Sivu 2/3

Re: 585XL lisähydrauliikka

ViestiLähetetty: 20.03.2019 22:21
Kirjoittaja mackaiveri
Tuo Bosch on myös 3-pulttinen:
bosch.jpg
bosch.jpg (33.46 KiB) Katsottu 1101 kertaa


Mun Natikka on punarunkoinen vm 83 ja tyyppi 585XL/2150 , mitä lie loppu tarkoittaakin.
Mutta varaosakirja, josta otin tuon ekan kuvan, tunnistaa nelipulttisen hyd.lohkon.
Pitää ottaa penkki pois ja tutkia putkitus, kunhan ilmat lämpenee.

Re: 585XL lisähydrauliikka

ViestiLähetetty: 21.03.2019 08:34
Kirjoittaja IH 674
Venttiili on muuttunut "KONTAK" tyyppisiksi sarjanumerosta 2328 lähtien.

Re: 585XL lisähydrauliikka

ViestiLähetetty: 21.03.2019 15:04
Kirjoittaja mackaiveri
Sarjanumero:
Valmistenumero 1433
Käyttöönotto­päivä 1983
Ensirekisteröinti Suomeen 8.2.1983


Mikäkö on sitten tuon nelipulttisen lohkon merkki & malli

Re: 585XL lisähydrauliikka

ViestiLähetetty: 23.03.2019 15:53
Kirjoittaja Samppa
Miula on tässä omassa tuommone kolme pulttinen kiinnitys. Noita taitas saaha uutenakin parilla satasella.
Eikös noita voi latoa päällekkäin ilman putki muutoksia? Pitemmillä pulteilla vaan kiinni. Jos noita kuitenkin saa ostettua. Oli semmonen mielikuva että ei löydy kuin purkuosana.

Re: 585XL lisähydrauliikka

ViestiLähetetty: 24.03.2019 10:06
Kirjoittaja mackaiveri
Laittaisin lisälohkon jos löytäsisin jostain nelipulttisen kohtuuhinnalla.
Mun koneessa on siis nelipulttinen joka ei ole Kontak eikä Bosch. alla kuva päädystä, kiinnityspultit keltaisella ja ulosotot vihreällä rengastettu:
lohkon pää.jpg
lohkon pää.jpg (179.71 KiB) Katsottu 1058 kertaa


Paluuputki tulee lohkojen takaa nostolaitteen yli ja kytkeytyy MCV venttiiliin paineputken yläpuolelle. Siinä ei ole "mutkaputkea" niin kuin mustissa IH casessa.
Onko kellään tietoa, mitä jenkoja/liittimiä noissa on käytetty. Vosiko olla JIC kartio?

Re: 585XL lisähydrauliikka

ViestiLähetetty: 24.03.2019 12:43
Kirjoittaja IH 674
Venttiilin varaosanumero 62464C94 EBAY; sa näkyy olevan.
Venttiilityyppi on ilmeisesti ollut käytössä hetken aikaa.
Liittimet ovat JIC 37 astetta.
Noista päätylevyn tulpista ehkä voisi saada paineen lisäventtiilille, pitäisi tutkia levyn kanavat.
PURKU POJILLA voi olla purku osana, ovat purkaneet natikoita kauan, tai voivat tietää saako mistään.

Re: 585XL lisähydrauliikka

ViestiLähetetty: 25.03.2019 07:44
Kirjoittaja IH 674
mackaiveri kirjoitti:Ajattelin sitä lohkojen päätyä kun on "helpossa" paikassa. Samalla tavalla öljy kiertää siinä.
Alkuperäiset lohkot on neljällä pultilla kiinni.Mistä tiedän että lohkot on Bosch?

Onko se tuo mutkaputki. Se on vissiin penkin ja hytin alla?



Mutkaputki.jpg


Kuvassa putki 38 on sama " mutkaputki" kuin mustan koneen 40, vain eri paikassa ja eri muotoinen.
Periaatteessa siitä voi ottaa paineen lisäventtiilille.
Vapaapaine kulkee lisäventtiilin kautta MCV lle; ja sieltä jäähdyttimen kautta voiteluun.

Kuvaa ei tullutkaan lainaukseen.

Re: 585XL lisähydrauliikka

ViestiLähetetty: 26.03.2019 13:48
Kirjoittaja mackaiveri
Moi

Otin penkin pois ja luukun auki. Mun konees ei ole mutkaputkea 40 ollenkaan.
Putki 39 on ilman putken 40 haaraa. Eli ulkopuolisen venttiilimöykystä vinosti lähtevä putki
nostolaitteen yli ja MCV venttiilin.

Putken lähtö.jpg
Putken lähtö.jpg (195.31 KiB) Katsottu 1038 kertaa


MCV.jpg
MCV.jpg (70.2 KiB) Katsottu 1038 kertaa


Toi putki poikki ja helmiliittimillä ja hydrauliletkulla uuteen venttiiliin.Tarvii varmaan olla 80L/min venttilli, kun on noin paksu putki?

Re: 585XL lisähydrauliikka

ViestiLähetetty: 26.03.2019 14:25
Kirjoittaja IH 674
Siihen taikka alimmaiseen, joka on paineputki.
Etukuormaimen asennusohjeissa on että alimmainen otetaan liittimestä auki ja niistä päistä lähdetään, ei katkaista putkea.

Re: 585XL lisähydrauliikka

ViestiLähetetty: 28.03.2019 14:14
Kirjoittaja Tessu
Jollei muu auta niin sitten semmoselle pajalle missä rauta taipuu vaikka miksi,osaa ne tuommosenkin metallipalan porailla jne,jos vaan noita lisäämällä homma onnistuis...pajat taas löytyy usein kun alkaa kyselee kyliltä.