Natikkamiehet

International 434 Bradford/UK

International ja uudempien Case IH-traktoreiden keskustelualue

International 434 Bradford/UK

ViestiKirjoittaja MarKos » 20.01.2015 10:45

Tervehdys. Sivustoilla olen lukenut et pienempien natikoiden dieselmoottorit ovat tehty suoraan bensamoottorista ja siksi eivät kestäisi dieselin puristuksia yms., mutta puhutaanko silloin 4 sylinterisistä moottoreista? Kuinka on tämän 3-sylinterisen kanssa, kestäviä ja vahvoja kunhan huollot tehty ajallaan? Näitä 434 malleja ilmeisesti valmistettiin (1966-1971) Brittien käyttöön ja Amerikan vientiin, joista pieni osa laskeutui Suomeen. Kuinka hyttien kanssa, tulivat pakollisiksi Suomessa joskus -60 luvun puolivälissä ja kukahan niitä valmisti Suomessa? Herättelin tuolla Masinistien sivuilla keskustelua vaihdelaatikon purusta, on edelleen työn alla. Ymmärrys olisi et laatikon ylemmän akselin joka vastaa lautaspyörään saisi purettua perään päin ja traktoria ei tarvitsisi halkaista, mutta kuinkahan tiukka sovite on po akselin ja rullalaakerikoolien välillä?
MarKos
 
Viestit: 28
Liittynyt: 20.01.2015 08:08
Paikkakunta: Vantaa

Re: International 434 Bradford/UK

ViestiKirjoittaja Rokressi » 20.01.2015 13:29

Terve vaan!
Kyllä juuri se nelipyttyinen kone on bensakoneesta kehitelty, vaan mitä konetta tarkoitat puhuessasi kolmepyttyisestä? Käsittääkseni 434 natikassa on nimenomaan nelipyttyinen kone.
Avatar
Rokressi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 104
Liittynyt: 25.02.2014 10:01

Re: International 434 Bradford/UK

ViestiKirjoittaja harry-kt » 20.01.2015 13:37

Rokressi kirjoitti:Terve vaan!
434 natikassa on nimenomaan nelipyttyinen kone.


Tämän mukaan myös 4 sylinteriä http://www.konedata.net/Traktorit/ih276.htm
international 453 -74
Avatar
harry-kt
 
Viestit: 19
Liittynyt: 05.10.2014 06:33

Re: International 434 Bradford/UK

ViestiKirjoittaja MarKos » 20.01.2015 14:49

Kiitos, täytyypi kurkata kannen alle. Naapurin 453:ssa kolmepyttyinen ja kertoi tämänkin minunkin 434 olevan kolmepyttyinen :) hmm, luulo ei ole tiedon väärti. Viallisena ostin tieten tahtoen, mutta napsahti laakista käyntiin ja kävi hyvin. Tiedä sitten kuinka kauan ollut kuusen alla laatikko-/perävikaisena.
MarKos
 
Viestit: 28
Liittynyt: 20.01.2015 08:08
Paikkakunta: Vantaa

Re: International 434 Bradford/UK

ViestiKirjoittaja MarKos » 20.01.2015 14:59

.. millaisiin vikoihin/tarkistuksiin olisi syytä varautua moottorin suhteen, olisiko tietoa ?
MarKos
 
Viestit: 28
Liittynyt: 20.01.2015 08:08
Paikkakunta: Vantaa

Re: International 434 Bradford/UK

ViestiKirjoittaja Rokressi » 20.01.2015 15:14

Kansivikojahan noissa on ollut sekä syöpymiä ja halkeamia lohkossa sylintereiden väleissä. Elikkä kannattaa kurkata sinne jäähdyttimeen koneen pyöriessä, että tuleeko kuplia tai vaahtoaako. Ainakin kannattaa vaihtaa uudet jäähdytinnesteet ennaltaehkäisyksi syöpymien suhteen.
Avatar
Rokressi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 104
Liittynyt: 25.02.2014 10:01

Re: International 434 Bradford/UK

ViestiKirjoittaja IH 674 » 20.01.2015 19:59

Kun vaihteiston yläakseli halutaan purkaa niin ensin otetaan hydraulikansi ja vaihteiston
kansi pois sitten molemmat takaakselit pois jotta saadaan alennuspyörästön isot rattaat
pois sitten jarrut pois ja tasauspyörästön laakeripesät nyt nousee tasauspyörästö ylös ja
sitten voidaan yläakseli purkaa taaksepäin.Pääpirteissään se menee noin.
453 on saksalainen tuote jossa on neus tehtaan moottori joita on 3,4 ja 6 sylinterisiä moottoreita.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 352
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: International 434 Bradford/UK

ViestiKirjoittaja MarKos » 22.01.2015 09:48

Kiitos avusta ja kommenteista :) kuinkahan tiukka tuon akselin ja laakereiden sovite on, millaista ulosvetäjää mahdollisesti kaipaa vai lähteekö sormivoimin kun ensin aukaisee lukkoprikan ja lukkomutterit ?
MarKos
 
Viestit: 28
Liittynyt: 20.01.2015 08:08
Paikkakunta: Vantaa

Re: International 434 Bradford/UK

ViestiKirjoittaja IH 674 » 22.01.2015 11:21

Kokemusta minulla ei tuosta kohdasta ole mutta eiköhän se vasaraa harkiten käyttäen
auki lähde.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 352
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: International 434 Bradford/UK

ViestiKirjoittaja farmall » 06.02.2015 14:08

mikäs olikaan se bensa moottori mihin nää pohjautu alunperin olen tuosta kuullut joskus.? volvo amazon?
nää englantilaisethan on kopioitu nuista saksalisista,d-132 moottorista sehän oli dgd4 mallissa ja myöhemmin d-430 ja d-432 mallissa myöhemmin. tästä oli sitten isompia ja pienempiä versioita 2,3 ja 4 pyttynen. neljämukista oli kahdella eri porauksella,isomi tässä d-439mallissa nää englannin moottorit on niin samanlaisa mutta kuitenkin erilaisia...

muutenkin esim b250 on tosi samnlainen mutta jotakin ratkasuja tehty toisin lienee säästösyistä.suurin varmaan tämä yksitoiminen nostolaite. ja syottöpumppu. mutta osat ei näissä kuitenkaan käy ristiin senverran on mitotusta muutettu joka puolella
Case ih 956xl -89
IH D-430 farmall acromatic x2 -
IH D-430 farmall -57
farmall
 
Viestit: 35
Liittynyt: 15.03.2014 15:20

Seuraava

Paluu International traktorit

  • Paikallaolijat

    Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron