Natikkamiehet

International 844

International ja uudempien Case IH-traktoreiden keskustelualue

International 844

ViestiKirjoittaja moispe2 » 16.02.2015 19:22

Olis projekti oletettavasti tuollaisesta raktorista mutta en ole varma onko se 844. Siinä on kojelauta vaihde ja oletettavasti penkin vasemmalla puolella toinen vaihdekeppi? 4 pyttynen ja akku nokalla ja neliskanttiset valot alhalla maskissa. Jos joku näistä tunnistas mikä on kyseessä olisin kiitollinen. Tarvisin neuvoja vielä mitenkä näitä keppejä keskenään käytetään jos mahdollisesti sen saisin käymään. Ohjekirjaa olen kanssa koittanut metsästää mutta en vielä ole onnistunut löytämään netistä. :mrgreen: :oops:
moispe2
 
Viestit: 15
Liittynyt: 16.02.2015 18:57

Re: International 844

ViestiKirjoittaja IH 674 » 16.02.2015 20:33

Valokuva kun olisi niin tunnistaminen olisi helppo.
Kun siinä on rattivaihde niin se on melkovarmasti 844.
Rattivaihde on synkronoitu jossa on 1,2,3,ja 4 vapaa on vivun pystyliike ns. päävaihde.
Vasemmalla alhaalla on hidas nopea ja pakki vaihteet ns. aluevaihde.
Aluevahteesta valitaan ensin alue ja päävivusta nopeus.
Aluevaihde ei ole synkronoitu.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 352
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: International 844

ViestiKirjoittaja moispe2 » 18.02.2015 19:04

844.jpg
844.jpg (162.21 KiB) Katsottu 1371 kertaa

Tässä olis kuva natikasta jos auttas tunnistamisessa.
Natikka saatu kotiutettua ja nyt tarvis sitten metsästellä ohjekirjoja ja mahdollisesti korjausopastakin. :geek:
Onkohan tän hytti kotimainen? Elikä antasko vihjettä vuosimallista?
moispe2
 
Viestit: 15
Liittynyt: 16.02.2015 18:57

Re: International 844

ViestiKirjoittaja Rokressi » 18.02.2015 19:59

Kotimainen Turla-ohjaamo on kyseessä. Konedatan mukaan vuosimalli olisi silloin haarukassa 1974-1976. Lujan pelin maineessa 8-)
Avatar
Rokressi
Ylläpitäjä
 
Viestit: 104
Liittynyt: 25.02.2014 10:01

Re: International 844

ViestiKirjoittaja IH 674 » 19.02.2015 09:18

Noissa tuon ikäisissä oli myös Agriomatig pikavaihde joka oli yhdellä vivulla hallittu ja siinä oli kaksi nopeutta vapaa ja pakki.
Pikavaihdetta voi käyttää ilman kytkintä ja kun se on normaalin vaihteiston edessä niin se tuplasi kaikki vaihteet siis
siinä on laskennallisesti 32 eri vaihdetta plus pakit.
624- 724: ssa oli samanlainen vaihteisto versio.
Käyttövipu on oikealla kaasuvivun vieressä.
Vasemmalla on kaksoiskytkimen vipu
Viimeksi muokannut IH 674 päivämäärä 19.02.2015 19:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
IH 674
 
Viestit: 352
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: International 844

ViestiKirjoittaja moispe2 » 19.02.2015 18:05

Tässä ei kyllä tunnu olevan pikavaihdetta. Olettaisin sen pikavaihteen olevan ohjauspulpetin vasemmalla puolella kun siinä on sellainen peltilaatikko pullistus ja siinä oleva pitkämäinen aukko on peitetty kumisuojalla. Täytyy tilata siihen ohjekirja jahka varmaksi selviää malli. Ollut vissiin hytti jossainvälissä irti tai jotain muuta hauskaa kun on kaikki sähköjohdot viksusti laitettu tongeilla poikki.
Kiitokset vinkeistä ja mielellään otetaan niitä lisää vastaan!
moispe2
 
Viestit: 15
Liittynyt: 16.02.2015 18:57

Re: International 844

ViestiKirjoittaja IH 674 » 20.02.2015 07:33

Vaihteistoöljyn alkuperäissuositus on SAE 90 EP tilavuus 43 l
Planeettapyörästö jossa myös öljykylpyjarru sama kuin vaitestossa tilavuus 3,5 l
Onmuuten jäykkä kone talvella noilla öljyillä ei rullaa yhtään.
Hytrauliikkaan IH-HY-TRAN 37 l tai joku muu ohut öljy ohjaus on samalla öljyllä.
Avatar
IH 674
 
Viestit: 352
Liittynyt: 03.03.2014 20:34

Re: International 844

ViestiKirjoittaja farmall » 26.02.2015 20:12

Ohjekirjaa metsästelit tähän. Tuossapa ainkin kolme erilaista kirjaa tähän maliin :D Laitoin tuon linkin myös tuonne tietopankki osioon.
http://www.ihcparts.nl/technische-informatie-1
Viimeksi muokannut farmall päivämäärä 26.02.2015 20:17, muokattu yhteensä 2 kertaa
Case ih 956xl -89
IH D-430 farmall acromatic x2 -
IH D-430 farmall -57
farmall
 
Viestit: 35
Liittynyt: 15.03.2014 15:20

Re: International 844

ViestiKirjoittaja farmall » 26.02.2015 20:15

Tuola ois kanssa ruotsinkielisenä. vaatii rekisteröitymisen sivustolle että saa ladattua.
https://www.maskinisten.net/downloads.php?view=search
Case ih 956xl -89
IH D-430 farmall acromatic x2 -
IH D-430 farmall -57
farmall
 
Viestit: 35
Liittynyt: 15.03.2014 15:20

Re: International 844

ViestiKirjoittaja moispe2 » 28.02.2015 18:47

Ohjekirja tilattu ja saatu suomenkielisenä tuolta www.ohjekirja.org .
Tässä on varmaankin kuivat jarrut koska planeettapyörästöön mene 3,5l öljyä puolellensa ja kirja suosittaa sae 80 kymppistä ja vaihteistoon se suosittelee IH-HY-Tran-Fluid tai vaihtoehtosesti sae 80. On varmaan nyt 80 kymppiset koska vapaalla pyrkii käynnistyksen jälkeen eteenpäin vaikka ei pakkasta olekkaan.
Onko tietoo mistä sitä IH-HY-TraniaTampereelta saapi ostaa vai kaikista traktorivaraosa liikkeistä.
Sähköhommia taitaa piisata kun ei näyttäs pelaavan muu kuin laturi ja sen valo sekä startti.
Entistä isäntää ei ole tainnut kiinnostaa muu kuin eteen ja taaksepäin pääsy traktorilla.
Savuakin kylmänä tuntuu tulevan aika mukavasti. Täytyy tässä kun aika antaa myöten hiljalleen kunnosteleen josko kesäksi sais normaaliin vanhan traktorin kuntoseksi. Mitään viimesenpäälle entisöintiä en ole aikonut tehdä vaan työkuntoon laittaa. :geek:
moispe2
 
Viestit: 15
Liittynyt: 16.02.2015 18:57

Seuraava

Paluu International traktorit

  • Paikallaolijat

    Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron