Sivu 10/13

Re: International 474

ViestiLähetetty: 04.11.2018 19:12
Kirjoittaja MTI
Mackaiverilla on siistissä kunnossa 574 :peukkuylös: Tuommoinen kelpaisi mullekkin 8-)
Paljonko nämä 474-574 kulkee käytännössä? Monenlaista kuullut, mutta mikä on sitten todellisuus...
Pitempiä siirtymiä välillä tulee ja tuon 453 vauhti ei päätä huimaa :mrgreen: (25km/h GPS)

Re: International 474

ViestiLähetetty: 04.11.2018 20:06
Kirjoittaja Romppa
Koneen öljypainetta meinasin. Ja en ole itse päässyt ajaa viällä tuolla 474"sella nii ei mitää vajua paljon kulkee.

Re: International 474

ViestiLähetetty: 05.11.2018 07:14
Kirjoittaja Romppa
Mitä eroa on vaihtovirta ja tasavirtalatureilla? Eli voiko toisen tilalle laittaa toisen? Ku löytyis hyllyltä yhen opel corsan laturi et jos se kövus tuohon? Se on vuosimalliltaan jotain 1996. Eli kumpi laturi tässä 474:ssa on?

Re: International 474

ViestiLähetetty: 05.11.2018 08:24
Kirjoittaja IH 674
Tasavirta lataukseen kuuluu aina ulkopuolinen lataus-säädin, sen myötä johdotus on erilainen.

Re: International 474

ViestiLähetetty: 05.11.2018 21:26
Kirjoittaja Romppa
Okei. Kiitoksia.

Re: International 474

ViestiLähetetty: 06.11.2018 08:05
Kirjoittaja IH 674
Tuli tuossa mieleen että on myös vaihtovirtalatureita joissa on ulkopuolinen säädin, semmoinen ei tuohon käy.
Laturiksi LUCAS 18 ACR

Re: International 474

ViestiLähetetty: 14.11.2018 06:47
Kirjoittaja Romppa
Juu. Hain yhen corsan laturin. Täytyy soitä se hihnan pyörävaihtaa ja vähä modata varmaa kiinnikkeitä jos se muuten käy siihen.

Re: International 474

ViestiLähetetty: 18.11.2018 19:55
Kirjoittaja Tessu
Ei vaihto/tasavirtalaturin eroa voi päätellä ulkoisesta säätimestäkään,on niitä vaihtovirtalatureitakin missä on ulkopuoliset säätimet.
Vaihtovirtalaturissa tasataan virta sen sisällä diodeissa tasavirraksi kun taas tasavirtalaturi antaa semmoisenaan sitä virtaa mitä akku kaipaa,tasavirtalaturi myös pyörii kun sille antaa virtaa akusta.
Laturien eron huomaa iha nkonehuoneessa niiden erilaisuudesta,tasavirta on pitkä tasapaksunen pötkö kun taas vaihtovirta on halkasijaltaan kookkaampi lyhyt paksu murikka jossa paljon jäähdytysaukkoja,tasavirtalaturi voi olla täysin umpinainen.

Re: International 474

ViestiLähetetty: 30.11.2018 14:52
Kirjoittaja Romppa
Okei kiitoksia. Täytyy varmaa kokeilla modata tuo latutituohon. Mutta pahalta näyttää ettei saa kiinni. Hotsauskoneen ku saan takasun nii täytyy yrittää modata.

Re: International 474

ViestiLähetetty: 15.12.2018 20:59
Kirjoittaja Romppa
Mites natikn käynnistyminen kuinka helposti pitäis. Eli hehkutan n.2minja imusarjassa alkaa silloin palamaan, saa sahata aika pitkään ja sitten kun huomaa et kone y jo vähän saa silti vielä startilla pyörittää noin 5 sek sen jälkeen kun käy. Mut lämpösellä lähtee niin hyvin mitä dieselit voi vain lähteä,ja paremmin kun meidän diesel audi. Mut kylmänä ei sitten millään.