Nostolaitteen korjaus niksi (englantilaiset)
Lähetetty: 22.11.2018 09:22
Aika monessa Englannissa valmistetussa natikoissa, tulee vanhemmiten nostolaiteiston vipuun välystä. Sen huomaa siten, että kun nostaa nostolaite vivun yläasentoon ja päästää vivusta irti, niin työkone laskeutuu hieman alaspäin. Noissa natikoissa ei nouse uutenakaan nostolaite kovin korkealle, ylimääräinen välys pienentää vielä nosto korkeutta, esim kyntöaurat ei pysy tarpeeksi ylhäällä siirtoajossa.
Helppo ja halpa korjaus on seuraava.
Hankitaan autovaraosaliikkeestä BMW E39 korimallin, 1 kpl peräpään kallistuksenvakaajan yhdystanko (koiranluu). Irrotetaan traktorista oikeanpuoleinen takapyörä (ei välttämätöntä) ja irrotetaan väljistynyt nostolaite vivuston yhdystanko. Mitataan vanhan yhdystangon pituus ja valmistetaan uudesta BMW koranluusta saman mittainen tanko (katkaistaan ja hitsataan) Tuo uusi osa käy suoraan vanhan tilalle ja nostolaitevivusta on välykset poistuneet. Toimii ainakin -85 sarjaisissa.
Helppo ja halpa korjaus on seuraava.
Hankitaan autovaraosaliikkeestä BMW E39 korimallin, 1 kpl peräpään kallistuksenvakaajan yhdystanko (koiranluu). Irrotetaan traktorista oikeanpuoleinen takapyörä (ei välttämätöntä) ja irrotetaan väljistynyt nostolaite vivuston yhdystanko. Mitataan vanhan yhdystangon pituus ja valmistetaan uudesta BMW koranluusta saman mittainen tanko (katkaistaan ja hitsataan) Tuo uusi osa käy suoraan vanhan tilalle ja nostolaitevivusta on välykset poistuneet. Toimii ainakin -85 sarjaisissa.