Hienoa jälkeä tulee, kotipuolessa on 585XL joka oli pitkään ns. ykköstraktorina, sisusta on päässyt melko rivoon kuntoon. Tekis mieli alkaa joskus parsia vähän kasaan
Mullakin on tuo metallilevy kattoluukun päällä, suojaa varmaan sit tuplana ton luukun. Juu noinhan se pitäs itsekin katto irrottaa osiin. Paklasin 5 kertaa kattoa ja katon työvalojen suojia ensin hiottua vanhoja lasikuituja pois alta kun olivat reunoilta hieman irti. Pitäs hioa vielä katto kokonaan ja ostaa uudet kaasupumput IKH:sta kattoluukkuun.
Käyttöautokin tuli tossa korjattua, oli pirullinen vika ranskattaren sähkösessä kaasuläpässä, EGR vikakoodi pitäs enää kuittaa pois ni jälkikatsastus menee läpi. Digiboxi levis kans eilen, pitää tutkii. Harrasteautosta levis startti vaikkei ollu autolla ajettu ku 55tkm mutta 24vuotta vanha starttimoottori. Onneks löyty startti+moottorin runko Briteistä ja motonetistä uudet hiilet ja johtimet suojineen, säästy 300€, pitäs heittää nyt autoon kiinni. Piti purkaa puol konetta et startti lähtee. Joten on koetellu nyt meikäläistä viime ajat, mutta nyt näyttää aurinkoiselta Onneks intikka on toimintavarma Hyvää lämmintä alkavaa kesää kaikille!
Kattoluukku oli ensimmäisissä suomeentuoduissa XL hyteissä kokonaan upotettu katon sisään ja jossa oli tiivistys ongelma, myöhemmin luukku muutettiin kattopinnan yläpuolelle jolloin tiiviys parani. Hämärä muistikuva on että olisi ollut korjaussarja tuohon vanhempaan luukkuun,jospa siinä on sellainen.
No piti sitte laittaa hyttipaikalleen. Kaikki vivutki jo kiinni ainoastaan akkukotelo pitäs hitsata ja sisäverhoilu laittaa ja konepelti. Ja huomenna katsomaan 38 renkaita taakse. Vaikka kyllä nykyisetki on 38. ja kärkkäiseltä vähä valoa ja ratio ja kajarit.
Penkin alunen ja takareuna freddeksillä pohjamaalattuna.
Pienet poppivehkeetki tuli laitetua passas suoraa vanhojen paikalleen 4x6 Groundzerot titanium mallia. 50e kärrkäisellä. Eteen aattelin viel laittaa jotkut pienet kun tyhmän kuulonen kun kuuluu vaan takaa.
Alpinen bluetooh soitin tikkupaikalla ja bluutoothilla voi vaikka puhua puhelimeen tuon kautta kun tuli mikkiki mukana.
Penkin alunen valmiina. Matot saapi nakella paikalleen ja penkin myös.
Akkukotelokin tuli hitsattua kasaaan kun piti tehdä uusi kun vanha oli niin laho. Apulanta kyllä on hyvä ruostuttaja.
Rungon ajoin sitte vielä toiseen halliin, saapi sitte maalailla rauhassa pellit sun muut. Lokareihin ostin rosteri pultit ja rikat.Sillä vanhat oli niin ruostuneet että ei saanu ehjänä irti vaan väkisin katkes. Saapa nähä minkä näkönen on kun tulen leiriltä kun huomenna lähetään.
Natikka taas edennyt. Vetovarret ja muuta osaa tuli puhallettua. Konepellille annettiin hiontakäsittely ja pikku ruttujen oionta vasaralla. Etukajareiksi laitoin tuollaiset groundzerot. Tollane virranulos otto tuli tehtyä myös entisen pelti hökötyksen tilalle ja johdotki oli miten sattuu. Uberbtuning punaiset nahkapussitki mummi teki palkkioks kun kävin pottua laittamassa.
Tollainen tuulilasi antenni hoitamassa antennin virkaa ainakin oli helppo asentaa ja vielä toimii. Konepellitki on maalattuna valmiiksi ainoastaan lakka vaan päälle.
Natikka odottelee hardin kanssa sateen loppua että pääsisi ruutailemaan. Viimeinki konepeltiki paikallaan ja ainoastaan työvalot puuttuu. Kertokaapas mitäs valoja teillä on kun meillä ei ollu ku nii isoja ettei mahtunut noihi kopeihin. Ja tehoaki pitäs olla. Hinta max 100€kpl.
Eihän kellään sattuis olemaan XL ohjaamon peileille laakerikuula+kierretanko+ puristin palat tankoon, en tiedä mistä semmoset sais kun oli molemmat kateissa. Ostin uudet peilit mutta mitään asennusosia ei tullut mukana, tein yhdet pienistä akkukengän liittimistä + pultti + tiiviste viritelmin, muuten hyvät mut ei pysty niin hyvää hienosäätöö tekemään, mut menettelee.
Itsellä ei oo mutta asiaa sivuten tuli ostettua uudet peilit. Ja noista takavaloista kuvat. Eteen viel nuo kopat jostakin löytää. Ja vanteet. Ja ja ja ja ja.....