Sivu 2/2

Re: case 685 pikavaihde

ViestiLähetetty: 31.01.2019 20:17
Kirjoittaja Samppa
Ka tästä ku ei varmuutta oo miltä planeetalta tämä on. Tarina vaan kertoo. Tuossa ratin vieressä on reikä muovissa jotta silleen. Liekkö ollu vaiko eikö. Eikösse niissä punasissa ollu pikavaihde juurikin siinä ratin vieressä. Mitä rukkasela viä nettiin? Vaihteiston alta ja murikasta mistä lähtöö etuveon kartaanii ni paistaa punasta sieltä täältä.
Ei tuossa katkaisiassa Kait mitään liikoja oo. Pari piuhaa valolle(päälle pois) ja virta tulloo ja männöö. Mänö on maton alle, eli varmaan sinne solenoidille.

Re: case 685 pikavaihde

ViestiLähetetty: 31.01.2019 20:41
Kirjoittaja Samppa
Niin tässä ei ole kytkimen paikkojakaan kun tuo yksi. Mikä on tuolle starttaukselle. Se ei sovellu juu tuolle pikavaihteen kytkimeksi. Ois tuossa pöydällä vastakkainen kytkin. Niin laittaisko sen tuolle pikavaihteelle? Jos on kerta oikeasti niin, että pitää löysätä hitaallepuolelle että menee vaihteet paremmin perille? Vai antaisko olla vaan tuon koetaulussa olevan napin varassa. Käyttää siitä kun suuntaa vaihtaa jos kangistaa? Voisha sitä hifistellä. Sulake pitää kyllä laittaa tuolle menevälle piuhalle!

Re: case 685 pikavaihde

ViestiLähetetty: 31.01.2019 21:03
Kirjoittaja IH 674
Siihin on sitten vaihdettu PS laatikko tavallisen tilalle, ja rakennettu tarvittavat vermeet sen käyttöön.
Muistelen että PS kytkin on pysäytin nupin vieressä vipukytkin, joka on vain on/of sarjassa poljinkytkimen kanssa.
Tulpattu reikä ratin vieressä on suunnanvaihtajan vipua varten, joka on valinnainen PS vaihteelle, (siis joko tai)

Re: case 685 pikavaihde

ViestiLähetetty: 31.01.2019 21:51
Kirjoittaja Samppa
Nyt männöö vähä ohi tyhmältä. Mitä ps tarkoittaa? Elikkä kannattaisiko rakentaa tuo kytkentä silleen että, kun on nopea puoli päällä(sähköinen) niin kytkin pohjassa vaihdetta vaihtaessa virta katkeaa tuolta pikavaihteelta (menee hitaalle) niin menee nuo vaihteet mukavammin päälle? Mitä mieltä olet?

Re: case 685 pikavaihde

ViestiLähetetty: 01.02.2019 08:04
Kirjoittaja IH 674
PS on lyhenne sanoista PowerShift, käytetään myös lyhennettä TA, TORQUE AMPLIFIER
Kytkentä juuri noin kuten esitit, ja laitat käyttövivuksi pitkävartisen vipukatkaisijan, helpompi käyttää
kuin keinuvipu.

Kuvassa näkyy liitinryhmä josta johdot menee läpi, niistä voisi käyttää alimmaista liitintä johdon viemiseen solenoidille.

Re: case 685 pikavaihde

ViestiLähetetty: 01.02.2019 16:36
Kirjoittaja Samppa
No niin. Laitoin tuonne polkimen pohjaan tuon kytkimen. Laitoin solenoidille menevän piuhan väliin katkomaan virtaa kun sähköinen päällä. Ei vielä testattu miten pelaa. Teoriassa pitäisi. Vaihdoin myös uuden keinukatkaisian koelautaan kun tuli ostettua ja laitoin tulevaan virtajohtoon sulakkeen väliin. Enää pitäisi kömpiä alle ja tarkastaa liitos sieltä päästä varmuuden vuoksi.

Re: case 685 pikavaihde

ViestiLähetetty: 01.02.2019 18:13
Kirjoittaja Samppa
Tuokos se nyt sitten onkin se solenoidin liitin? Jos on tuo niin mystinen sininen piuha mikä lähtee kojetaulun katkaisialta liittyy jossakin lattian alla tuohon liittimelle menevään johtoon. Maa on todennäköisesti tökätty runkoon.
Ja jos joskus solenoidin menee vaihtoon niin vaihto onnistuu tuon luukun kauttako?
Ei näkyny muita piuhoja altapäin. Voe voe:)

Re: case 685 pikavaihde

ViestiLähetetty: 01.02.2019 18:40
Kirjoittaja IH 674
Siinähän se on, kannen päällä on itse venttiili ja paineen säätö.
Onhan siellä nelivedon solenoidi myös nelivedon pudotuslaatikossa, johdot on vain piilotettu eivät näy.

Re: case 685 pikavaihde

ViestiLähetetty: 01.02.2019 18:52
Kirjoittaja Samppa
No näimpä juu. Tuossa aiemmi jollakin oli tuon nelivedon pois kytkennän kanssa ongelmia. Täällä foorumilla siis. Liekkö suanu toimimaan.
Kysyisin vielä tuosta solenoidista, että voiko vikaantua sillä tavalla vaikka virta katkeaa Niin jää kytkentä päälle? Kiitos vaan hyvistä neuvoista taaskin:)