Sivu 7/13

Re: International 474

ViestiLähetetty: 14.10.2018 22:55
Kirjoittaja Romppa
IH 674 kirjoitti:Valot ei tule lukolta, vaan mittarilta.
Minulla on käynyt muutaman kerran niin että kun tulee päivällä ajosta ei huomaa että valot jää päälle,
seuraavassa startissa yllätys akku on tyhjä. :oops:
Valokatkaisijan ja mittarin välissä on sulake.

Kiitos sinulle että jaksat auttaa vaikken aina ymmärtäisikään niin jaksat selittää uudelleen :) eli voisitko vielä kerrata miten. Eli kun minulla on se punainen bohto mukö ei ole yhteydessä mihinkään että siihen tulisi virta. Ja punainen johto menee kolmeen mittarin valoon ja sitten valonatkaisimelle ja suoraan takavalolle ilman katkaisinta. Eli kuinka saan tämän systeemin siis pelaamaan?

Re: International 474

ViestiLähetetty: 15.10.2018 06:52
Kirjoittaja mackaiveri
Moi
Virta tulee valokatkaisimen läpi eli tarvitaan (P) purppuranpunainen johto(tai ei värillä väliä jos jälkiasennat lisäämällä johto) valokytkimeltä (liitin4) SULAKKEEN (22) kautta
virtalukolle (5) ja ampeerimittarille (9) NU ruskeasininen johto. Se katkaistu punainen on mennyt johonkin ohjaamon valolle( parkkivalo Oik. tai vas. ,rekisteri tai 12v ulosottoliitin)
22.jpg
22.jpg (126.39 KiB) Katsottu 1029 kertaa

Re: International 474

ViestiLähetetty: 15.10.2018 06:56
Kirjoittaja IH 674
Tää etäkorjaaminen on vaikeaa, :!: kun ongelma ei ole nenän edessä.

Sulakerasia kuuluu myös johdotuksen komponentteihin.

Re: International 474

ViestiLähetetty: 15.10.2018 07:05
Kirjoittaja IH 674
mackaiveri kirjoitti:Moi
Virta tulee valokatkaisimen läpi eli tarvitaan (P) purppuranpunainen johto(tai ei värillä väliä jos jälkiasennat lisäämällä johto) valokytkimeltä (liitin4) SULAKKEEN (22) kautta
virtalukolle (5) ja ampeerimittarille (9) NU ruskeasininen johto. Se katkaistu punainen on mennyt johonkin ohjaamon valolle( parkkivalo Oik. tai vas. ,rekisteri tai 12v ulosottoliitin)
22.jpg


Jos olisi suomen kielinen luettelo numeroiduista komponenteista, se selventäisi kaaviota

Re: International 474

ViestiLähetetty: 15.10.2018 08:19
Kirjoittaja Romppa
mackaiveri kirjoitti:Moi
Virta tulee valokatkaisimen läpi eli tarvitaan (P) purppuranpunainen johto(tai ei värillä väliä jos jälkiasennat lisäämällä johto) valokytkimeltä (liitin4) SULAKKEEN (22) kautta
virtalukolle (5) ja ampeerimittarille (9) NU ruskeasininen johto. Se katkaistu punainen on mennyt johonkin ohjaamon valolle( parkkivalo Oik. tai vas. ,rekisteri tai 12v ulosottoliitin)
22.jpg

Kiitos tästä. Sähköjä kun menen jatkamaan luen tämän uudellleen ajatuksen kanssa. Ja kiitos muillekkin :)

Re: International 474

ViestiLähetetty: 15.10.2018 08:46
Kirjoittaja Romppa
Voisiko muuten joku laittaa 474 hytistä kuvan jos löytyy? Ite en meinaa löytää millää. Pitäis tiätää mitä kaikkee puuttuu ja tollee. Ekana teen sähköt ja sitte alkaa rojekti ruosteisesta 474:losesta. Pitäis purkaa ja hiekkapuhaltaa ja maalaa.

Re: International 474

ViestiLähetetty: 15.10.2018 09:04
Kirjoittaja IH 674
https://www.nettikone.com/international/674/1763535

tuossa on aika alkuperäisasussa oleva.

Re: International 474

ViestiLähetetty: 15.10.2018 12:35
Kirjoittaja Romppa
IH 674 kirjoitti:https://www.nettikone.com/international/674/1763535

tuossa on aika alkuperäisasussa oleva.

Juu viäläku sisälle näkis.

Re: International 474

ViestiLähetetty: 15.10.2018 14:05
Kirjoittaja mackaiveri
Moi

474 ja 574 traktoreissa ei ole kuin 2 sulaketta akun vieressä, tossa kuva ja kytkentä:
Valkoinen johto sulakkeen läpi vihreään johtoon ja siniruskea sulakkeen läpi purppuranpunaiseen, aivan kuten kytkentäkuvassa

sulakkeet.jpg
sulakkeet.jpg (112.19 KiB) Katsottu 1023 kertaa

Re: International 474

ViestiLähetetty: 15.10.2018 15:00
Kirjoittaja IH 674
Tuosta vanhasta sulakerasiasta tulee vanhemmiten ongelma kun sulake ja pitimet hapettuu.
Omaani laitoin uuden neljäpaikkaisen, joihin tuli lisää lämppäri ja pyyhin.
Kuvassa näyttäisi olevan alkuperäinen maajohdon kiinnitys joka on myös helposti ongelma paikka.
Minä siirsin kiinnityksen kytkinkopan pulttiin, ja siihen ensin päävirtakytkin.