Sivu 1/2

D206 ja D239 erot

ViestiLähetetty: 08.02.2015 08:48
Kirjoittaja modulaattori
Katselin tuossa ajankuluksi noita teknisiä eroja konedatan sivuilta. Kertokaahan te enemmän laitteita pidelleet, onko noissa moottoreissa muuta eroa kuin kiertokanget? Eli mittojen perusteella näyttäisi iskupituus olevan ainut ero.

Onko käsitykseni väärä? Eli tuleeko 206:ta 239 vaihtamalla nuo kanget?

Re: D206 ja D239 erot

ViestiLähetetty: 08.02.2015 09:33
Kirjoittaja IH 674
Jos laittaa pidemmät kanget niin tulee katto vastaan, eli ryhmä pitää olla vastaavasti korkeampi ja akselissa erilainen mutka. Kiertokanki pysyy samana.

Re: D206 ja D239 erot

ViestiLähetetty: 08.02.2015 13:30
Kirjoittaja modulaattori
Tässä kolmatta päivää influenssan sänkyynkäskemänä on jäänyt aikaa kaikinlaisille mietteille. Vaikkakin 585 on lumiaurana ja halkokoneena tietynlainen tehottomuus on pikkuisen häiritsevä. Suulissa oleva Buster Volvo on huomattavan terävempi ja aikanikuluksi mietin josko tuosta 206 padasta saada noita ylimääräisiä hevosia helposti. Kun ei näy netissäkään 239 kuutiotuumaisiakaan olevan myynnissä. Nuo takarenkaat syö varmastikkin tehoa monella muotoa ja viimekesäisessä maanajossa osoittivat toki pitonsa. Vastaavasti hengettömäksi vie koneen kun ei pääse yhtään pyörähtämään. Eli kankea ei vaihtoon... Ymmärsin? Mitähän kirjoittaja tarkoitti "ryhmällä"? Kantta vai lohkoa?

Re: D206 ja D239 erot

ViestiLähetetty: 08.02.2015 13:52
Kirjoittaja Takapotku
Helpoin keino jos rahaa sattuu löytyy. :D
http://www.nettikone.com/case-ih/1455/1342448
Punanen kyllä raiskattu pilalle. :cry: keltane viel ihan kunnostettavissa. :)

Re: D206 ja D239 erot

ViestiLähetetty: 08.02.2015 15:08
Kirjoittaja modulaattori
Helpoin keino olisi varmaan ostaa uusi, niin ei tarvitsisi korjailla. Ei kuitenkaan tuo lottopotti osunut kohdille, ja vaikka olisi osunutkin niin tuskimpa upouutta traktoria lähtisi hankkimaan. Ei tarvitse Ad.Hoc timpuri tai autonkorjaajakaan parhaita välineitä, niin jätetään nuo kalliimmat työvälineet niille, jotka voi veromarkkojansa niistä vähentää.

Eikä tässä toki tarvetta ole kovinkaan paljoa mukana, vaan ainoastaan mielenkiinto selvittää olisiko moinen "update" teoriassa mahdollinen. Nykyinen D206 käy ja kukkuu ihan moitteetta.

Ajankuluksi tässä asioita ihmetellään - kuitenkin varaosasivustoja pälyillessäni huomasin, että D239 on saatavilla kahta, hieman erilaista mäntääkin. Eli jos mennään anatomian asteelle, niin mistähän nuo erot koneiden välillä muodostuu? Kannet on ilmeisesti hyvin samalaiset, joskin mistään en löytänyt tietoa kannen korkeudesta. Onko niitä eri korkuisia, koska LUULISI lohkojen olevan saman "tuotantoteknisistä" syistä johtuen.

Re: D206 ja D239 erot

ViestiLähetetty: 08.02.2015 16:49
Kirjoittaja MTI
Ei muutako mutka putkeen, ja syöttöä lisää 8-)

Re: D206 ja D239 erot

ViestiLähetetty: 08.02.2015 19:28
Kirjoittaja IH 674
Neuss moottoreissa on kolmea iskunpituutta 111,1mm moottorit D-155, D-206, D-301
' 128,5mm " D-179, D-239, D-246, D-358,
' 139,7mm " D-268, D-402
kahta syl,halkasiaa 98,4mm " D-239, D-206, D-239, D-310, D-358
' 100,0mm " D-246, D-268, DT-402
Sylinteriryhmän korkeus muuttuu iskunpituuden muuttuessa samoin kampiakseli
Tämä aparaatti näköjään muuttaa minun tekemäni hienon taulukon toisenlaiseksi kuin sen alunperin tein, se ei anna jättää tyhjää tilaa rivin alkuun.

Re: D206 ja D239 erot

ViestiLähetetty: 08.02.2015 20:14
Kirjoittaja modulaattori
Juu, kaiken tuon lukaisin konedatasta tässä ensimmäisen vastauksesi jälkeen.Päätelmäni vastauksestasi on, että
-sylinteriryhmiä (kansia) on erilaisia; mahdollisesti!
-kampiakseli on erilainen.

Koska iskun pituus eroaa lukujen mukaan vain 1cm (metallimiehet puhuu 10 mm) tämä jättää ymmärtääkseni sen mahdollisuuden, (korjaa, jos olen väärässä) että tuo 10 mm on laitettu siihen kampeen ja kansi onkin noissa molemmissa sama, vai?

On ilmeisesti nyt kuitenkin niin, ettei palstoilta löydy väkeä, joka olisi availlut näitä "patoja" ja tehnyt esimerkiksi kannenvaihtoa ja joutunut vertailemaan kansia... :?:

Re: D206 ja D239 erot

ViestiLähetetty: 08.02.2015 20:19
Kirjoittaja IH 674
Aivan oikea johtopäätös

Re: D206 ja D239 erot

ViestiLähetetty: 08.02.2015 20:24
Kirjoittaja modulaattori
Kiitän tiedoista.