Sivu 1/2

IH 574 käyttökunnostus

ViestiLähetetty: 13.02.2019 21:08
Kirjoittaja rikyn keittiö
Tällainen projektiraktori tuli hankittua keveisiin pihatöihin. Teknisesti aika toimiva, mutta sähköt ovat heikon puoleiset. Runsaasta tiivistemassan käytöstä päätellen moottori on joskus avattu, äkkiseltään tuntuu toimivan.

Huollettavaa löytyy ainakin:
- kampiakselin etustefa vuotaa
- vilkut ei toimi
- katossa oleva lämmityslaite on korvattu jollain öljyjäähdyttimen? näköisellä erillisellä kennolla, joka on ratin vieressä.
- Hytin tiivisteet ja verhoilut repsottaa
- Käsijarrusta on mahdollisesti vaijeri poikki

Alla muutama kuva

Re: IH 574 käyttökunnostus

ViestiLähetetty: 13.02.2019 22:46
Kirjoittaja IH 674
Kuvassa missä näkyy nostovarret, ihmettelen miksi oikeapuoleinen nostotanko on vetovarren
kapeamman kohdan reiässä,(täytetty mutterilla) pitäisi olla samoin kuin vasen.

Re: IH 574 käyttökunnostus

ViestiLähetetty: 14.02.2019 08:26
Kirjoittaja Rokressi
IH 674 kirjoitti:Kuvassa missä näkyy nostovarret, ihmettelen miksi oikeapuoleinen nostotanko on vetovarren
kapeamman kohdan reiässä,(täytetty mutterilla) pitäisi olla samoin kuin vasen.


Samaan kiinnitin minäkin huomiota. Eikös nyt työkone kallistele noston mukaan, koska nostopisteet varsissa eri kohdin

Re: IH 574 käyttökunnostus

ViestiLähetetty: 17.02.2019 16:37
Kirjoittaja rikyn keittiö
Nostotankoa ihmettelin ja en keksi selitystä miksi on tuohon laitettu. Vahingossa?

Etustefaa kokeilin irti tai oikeastaan ennemminkin tuota "liukurengasta". Tuntui olevan aika tiukassa, pitänee rakentaa pieni ulosvedin unc 1/4" pulteista? Kokeilin irrottaa ensin tuota lukitusrengastakin, mutta tuntui olevan sen verran tiukassa ettei pihdeillä irronnut. Stefan saanee kaivettua irti, kun tuon liukurenkaan irroittaa?

Re: IH 574 käyttökunnostus

ViestiLähetetty: 17.02.2019 18:20
Kirjoittaja IH 674
Omituisen näköisiä palikoita kuvassa, kun siinä pitäisi olla kartio rengas, akselin ja
hihnapyörän välissä, hihnapyörä pitää saada ensin pois että saa kulutusrenkaan ja tiivisteen pois.
Olisikohan se kartiorengas joskus kadonnut ja laitettu mitäsattuu palikoita tilalle.
Mitään lukkorengasta siinä ei ole.

Re: IH 574 käyttökunnostus

ViestiLähetetty: 18.02.2019 07:20
Kirjoittaja mackaiveri
IH 674 kirjoitti:Kuvassa missä näkyy nostovarret, ihmettelen miksi oikeapuoleinen nostotanko on vetovarren
kapeamman kohdan reiässä,(täytetty mutterilla) pitäisi olla samoin kuin vasen.


Voisiko olla että kallistuksensäätimen haarukka ei ole mahtunut vetovarren paksuun kohtaan?

Voisiko rikyn keittiö ottaa lähikuvia teleskooppivetovarsista ja niistä lukoista. Omastani lukot hitsattu kiinni ja ajattelin kunnostaa lukot.
Saisi vähän mallia minkälaiset alkuperäiset ovat.

Re: IH 574 käyttökunnostus

ViestiLähetetty: 18.02.2019 08:27
Kirjoittaja IH 674
https://www.messicks.com/part/403023r1/latch

Linkissä on kuva lukituspalasta.

Re: IH 574 käyttökunnostus

ViestiLähetetty: 18.02.2019 12:03
Kirjoittaja mackaiveri
IH 674 kirjoitti:https://www.messicks.com/part/403023r1/latch

Linkissä on kuva lukituspalasta.


Kiitos Kiitos!

Re: IH 574 käyttökunnostus

ViestiLähetetty: 27.06.2019 21:42
Kirjoittaja rikyn keittiö
Raktoria huollettu kevään aikana, öljyt, suodattimet ja nesteet vaihdettu. Raidetangot vaihdettu (olivat jo aika väliät ja toinen eturenkaista oli päässyt kulumaan).
Sähköjä tutkittu ja todettu, etteivät ne kaikilta osin ole alkuperäiset.. Johtosarjojen eristeet ovat murtuneet eli joutunee vetämään uudet johdot. Onko suosituksia, mistä löytyisi hyvin erivärisiä johtoja sarjojen tekoon? Joku suositteli autopurkaamolta hakemaan, jos haluaa alkuperäisillä väreillä johdot vetää :? Menisihän se yksivärisilläkin johdoilla jos hyvin merkitsee liittimet..

Sisätiloissa putsailin vähän vaahtomuovieristeitä, jotka tuntuivat harjattaessa varisevan lattialle.. Liimailin niihin kuitenkin nuo irronneet reikäkankaat sprayliimalla väliaikaisesti. Nuo joutunee vielä irroittelemaan ja korvaamaan jollain muulla materiaalilla. Onko suosituksia, mitä laittaisi kattoverhoukseksi? Motonetista näyttäisi saavan jonkinlaista tummalla pinnalla olevaa äänieristysmattoa, saisikohan tuosta leikattua ja liimattua uudet soirot kattoon.

Lämmityslaitehan tässä oli korvattu jollakin öljyjäähdyttimen kennolla, niin aloin tutkia saisiko vanhan kattokennon palautettua toimintaa. Ainakin hana ja letkut näyttää puuttuvan kun katon irroitti. Mahdollisesti myös kenno on rikki. Täytyy kokeilla vielä puhaltimen moottori, niin näkee kannattaako alkaa ehjäämään tätä alkuperäistä lämmitintä vai pitäisikö laittaa suosiolla esim. IKH:n yleismallin lämmitin? Onko kokemuksia esim. tästä lämmittimestä https://www.ikh.fi/fi/lammityslaite-12v-crx12001. Kannattaako tällaiseen vanhaa traktoriin laittaa heti kerralla kaksi erillistä kennoa, että lämpö riittää? Alkuperäiset lämmityslaitteen putkitukset on katkottu hytin vasemman runkotolpan alakulmasta, mahdollisesti uudet putkitukset joutuu vetämään oikealta puolelta, ellei nuita vanhoja putkia saa kaivettua tuolta tolpan sisältä jatkettaviksi.

Onko näissä ohjaamon katoissa ollut jonkinlainen ilmanotto tuossa katon etureunassa? Löytyisikö jostakin kuvaa alkuperäisestä toteutuksesta? Tässä se on korvattu niitatulla pellillä eli ei ainakaan tuollaisena tule huurteenpoistona toimimaan.

Katto on tarkoitus käyttää hiekkapuhallettavana, kuin myös moottorikoppakin.

Re: IH 574 käyttökunnostus

ViestiLähetetty: 27.06.2019 21:59
Kirjoittaja rikyn keittiö
Tässä vielä muutama kuva:

Löytyisikö keltään tuohon lattian keskelle tuota alkuperäistä (lasikuituista?) koteloa? Onko näin vanhoja traktoreja vielä purkaamoilla, niin voisi kysellä muutamia osia niistä?
Mittaristo on vuosien saatossa karsiutunut aika karun näköiseksi. Olisin mielellään ehjännyt tuon alkuperäisillä mittareilla, mutta taitaa tulla sen verran arvokkaaksi, että joutunee käyttämään tarvikemittareita.. Mitähän muita valoja/katkasijoita mittaristossa on alunperin ollut, kuin tuo punainen merkkivalo virralle?