Natikkamiehet

ih-584 -79 syöttöpumppu

International ja uudempien Case IH-traktoreiden keskustelualue

ih-584 -79 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja Erkki Pystykorva » 13.04.2019 14:30

Intikka 584 -79, bosch va syöttöpumppu, olisiko jäsenillä kokemusta moisesta eli ns. pakkosyöttö ei toimi ollenkaan vaikka sen sammutusvivun vetää siihen nastaan.Ohjekirja sanoo keskiasentoon,lisää vedettäessä on sitten se sammutusasento.Tiedän että sitä akselia on pyöritelty ympäri ties miten monta kertaa, samoin sitä kaasuakselia mutta onko olemassa jotakin oikeaa tapaa jolla ne saisi kohdalleen?Siinä alemmassa akselissa on se lovi joka näyttää sitä vivun keskiosaa kohden,yläakselissa ei mitään merkkiä.Moottori sammuu heti jos sitä sammutusvipusta vetää yhtään taaksepäin.
Erkki Pystykorva
 
Viestit: 14
Liittynyt: 12.11.2017 14:50

Re: ih-584 -79 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja MTI » 13.04.2019 16:37

Kyllähän se vipu varmaan on väärässä asennossa jos heti sammuu kun vähän vetää.
Onko se akselin lovi näin kun kuvassa?
Kuva
mc-cormic international b414 -63 international 453 -74
MTI
 
Viestit: 268
Liittynyt: 11.05.2014 17:00
Paikkakunta: Oulu

Re: ih-584 -79 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja Erkki Pystykorva » 13.04.2019 18:36

Juuri noin se on, mutta onko sillä vaikutusta, jos akselia on kierretty yksi kierros oikealle tai vasemmalle ja vaikuttaako tuo ylempi akseli muuhun kuin kierroksiin,en tiedä.Kirja sanoo pakkosyötön olevan hydraylinen,toimineeko polttoaineella?
Erkki Pystykorva
 
Viestit: 14
Liittynyt: 12.11.2017 14:50

Re: ih-584 -79 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja IH 674 » 14.04.2019 08:10

Lueskelin korjausopasta; pumppu on hydraulisäätöinen (ei mekaaninen) vivun ja akselin kohdistus pitää olla oikein , ei ole
väliä vaikka akselia pyörittää kierroksen. Jos koko säätömäntä on ollut kokonaan pois, niin se voi olla väärin kasattu.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 579
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: ih-584 -79 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja Erkki Pystykorva » 14.04.2019 14:20

Kahteen henkilöautoon kesärenkaat ja pesut molempiin, että talvirenkaisiin, ja nyt sitten sörkin sitä intikan syöttöpumppua.Vipuset pois molemmista akseleilta ja sitten pikku suhaus pilottia,hörähti heti tulille.Akselien pyörittelyä kunnes tunti käyvän herkästi ja sen kaasuakselin säädin siten että kun kierroslukumittari näytti 2200 niin vipunen siihen topparia vasten,siinä kun oli vielä sinetti tallessa.Tyhjäkäyntiä noin 700,mutta pakkosyöttöasento ei pelaa edelleenkään vaan kone sammuu.Olkoon sitten niin,kohan jotenkin pelaa että saa puut sirkkelöityä.Vaikea löytää tuohon tuota pumppua, kun sitä ei enää valmisteta missään.
Erkki Pystykorva
 
Viestit: 14
Liittynyt: 12.11.2017 14:50

Re: ih-584 -79 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja Erkki Pystykorva » 19.04.2019 10:25

Kyselin vielä joutessani noista dieselpumppuja korjaavista yrityksistä, kuinka tuota bosch va pumppua voisi elvyttää, niin yhdessä yrityksessä oli tehty niin, että oli vaihdettu jyrkempikulmainen kieppulevy.Tietenkin lisäksi uudet tiivisteet ja puhdistukset säätöineen. Sillä oli saatu paranemaan kylmäkäynnistys huomattavasti entiseen verrattuna.Hintaa moiselle remontille noin 700€.Toisessa kaupassa ehdotettiin suurempitehoista starttimoottoria,pitäisi olla joku 4 kw ankkuri.Lisäisi huomattavasti kierroksia siinä alkumetreillä.Onkohan kellään kokemuksia noista konsteista,kun en vielä raahtisi hylätä vanhaa ystävää.
Erkki Pystykorva
 
Viestit: 14
Liittynyt: 12.11.2017 14:50

Re: ih-584 -79 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja Tessu » 19.04.2019 12:24

Nin että ei sitten ole laadun tae edes Bosch.kaan,perin outoa... onkohansamaa pumppua käytetty jossain muuallakin moottoreissa olisi se kiva tietää?
Kumpa olisi vielä hengissä joku entisajan ropari niin varmasti neuvoisi miten hommat toimii ja saako toimimaan,no jos IH lähtee käymään niin sitten vaan käyttää,meilläkään muutes ei kääny 850 Taavissa pakkosyötönruuvi minnekkään,empä ole viittiny asiaan paneutua kun on vain kesäkäytössä.
Tessu
 
Viestit: 90
Liittynyt: 28.09.2014 21:58

Re: ih-584 -79 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja MTI » 19.04.2019 15:32

Eikö näissä VA pumpuissa ollut nestepää ongelmana, siihen ei saa enää osia. Se kun kuluu tai syöpyy veden ansiosta niin alkaa ongelmat.
Ennakkoa voisi kokeilla aikaistaa, minulla ainakin auttoi käynnistymiseen.
mc-cormic international b414 -63 international 453 -74
MTI
 
Viestit: 268
Liittynyt: 11.05.2014 17:00
Paikkakunta: Oulu

Re: ih-584 -79 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja Erkki Pystykorva » 19.04.2019 18:05

Sehän se nestepää onkin akilleen kantapää.Poltttoaineen puhtaus tärkeää uudesta lähtien ja putsareiden vaihto keväisin ja syksyisin ajotunneista riippumatta.Se kieppulevy taitaa olla juuri siellä nestepäässä oleva jakelijaosa suuttimille.Omaansa siihen ei enää saa mutta jonkun muun pumpun osa käy sen tilalle.Kuulostellaan, jos vaikka joltakin olisi jonkun muun vaurion takia mennyt pois käytöstä,ja pumppu olisikin vielä käyttökelpoinen.
Erkki Pystykorva
 
Viestit: 14
Liittynyt: 12.11.2017 14:50

Re: ih-584 -79 syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja IH 674 » 20.04.2019 06:55

Hyvä nopea nykyaikainen startti auttaa käynnistyvyyteen huomattavasti, noissa matalapuristeisissa moottoreissa,
kannattaa kokeilla.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 579
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Seuraava

Paluu International traktorit

  • Paikallaolijat

    Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron