Natikkamiehet

International 1056XL 1984 ehostus

International ja uudempien Case IH-traktoreiden keskustelualue

International 1056XL 1984 ehostus

ViestiKirjoittaja Hexa » 05.05.2015 20:48

Moi kaikki palstalaiset!

Tammikuun lopuilla tuli käytyä kokemäen kauvatsalta hieromassa kaupat 1056 intikasta kun tuli sitä nettikoneessa muutamia kertoja katsottua.
Tunteja koneella oli mittarissa n.7900.
Helmikuun alussa kone tuli Huittisissa pääpaikkaa pitävällä hinauspalvelulla sitten Kokemäeltä Tuusulaan pihaan.
Töistä kotiin saavuttuani kone odotti suhkot ahtaassa paikassa siirtoa talon sivuun, eiku moottorisaha käyntiin ja muutamia oksia terijoen salavasta pois ettei ota koneeseen kiinni.
16-vuoteen ei ollut tullut traktoria ajettua, mutta kyllähän se käyntiin lähti ekalla startilla, pakin kanssa oli pientä hapuilua kun kaaviot kuluneet pois, mutta hyvinhän se liikahti.
6-koneessa on mielestäni mukavat soundit kun aikanaan 856 tuli kuunneltua vuosia.

Kelit hieman lämpeni sitten siinä ja aloiteltiin öljynvaihdolla ja 12 litraahan sinne lirahti sitten. Järvenpään tarjoustalosta ostin 20l tonkan Teboilin parasta traktori öljyä 10W30.
Samalla ostin jo valmiiksi uudet jäähdytin nesteet 10l tiivistettä.

Öljyt suodattimineen kun oli vaihdettu alkoi siistimishommat hytistä ja ulkokorista. Penkki irti hytistä ja haalistuneet matot pois.
Koneen pesu ulkoa ja sisältä hytistä. Sitten lokasuojat irti reunakumineen.

Lähtökohta, lokasuojat purettuna:

intikkalähtökohta2.JPG
intikkalähtökohta2.JPG (187.06 KiB) Katsottu 1215 kertaa
lokasuojatlähtö.JPG
lokasuojatlähtö.JPG (228.39 KiB) Katsottu 1215 kertaa
lokasuojajatkol.JPG
lokasuojajatkol.JPG (205.83 KiB) Katsottu 1215 kertaa


Lokarit valmiina, sinkkipohjamaalia ja HKW purkkimaalina Intikan punaista päälle + Mastonin purkkilakkaa päälle:
Muutamat kymmenet purkkitavarat meni, 9m2 varostossa lämmittimellä maalailtu kaiken muun tavaroiden keskellä nasse päässä.
Pohjatyöt tehty kulmahiomakoneella ja porakoneella hiomalla + ahtaat paikat käsin hioen, ei kyllä jääny ruostetta jäljelle.
Viimeksi muokannut Hexa päivämäärä 09.11.2015 18:33, muokattu yhteensä 2 kertaa
Hexa
 
Viestit: 59
Liittynyt: 02.05.2015 21:44

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja Hexa » 05.05.2015 20:57

lokarilevikkeet.JPG
lokarilevikkeet.JPG (238.7 KiB) Katsottu 1212 kertaa
kumilokarit+ akkukotelo .JPG
kumilokarit+ akkukotelo .JPG (195.67 KiB) Katsottu 1212 kertaa
lokasuojat.JPG
lokasuojat.JPG (225.54 KiB) Katsottu 1212 kertaa
Hexa
 
Viestit: 59
Liittynyt: 02.05.2015 21:44

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja Takapotku » 05.05.2015 21:08

Tämähä on nättiä itellä ei omassa oo noita peltilokareita ollenkaan ainoastaan muovit.
Oli helpot irrottaa kun vähän väänsi nii katkes pultti aina. :D. Omasta oli akku kotelo ruostunu puhki. :roll: Varmaa joskus menny apulantaa sinne. :x
Miten oikeen maalaat ruiskulla vai pensselillä?
Miten meinasit rungon maalata?
Itseäkin kyllä himottqisihimottaisi isompi natikka vaikka 1455 sillä uudemmalla konepellillä. 8-)
Mutta jatkoa odotellessa.
Avatar
Takapotku
 
Viestit: 128
Liittynyt: 15.12.2014 18:11
Paikkakunta: nivala

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja Hexa » 05.05.2015 21:09

Hytti pestynä ja alkuperäiset kumimatot turtlen mustavahattuna:

Ohjaamo.JPG
Ohjaamo.JPG (136.14 KiB) Katsottu 1211 kertaa


Intikkasis.JPG
Intikkasis.JPG (128.49 KiB) Katsottu 1211 kertaa


Verhoilulle ja katolle niin sisältä kuin ulkoa täytyy tehdä kunnollinen ehostus:

Verhoilu.JPG
Verhoilu.JPG (191.32 KiB) Katsottu 1211 kertaa
Hexa
 
Viestit: 59
Liittynyt: 02.05.2015 21:44

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja Hexa » 05.05.2015 21:30

Rungon ajattelin kokonaan maalata 2- kertaan HKW alkydimaalilla, konepelti pitää vielä sivusuojineen vetää purkkitavarana vielä, onhan noita purkkeja lakkoineen menny jo lähemmäs 50-60kpl.

Runko pestynä viime sunnuntaina 8h putkeen painepesurilla ja liuotin aineella käsisienellä hangaten.
Olipa 30 vuoden rasvat aivan hullun tiukassa kiinni, sai pestä pohjaa ihan hulluna ja takaa myös.
pestynä.JPG
pestynä.JPG (155.12 KiB) Katsottu 1209 kertaa


Joutuhan tota akkukotelon pohjaa paljon hiomaan pois ruosteista ja piti tehdä kierretangoista+ kulmaraudoista uudet kiinnikkeet, mahtuu jatkossa akkukotelon pituinen akku sisään.
akkukotelo.JPG
akkukotelo.JPG (220.25 KiB) Katsottu 1209 kertaa
akkukotelonkansi.JPG
akkukotelonkansi.JPG (225.67 KiB) Katsottu 1209 kertaa
Hexa
 
Viestit: 59
Liittynyt: 02.05.2015 21:44

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja Hexa » 05.05.2015 21:46

Valojen laseja maalasin valolakoilla, jota ostin biltemasta, punaista ja oranssia...
takavalot.JPG
takavalot.JPG (211.67 KiB) Katsottu 1209 kertaa
etu-takavalot.JPG
etu-takavalot.JPG (198.23 KiB) Katsottu 1209 kertaa


Keulamaski tuli maalattua uudestaan, maskiverkko täytyy uusia Cronwallin ruostumattomillä tuotteilla, firma tekee esim. koko rakennuksen seinät ruostumattomasta verkosta ja vaihtoehtoja on satoja eri kokoja, malleja on ympyräreikästä, salmiakkikuviota jne...
Maski.JPG
Maski.JPG (171.56 KiB) Katsottu 1209 kertaa
Hexa
 
Viestit: 59
Liittynyt: 02.05.2015 21:44

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja MTI » 06.05.2015 08:42

Hexa kirjoitti:Rungon ajattelin kokonaan maalata 2- kertaan HKW alkydimaalilla, konepelti pitää vielä sivusuojineen vetää purkkitavarana vielä, onhan noita purkkeja lakkoineen menny jo lähemmäs 50-60kpl.

:shock:
Siis spray purkkeja?
Maaliliikkeestä saa paremmat maalit litra tavarana halvemmalla ku ikh:lta, eikä tarvi erikseen lakata ;)
mc-cormic international b414 -63 international 453 -74
MTI
 
Viestit: 204
Liittynyt: 11.05.2014 17:00
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja MTI » 06.05.2015 10:14

Komeahan siitä tulee. Minkälaiseen käyttöön se tulee?
mc-cormic international b414 -63 international 453 -74
MTI
 
Viestit: 204
Liittynyt: 11.05.2014 17:00
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja Hexa » 06.05.2015 18:15

Kunnon klapikone pitäis perään laittaa ja soran, muun maan ajoon kone tulis, pitäis alkaa suunnittelemaan omaa hallia metsään kun todella hyvä tie veisi perille.
Yritin ostaa tossa metsäni vierestä valmiin matalan hallin ulkorakennuksilla 30km helsingistä , mutta saatanan finanssivalvonta sotki vuosisadan hallikaupat. Oli 2000m2 asfaltoitua pihaa +400m2 hallitilaa, vedet ja sähköliittymät oli, 5000m2 oma tontti,
hintaa oli vain 120 000€. On muuten vaikea nyt saada lainaa vaikka vakuuksia ois ja 40% omaa rahaa tosta summasta.
Mun ois heti pitäny myydä asunto jotta olisin saanu reilusti käteistä kauppaa, sitä jopa Nordea ehdotti, siinä vaiheessa sanoin et mihin helvettiin mä teitä enää tarvisin sen jälkeen?

Noi IKH myymät HKW:n valmistamat maalit pitäs olla kyllä hyviä, voi sutia tai ruiskuttaa ja siinä on oma lakka mukana. On ku Miranol eli voi paukuttaa vaikka vasaralla...
Ei ole tiloja käyttää kompuraruiskuja tällä erää. Sudin runkoon maalin, konepellit ja sivusuojat vedän spray purkeilla.
Mastoni happomaali spray pohjalle,HKW spray intikan punaista päälle ja lopuksi kiiltävä lakka pintaan.

Onneks työkone ni antaa hieman anteeksi, voihan sen sit lopuksi vaikka myllyttää ni tulee kiiltoa. :geek:
Hexa
 
Viestit: 59
Liittynyt: 02.05.2015 21:44

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja 1000r » 06.05.2015 22:01

Mukava seurata näitä entisöinti kohteita. Olis kans oma 1056 -89 fiksata kuntoon. Nyt kuitenkin korjailen muiden koneita ja omat jää laittamatta. Tänään sain 845 huollettua öljyt ja lonkan stefan vaihdettua, vuoti lonkasta öljyt perään. Nyt seuraavana vuorossa toukotyöt, josko niiden jälkeen löytyisi aikaa laitella omia koneita. ;)
1000r
 
Viestit: 54
Liittynyt: 06.05.2014 12:47

Seuraava

Paluu International traktorit

  • Paikallaolijat

    Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron