Sivu 1/2

International 844

ViestiLähetetty: 16.02.2015 19:22
Kirjoittaja moispe2
Olis projekti oletettavasti tuollaisesta raktorista mutta en ole varma onko se 844. Siinä on kojelauta vaihde ja oletettavasti penkin vasemmalla puolella toinen vaihdekeppi? 4 pyttynen ja akku nokalla ja neliskanttiset valot alhalla maskissa. Jos joku näistä tunnistas mikä on kyseessä olisin kiitollinen. Tarvisin neuvoja vielä mitenkä näitä keppejä keskenään käytetään jos mahdollisesti sen saisin käymään. Ohjekirjaa olen kanssa koittanut metsästää mutta en vielä ole onnistunut löytämään netistä. :mrgreen: :oops:

Re: International 844

ViestiLähetetty: 16.02.2015 20:33
Kirjoittaja IH 674
Valokuva kun olisi niin tunnistaminen olisi helppo.
Kun siinä on rattivaihde niin se on melkovarmasti 844.
Rattivaihde on synkronoitu jossa on 1,2,3,ja 4 vapaa on vivun pystyliike ns. päävaihde.
Vasemmalla alhaalla on hidas nopea ja pakki vaihteet ns. aluevaihde.
Aluevahteesta valitaan ensin alue ja päävivusta nopeus.
Aluevaihde ei ole synkronoitu.

Re: International 844

ViestiLähetetty: 18.02.2015 19:04
Kirjoittaja moispe2
844.jpg
844.jpg (162.21 KiB) Katsottu 4149 kertaa

Tässä olis kuva natikasta jos auttas tunnistamisessa.
Natikka saatu kotiutettua ja nyt tarvis sitten metsästellä ohjekirjoja ja mahdollisesti korjausopastakin. :geek:
Onkohan tän hytti kotimainen? Elikä antasko vihjettä vuosimallista?

Re: International 844

ViestiLähetetty: 18.02.2015 19:59
Kirjoittaja Rokressi
Kotimainen Turla-ohjaamo on kyseessä. Konedatan mukaan vuosimalli olisi silloin haarukassa 1974-1976. Lujan pelin maineessa 8-)

Re: International 844

ViestiLähetetty: 19.02.2015 09:18
Kirjoittaja IH 674
Noissa tuon ikäisissä oli myös Agriomatig pikavaihde joka oli yhdellä vivulla hallittu ja siinä oli kaksi nopeutta vapaa ja pakki.
Pikavaihdetta voi käyttää ilman kytkintä ja kun se on normaalin vaihteiston edessä niin se tuplasi kaikki vaihteet siis
siinä on laskennallisesti 32 eri vaihdetta plus pakit.
624- 724: ssa oli samanlainen vaihteisto versio.
Käyttövipu on oikealla kaasuvivun vieressä.
Vasemmalla on kaksoiskytkimen vipu

Re: International 844

ViestiLähetetty: 19.02.2015 18:05
Kirjoittaja moispe2
Tässä ei kyllä tunnu olevan pikavaihdetta. Olettaisin sen pikavaihteen olevan ohjauspulpetin vasemmalla puolella kun siinä on sellainen peltilaatikko pullistus ja siinä oleva pitkämäinen aukko on peitetty kumisuojalla. Täytyy tilata siihen ohjekirja jahka varmaksi selviää malli. Ollut vissiin hytti jossainvälissä irti tai jotain muuta hauskaa kun on kaikki sähköjohdot viksusti laitettu tongeilla poikki.
Kiitokset vinkeistä ja mielellään otetaan niitä lisää vastaan!

Re: International 844

ViestiLähetetty: 20.02.2015 07:33
Kirjoittaja IH 674
Vaihteistoöljyn alkuperäissuositus on SAE 90 EP tilavuus 43 l
Planeettapyörästö jossa myös öljykylpyjarru sama kuin vaitestossa tilavuus 3,5 l
Onmuuten jäykkä kone talvella noilla öljyillä ei rullaa yhtään.
Hytrauliikkaan IH-HY-TRAN 37 l tai joku muu ohut öljy ohjaus on samalla öljyllä.

Re: International 844

ViestiLähetetty: 26.02.2015 20:12
Kirjoittaja farmall
Ohjekirjaa metsästelit tähän. Tuossapa ainkin kolme erilaista kirjaa tähän maliin :D Laitoin tuon linkin myös tuonne tietopankki osioon.
http://www.ihcparts.nl/technische-informatie-1

Re: International 844

ViestiLähetetty: 26.02.2015 20:15
Kirjoittaja farmall
Tuola ois kanssa ruotsinkielisenä. vaatii rekisteröitymisen sivustolle että saa ladattua.
https://www.maskinisten.net/downloads.php?view=search

Re: International 844

ViestiLähetetty: 28.02.2015 18:47
Kirjoittaja moispe2
Ohjekirja tilattu ja saatu suomenkielisenä tuolta www.ohjekirja.org .
Tässä on varmaankin kuivat jarrut koska planeettapyörästöön mene 3,5l öljyä puolellensa ja kirja suosittaa sae 80 kymppistä ja vaihteistoon se suosittelee IH-HY-Tran-Fluid tai vaihtoehtosesti sae 80. On varmaan nyt 80 kymppiset koska vapaalla pyrkii käynnistyksen jälkeen eteenpäin vaikka ei pakkasta olekkaan.
Onko tietoo mistä sitä IH-HY-TraniaTampereelta saapi ostaa vai kaikista traktorivaraosa liikkeistä.
Sähköhommia taitaa piisata kun ei näyttäs pelaavan muu kuin laturi ja sen valo sekä startti.
Entistä isäntää ei ole tainnut kiinnostaa muu kuin eteen ja taaksepäin pääsy traktorilla.
Savuakin kylmänä tuntuu tulevan aika mukavasti. Täytyy tässä kun aika antaa myöten hiljalleen kunnosteleen josko kesäksi sais normaaliin vanhan traktorin kuntoseksi. Mitään viimesenpäälle entisöintiä en ole aikonut tehdä vaan työkuntoon laittaa. :geek: