Mistä suomenkielinen korjaamokäsikirja B-275 Cormickiin..?

International ja uudempien Case IH-traktoreiden keskustelualue

Mistä suomenkielinen korjaamokäsikirja B-275 Cormickiin..?

ViestiKirjoittaja Pasi » 04.08.2022 08:40

Moro!

Mulla on työn alla jonkinmoinen B-275,vm. 1959, Cormickin restaurointihomma ja tältä saitilta oon saanut mahtavasti apua mm. jäähdyttäjän uudelleenkennotukseen liittyen. Tuli varmasti parempi kuin uusi tuosta jäähdyttäjästä uudelleenkennotuksen myötä!!!

Nyt kyselen suomenkielisen korjaamokäsikirjan perään... Nimenomaan suomenkielisen! Multa löytyy englanninkielinen korjausopas sekä suomenkielinen käyttöopas, mutta näiden oppaiden avustuksella en saa traktorin kaksoiskytkintä toimimaan jostakin ihmeen syystä. Räjäytyskuvat minulta myös löytyvät eli sen suhteen ei ole ongelmaa. Joka ikisen muun korjausta/remonttia vaatineen työn oon saanut tehtyä joko oppaitteni, mutu-tuntuman tai ammattilaisten opastuksella, mutta tosiaan kaksoiskytkin aiheuttaa päänvaivaa.

Olisiko kenelläkään vaikka rahaakin vastaan toimittaa mulle oikea korjaamokäsikirja ja vielä suomeksi kirjoitettu sellainen justiin B-275 -malliin?

Tervehtien,

Pasi Kukkonen
Pasi
 
Viestit: 6
Liittynyt: 28.08.2019 11:12

Re: Mistä suomenkielinen korjaamokäsikirja B-275 Cormickiin.

ViestiKirjoittaja IH 674 » 04.08.2022 18:41

Ei minullakaan korjauskirjaa ole, mutta on säätöarvot kytkimelle.

Säätöruuvin välys V . O .a: n kytkin painelevyyn 2,0 mm
Kytkinkäpälien korkeus vauhtipyörästä 66,7 mm
Painerenkaan korkeus vauhtipyörästä 70,7 mm
Kytkinpolkimen korkeus jalkapellistä 178 mm
Kytkinpolkimen vapaaliike 22 mm

Tuo ensimmäinen välys on tärkeä VOA,n toiminnalle
Avatar
IH 674
 
Viestit: 952
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: Mistä suomenkielinen korjaamokäsikirja B-275 Cormickiin.

ViestiKirjoittaja Pasi » 06.08.2022 13:52

Moro!

Iso kiitos viestistäsi ja tiedoista!

Tervehtien,

Pasi
Pasi
 
Viestit: 6
Liittynyt: 28.08.2019 11:12

Re: Mistä suomenkielinen korjaamokäsikirja B-275 Cormickiin.

ViestiKirjoittaja Tessu » 08.08.2022 13:16

Piti itekkin katsoa tämä koska..meillä ei muuten voimanulosotonkytkin ole irrottanu pitkään aikaan,ei ole kyllä mitään konettakaan perään jossa sitä enää tarttis.
Liekö sitten meilläkin säätö väärin tai jotain muuta käyny,sitä myös olen ihmetelly että ulosotto menee päälle ilman kytkintä polkematta,ei kai se niin pitäs olla.
Eipä ole mullakaan Suomenkielistä kirjaa tuon jostain aikoinan tilasin,Suomenkieliset taitaa olla aika vähissä tai sitten ei tarjonta kohtaa.
Tessu
 
Viestit: 184
Liittynyt: 28.09.2014 21:58

Re: Mistä suomenkielinen korjaamokäsikirja B-275 Cormickiin.

ViestiKirjoittaja Pasi » 11.08.2022 08:09

Moro Tessu!

En todellakaan ole ammattimies vastaamaan Sinulle Intikkasi ulosottoakselin toimintaan liittyen, mutta mielestäni olet oikeassa tuossa, ettei akselin tulisi olla koko ajan päällä!

Minä käytin omasta Intikastani itse ulosottoakselin käsissäni ja uusin siihen akselille tiivisteen, mikä on aivan siinä pesäkopan tasalla sekä akselilla paikallaan olleen kuulalaakerin tilalle nykymallin umpilaakerin, mikä on akselilla perätilan puolella jatkuvassa öljykylvyssä. Samoin käytin sen ulosottoakselin käynnistinvivunkin irti ja siihen uusin tiivisteen. Ulosoton käynnistysvivun käyttö oli omassa traktorissanikin tosi tosi tiukka ennen remonttia, mutta nyt ulosoton saa päälle ja pois päältä vaikka sormenpäillä vipua liikuttamalla eteen ja taakse.

Jos minä nyt ulkoa oikein muistan, ulosottoakseli on päällä, kun käynnistinvipunsa on vedetty taakse ja pois päältä vivun ollessa edessä. Mikäli Sinäkin haluat tehdä vastaavat ulosoton korjaukset kuin minäkin tein, kannattaa huomata se, että ulosoton käynnistysvivun pitää olla käyntiasennossa silloin kun lähdet irrottamaan itse ulosottoakselia! Muussa tapauksessa akselin asentaminen takaisin paikoilleen voi teetättää tosissaan töitä ja tuohon liittyvä booriosa, mihin akselin pään pitää mennä sisälle, tippua perätilan pohjalle, koska se booriosa ei pysy välttämättä paikallaan. Ostin ulosottoakselin tiivisteen sekä umpilaakerin Konekorjaamo Marjakankaalta Alavieskasta eivätkä ne olleet ollenkaan pahanhintaisia osia. Ulosoton käynnistysvivun tiivisteen tein itse korkkitiivistelevystä ja laitoin tiivisteliiman siihen molemmin puolin. Tällaisia pikkujuttuja suosittelen Sinullekin tehtäväksi ja jos nämä teet, uskon koneen alkavan jälleen toimia oikein...

Tervehtien,

Pasi
Pasi
 
Viestit: 6
Liittynyt: 28.08.2019 11:12

Re: Mistä suomenkielinen korjaamokäsikirja B-275 Cormickiin.

ViestiKirjoittaja Tessu » 11.08.2022 16:14

Kiitosta juu ei tule remonttia tehtyä kun ei ole koneitakaan perään ja kun se kerran pyörii ja saa päälle/pois niin minun puolesta saa olla.
Enempi tässä meidän tapausessa ongelma on kytkimessä kun se ei irrota niin sieltä löytyy syy ulosottoonkin varmaan ja sitä remonttia ei tehdä ennen kun kytkin alkaa luistaa tai hajoaa lopullisesti.
Nuo ohjeet mitä annoit on juuri niitä joita moni kaipaa ja ei edes tiedä kuten en tiennyt minäkään,paljon kiitoksia tiedoista.
Tessu
 
Viestit: 184
Liittynyt: 28.09.2014 21:58


Paluu International traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 204 vierailijaa