Sivu 2/2

Re: International 844

ViestiLähetetty: 28.02.2015 19:55
Kirjoittaja IH 674
844:ssa on mielestäni märät jarrut.
Jos polkimien ja taka-akselin välissä on mekaaniset vivut niin on kuivat jarrut ja jos on
hytrauliputket niin on märkäjarrut, jarrunesteenä on öljy eikä koskaan saa laittaa jarrunestettä.
744 ja sitä pienemmissä malleissa (joita ei suomessa) on kuivat jarrut.
Niissä on samat taka-akselit kuin 824;ssa.

Re: International 844

ViestiLähetetty: 01.03.2015 20:03
Kirjoittaja moispe2
On se jarruistaan hydraulinen eli ei ole mekaanisia vipuja joten on se sitten märkäjarru. Kiitti tiedosta.

Re: International 844

ViestiLähetetty: 14.03.2015 20:10
Kirjoittaja moispe2
Olen vaihtamassa suodattimia ja tuli sellainen yllätys että hydrauliikkasuodatin oli jätetty vallan pois ja nyt epäilen että siä pesässä pitäisi olla jonkinlainen jousi härpäke joka sitä suodatinpanosta pitää paikallaan. Jos on niin millainen onko tietoja?

Re: International 844

ViestiLähetetty: 14.03.2015 20:20
Kirjoittaja Rokressi
Mallia en tunne, mutta silmäileppä tuolta https://docs.google.com/file/d/0ByJoJWG ... p=1&hl=en#

Re: International 844

ViestiLähetetty: 14.03.2015 21:04
Kirjoittaja IH 674
Hydraulisuodinpurkissa ei ole mitään jousihärpäkkeitä sinne tulee vain pelkkä suodin.

Re: International 844

ViestiLähetetty: 15.03.2015 20:18
Kirjoittaja moispe2
Kiitti tiedosta.
Nyt löyty mallille varmistus kun löysin runkonumerolaatan ja siinä on myös traktorin mallinumero eli 844.
Tänään laittein sähköpiuhoja hyttiin. Pistin ne piiloon rungon kehikkopalkeissa kulkemaan ja liittimen laitan mittariston viereen että on helppo irrottaa jos jostain syystä täytyy koppi ottaa pois.

Re: International 844

ViestiLähetetty: 13.04.2015 18:33
Kirjoittaja moispe2
Nyt olis sähköt uusittu koppiin ja vähän muuallekkin raktoriin sekä kopin lämppäri kunnostettu ja letkut vedetty. Mittaristossakin kaikki valot toimii. Laitoin myös päävirtakatkasian sekä 2-vipu venttiilipöydän että saa laittaa hytraulisen kaltevuussäädön sekä työntövarren ja voihan niitä muuhunkin käyttää. Oli tällä palstalla niinhyvät ohjeet että kiinnostuin asiasta.
Oliskohan kellään tietoa kuinka täyteen hydraulisäiliö kannattaa täyttää koska tikku on hukattu ja koko korkki. Tein tulpasta ja nurkista löytyvästä öljysuodattimesta huohotinkorkin . :idea:
Vielä täytyy ovia kunnostaa ja muutenkin vähän fiksata.
Semmonen on kanssa edessä että raktori pitäs ottaa rekisteriin mutta Tarifilta eikä kansallisarkistosta löydy minkäänlaisia tietoja alustanumeron perusteella. Onko kenelläkään täällä ollut vastaavaa tilannetta eli mikä olis konstiksi että sais rekisteriin. Keskustelupalstoilta kyllä olen niistä lukenut mutta ovat monet vastaukset aika ympäri pyöreitä. :roll: