com/saves?type=images&FORM=IRFVLP

Mittaritaulu näyttää tuolta;
Ylimmäinen valo vaihteisto paine, joka maadoittuu anturilla, samoin alimmainen käsijarru
kummassakin on kuvasymbolit. Virrat kun laittaa niin syttyy lataus ja vaihteistovalo ja mittarit herää
käsijarru valo myös jos on päällä.

Taulussa on myös taustavalot (kolme erillistä lamppua) jotka syttyy kun parkit on päällä.

Vielä tärkeä asia; laita päävirtakytkin, jos ei vielä ole ;)

Korjaan tuota edellistä;
Painevalo on kahdella johdolla maadoitus anturilla.
Käsijarru virta tulee käsijarrulta maadoittuu taustalevyyn.
valolamppuja on kaksi ja ovat samanlaisia kuin käsijarru, eli maadoittuu taustalevyyn.
Onko taustalevyn alapultissa maajohto (musta) ja onko sarjassa oleva musta karva rungossa kiinni. (silmukka liitin)
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: International 474

ViestiKirjoittaja Romppa » 14.10.2018 17:49

IH 674 kirjoitti:
IH 674 kirjoitti:https://www.bing.com/saves?type=images&FORM=IRFVLP

Mittaritaulu näyttää tuolta;
Ylimmäinen valo vaihteisto paine, joka maadoittuu anturilla, samoin alimmainen käsijarru
kummassakin on kuvasymbolit. Virrat kun laittaa niin syttyy lataus ja vaihteistovalo ja mittarit herää
käsijarru valo myös jos on päällä.

Taulussa on myös taustavalot (kolme erillistä lamppua) jotka syttyy kun parkit on päällä.

Vielä tärkeä asia; laita päävirtakytkin, jos ei vielä ole ;)

Korjaan tuota edellistä;
Painevalo on kahdella johdolla maadoitus anturilla.
Käsijarru virta tulee käsijarrulta maadoittuu taustalevyyn.
valolamppuja on kaksi ja ovat samanlaisia kuin käsijarru, eli maadoittuu taustalevyyn.
Onko taustalevyn alapultissa maajohto (musta) ja onko sarjassa oleva musta karva rungossa kiinni. (silmukka liitin)

Ei ole vielä ku sähköt on vielä pöydällä kun kaksi asiaa vielä nii pääsee testaamaan
Juu eli paineanturille tulee virta(vihrrä) ja anturille piuha(punamusta). Mutta samanlaisella lampulla se in kuin ne muut. Eli kun sen lyö kiinni mittari tauluu nii sinnehän tulee virta diihen lamppuu ja se maafottaa sitä sitten tauluun. Eli se on ensimmäinen ongelma. Toinen ongelma in että kun punainen johto, siitä lähtee juuri valoihin virta ja tollain että se on epä selvä nyt mistä otan siihen virran. Eli jos otan laturin johdosta sehän on yhteydessä akkuun joten valot palaisivat vaikka virrat olisi pois päältä. Joten otanko sen nytten samadta kuin vihreän johdon virran? Eli virtalukolta
Romppa
 
Viestit: 72
Liittynyt: 04.10.2018 07:41

Re: International 474

ViestiKirjoittaja IH 674 » 14.10.2018 18:38

Valot ei tule lukolta, vaan mittarilta.
Minulla on käynyt muutaman kerran niin että kun tulee päivällä ajosta ei huomaa että valot jää päälle,
seuraavassa startissa yllätys akku on tyhjä. :oops:
Valokatkaisijan ja mittarin välissä on sulake.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 949
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

EdellinenSeuraava

Paluu International traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa

cron