Natikkamiehet

International 685xl (Projekti)

International ja uudempien Case IH-traktoreiden keskustelualue

Re: International 685xl (Projekti)

ViestiKirjoittaja MTI » 15.04.2015 07:43

Takapotku kirjoitti:Eilen ei kyllä oikee sujunut.just olisin saanu yhen katkenneen pultin jämät pois nii sitten katkeaa irrotus tappi. Tuo kävi kahesti. Sitten porasin isomman reijän ja rupesin jenga tapilla tekee kierteitä nii seki katkes. :smoke: Noh sain sen pois ja rupesin toisella tapilla vääntää... Katkes seki saatana. :mrgreen: Onkohan liikaa voimaa vai mikä seon... :twisted:


Se vaatii taitoa, ei voimaa :lol:
mc-cormic international b414 -63 international 453 -74
MTI
 
Viestit: 204
Liittynyt: 11.05.2014 17:00
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: International 685xl (Projekti)

ViestiKirjoittaja Takapotku » 15.04.2015 13:55

On sitä kyllä yritetty kaikilla keinoilla mitä ite tiedän ja enää ei oo kun jengät siitä pultista jälellä. On kokeiltu hitsata ja tappillaki. Saa toki kertoa jos hyviä vinkkejä tietää.
Avatar
Takapotku
 
Viestit: 128
Liittynyt: 15.12.2014 18:11
Paikkakunta: nivala

Re: International 685xl (Projekti)

ViestiKirjoittaja MTI » 15.04.2015 15:58

Hankala näkemättä neuvoa kun ei tiedä minkälaisesta paikasta on kyse. Kaikki poikki menneet pultitkin on tähänasti aina jollai keinolla tullut irti saatua.
Viimeksi 956 casen raidetangonpää katkesi(m22) kun yritti aukasta. Se oli aika työläs ja haastava homma mutta siitäkin selvittiin. Siitä olikin juttua aiemmin tällä foorumilla.
http://natikkamiehet.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=2&t=35
Kovametallipora on aivan ehoton kun poraa katkennutta irroitustappia. Menee ku kusi lumeen ja suoraan. Kovametalli nc-pora on hyvä aloituksessa että osuu keskelle. Pitää olla vaan varovainen kovametalli terien kanssa kun käsin porailee, murtuu herkästi jos vähänkin tärähtää.
Tosin olen porannut katkenneellakin 3mm km poralla haponkestävään 3mm peltiin reikiä ja meni silti ku kusi lumeen :D
Pikateräs terä vaan kitisi kun yritti porata happosta.

Kierretappia pitää vääntää varovasti edestakaisin, ja umpikoloon nostava tappi. Voitelua unohtamatta, esim. rocol. Tai vaikka crc jos ei muuta ole.
mc-cormic international b414 -63 international 453 -74
MTI
 
Viestit: 204
Liittynyt: 11.05.2014 17:00
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: International 685xl (Projekti)

ViestiKirjoittaja Takapotku » 15.04.2015 16:07

Joo nitkuttelinki kierre tappia aina välillä taakse päi
Mutta nyt. sain kierteet tehtyä pääsee maalaamaan senki. 8-)
Vanteista kuvatus. :)
Kuva
Avatar
Takapotku
 
Viestit: 128
Liittynyt: 15.12.2014 18:11
Paikkakunta: nivala

Re: International 685xl (Projekti)

ViestiKirjoittaja Takapotku » 23.04.2015 18:10

Kuva
Tulipas nuokin maalattua valmiiksi. Ja etuakselista kopsin jo kaikki puslatkin ulos. Ja Näittenki jälkeen on tullut maalattua toinen satsi valmiiksi. :P
Kunhan isä kotiutuu helsingistä nii akseliin uudet puslat ja läjään. Alkaa maalaukset olemaan sillä mallilla että Ainoastaan pellit ja hytti jäljellä. 8-)
Tähän mennessä mennyt 4l pohjamaalia, 3l punasta ja 2l vanne maalia. :D Nyt maalata rungon pohja kun on unohtunut maalata. :oops: Sitten saapi kasailla ja sitten hytin kimppuun. :)
Avatar
Takapotku
 
Viestit: 128
Liittynyt: 15.12.2014 18:11
Paikkakunta: nivala

Re: International 685xl (Projekti)

ViestiKirjoittaja Takapotku » 26.04.2015 18:37

Nakkasimpas akselin paikalleen.
Kuva
Pitäs pohjan maalata nii sais laittaa tankit ja jjähdytin maalata. :)
Avatar
Takapotku
 
Viestit: 128
Liittynyt: 15.12.2014 18:11
Paikkakunta: nivala

Re: International 685xl (Projekti)

ViestiKirjoittaja Takapotku » 30.04.2015 21:28

Saimpaha viimei jäähyttimen maalattua. :D
Kuva
Pakko sitä vähäsen oli jo kasata. 8-)
Kuva
Huomenna vapaata nii hyvää aikaa laitella . 8-)
Avatar
Takapotku
 
Viestit: 128
Liittynyt: 15.12.2014 18:11
Paikkakunta: nivala

Re: International 685xl (Projekti)

ViestiKirjoittaja Takapotku » 02.05.2015 20:03

Kuva
Nyt on jäähytin ja kaikki vesiletkut paikallaan. 8-)
Kuva
Maanantaina isä aikoi käydä viemässä suutinkäret huoltoon sen takia ei oo ilman puhdistin paikallaan... :) Ja hakea keskolta uuden laturin kun sopivasti alennuksessa. Ja nykysessä laakerointi edes...
Kuva
Pari klemmaria puuttuu viel ja vetokoukun voisi asennella. Mutta huomenna menen varmaa mökille et ei huomenna kerkeä. Kohta pitää hyttiä ruveta hiomaan ja Sitten pellit myös. 8-)
Kommentoikaas ettei mee yksinpuheluksi. ;)
Avatar
Takapotku
 
Viestit: 128
Liittynyt: 15.12.2014 18:11
Paikkakunta: nivala

Re: International 685xl (Projekti)

ViestiKirjoittaja Hexa » 02.05.2015 23:35

Terve!

Just uutena jäsenenä rekkasin sisään jotta vois käyttää palstaa hyväksi.

Oon tässä viime aikoina vasta seurannut tiiviisti projektiasi ja kyllä hyvään malliin edistyy.
Hienoa että sulla on aikaa myöskin kunnostuksen kertomisen lisäksi lisätä hyviä kuvia.
Sulla tilaa kans ihan mukavasti hallissa, itsellä 10m2 varasto jossa maalailen 1056XL osat. :lol:
Täytyy itsekin kuvia napsia reilusti projektin edetessä. Eniten aikaa on saanut kulumaan lokasuojien laittoihin + lisämuovikaarien korjauksiin, ruosteenpoistot ahtaissa paikoissa vie paljon aikaa.
Täytyy varmaan itsekin laittaa oma palsta 1056 natikan osalta kun alkaa olemaan matskua kasassa.

Itsellä meni 1litran punaisen Intikan purkkimaalin hankintaan 3-kierrosta kun 2 kertaa tuli PV-machinerystä väärä maalia euroopasta.PV:n sivuilla ei lue hyvin maaleista sillä kaikki ovat CaseIH:n värejä eivätkä Internationalin, lopulta hain kaikki 1l purkit Vantaan ja Konalan IKH:sta, antoivat 5€ alennuksen/purkki, hintaa lopulta 30€/litra.
Jos joku tarvii niin täälä ois CaseIH:n tummanruskeaa (International red) 3 litraa tai oranssia 4l (power red) alkydimaalia, Tractol merkkistä. Alkydimaaleja niin kuin myös Miranoliakin ei voi lakata päälle ainakaan normilakoilla joissa liuotusaineita, sillä alkaa kiehumaan välittömästi. Purkkimaaleja oon joutunu pistää oike olan takaa pintapeltiosiin: etuosan suojapellit, lokasuojat, akkukotelo ( vei aikaa ruosteenpoistoineen, akkukiinnitysten teot uudestaan, pika pultin teko koteloon, puuttui 1). Tuntuu että edistyy tää oma homma ku etanan liike ehkä siks kun on nää omat sisätilat niin pienet, mut kyllä se tästä. Esim. takavalojen liittimien korjauksiin meni hetki aikaa ,että sain Farnellilta Elektrolinnan kautta hankittua uudet liittimet,plugit.
Kun kone on saatu valmiiksi, niin ens vuonna täytyy alkaa suunnittelemaan oman hallin pohjien tekoa.

Kävin itse Kokemäellä tammikuun lopuilla tekemässä elämäni ensimmäisen traktori hankinnan ja tottakai International sen olla piti. Intikoita on ollut lähipiirissä muutamia mutta ihka omaa sain odottaa reilu 30-vuotta. Traktorin liikennevakuutus ei sentään ole muuttunut massan myötä, 1056 reilu 60€/v. Autoprojekteja tossa ollut vain aiempina vuosina ja nekään ei pahoja.
Natikka 1056XL -84 löyty tosiaan ja kelit kun on lämmenneet on ehostus alkanut edetä.
Kyllähän traktorin läpikäyntiin aikaa saa kulumaan ihan kivasti. Itselläkin oli ekaksi öljyn- jäähdytinnesteen vaihto ja termostaatin laitto, kun kone kävi viileenä ilman mitään termaria. :D
Läpikäynnissä aikaa menee aina enemmän kun on vasta koneen ostanut niin ei tiedä mitä kaikkea tehty.
Hytin siistimiseen sai päivän menemään, 30 vuoden mullat pois verhoilujen alta ja suodattimien puhdistus + verhoilujen pesu + kumimattojen ehostus Turtlen mustavahalla tarjoustalosta. Ostin Kokemäeltä myöskin tässä hiljattain Nokian vaihtorenkaat taakse jonka päälle vetelin myöskin samaa mustavahaa, renkaat odottelee pihalla myöhempää asennusta.

Hyvää koneen uudistuksen jatkoa! Aika palkitsevaa nähdä koko ajan projektin edistymistä, ei läpikäytyjä Intikoita ainakaan täällä Uudellamaalla tule juuri koskaan vastaan. Hyviä koneita kun ei ole mitään isompaa elektroniikkaa koneissa. International Harvester on yrityksenä todella mielenkiintoinen, tekivät hyviä pick-up autoja myös edistyksellisillä laatikoilla, kestävät niin kuin maatalouskoneetkin, V8 moottoriset traktorit amerikassa aivan huippuja, rekoista ottivat moottorin. Videoita löytyy todella paljon.
Hexa
 
Viestit: 59
Liittynyt: 02.05.2015 21:44

Re: International 685xl (Projekti)

ViestiKirjoittaja Takapotku » 03.05.2015 08:39

Joo onhan noita halleja kyllä kun maanviljelyllä yritetään elää. :mrgreen: Mutta isä on antanu vähän niiden mennä sotkuun nii kalusto pihalla ja romua hallit täynnä. :evil: Ite oon ny tota päätä hallista siivota ja aika hyvällä menestyksellä kun ennen mahtu just yks traktori ja nyt melkein 3 traktoria. :shock:
Ja tänä kesänä pitäs saada toinen pää tosta remontoitua kun uus ovi oottanu kohta parivuotta, :roll:
Se pitäis lämpimäksi tehä myös olikohan 15x10x4 hallin mitat. 8-)
Itse olen maalini hakenu maaliliikkeestä ylivieskasta. Itsellä ei ruostetta vielä hirveästi ollu mutta tulihan tuota puhallettua pari lavallista osia. :mrgreen:
Ainoa vika nytte on että pitää silkki hansikkain kasata kun muuten tulee sormenjälkiä. :D
Joo mutta aloitappas vaan omallekkis natikalles topiikki, muuten mun natikka on vuoden vanhempi. ;) -83
Avatar
Takapotku
 
Viestit: 128
Liittynyt: 15.12.2014 18:11
Paikkakunta: nivala

EdellinenSeuraava

Paluu International traktorit

  • Paikallaolijat

    Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron