International 1056XL 1984 ehostus

International ja uudempien Case IH-traktoreiden keskustelualue

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja Takapotku » 30.05.2015 15:09

Nättiä 8-) Iten pitäs irroittaa valkonen katto ja ruveta hiomaa. :P
Avatar
Takapotku
 
Viestit: 129
Liittynyt: 15.12.2014 18:11
Paikkakunta: nivala

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja Hexa » 31.05.2015 08:45

Moi!

Onneks olkoon kesälomille pääsystä! Omasta viimeisen koulun päättymisestä mennyt 13-vuotta ja sen jälkeen työelämässä intin jälkeen oltu 12-vuotta joka arkipäivä, toki hommia on välillä vaihdeltu. :roll:

Pitää vähän myöhemmin hyökätä katon kimppuun, taidan kunnostaa sen vain ulkopuolelta. Hionta lasikuitupaikkaus, intikan beigee päälle, alkydimaalina purkkitavarana. Kerro sitten miten helppo katon irroitus oli kun sen saat irti.

Vanteet pitäis kans saada irti joka nurkalta, hain paksua kestopuun pätkiä K-raudan roskalavalta ilmaiseks ku kävin spray purkki ostoksilla ja ostin uutta palovillaa jäähdyttimen alle tärinän vaimennukseksi. Pitää käydä hakee joskus Raskas tunkki nostoon, 2-tonnin pukkeja löytyy, joten kai ne pareittain yhellä nurkalla noston kestää . :mrgreen:

Täytyy kiinnitellä moottoripellin kiinnitin seuraavaksi+ilmansuodatin, ennen purkua ois pitäny ottaa kuvia,kun välillä tietokone hakee yhteyttä yläkertaan, valoliitännöistä otinkin kuvat ja kirjotin järjestyksen.
Pari pistehitsimutteria onneksi vain irronnut asennuksen ohella, lokarin ja ikkunan edessä olevan muovikaaresta toinen, ei paha, alligaattoria alle ja ruuvi tilalle. Lokarin kiinnikkeen mutterin saa taas pidettyä sisäpuolelta käsin kiinni mutta yksin ei ulottuvuus ulkopuolelle riitä. :)
Hexa
 
Viestit: 59
Liittynyt: 02.05.2015 21:44

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja Takapotku » 01.06.2015 09:40

No ei oo tuo katon irrotus mikää helpoin juttu kun pitää sisäkaton verhoilu irrottaa jossa on melko paljon pieniä ruuveja. Sitten kannattaa ottaa kaveri ennen kun se on kokonaan irti kun aika vaikea saada ehjänä yksin ulos. Itsekki soitin veljen apuu kun siellä ovien kohdalla on sellaiset ohuet kohdat jotka katkeaa helposti. Ainaki melko heikon näköset. Sitte pitää puhaltimet ja lämmitin ottaa irti että saa takaa pultit irti. Ja sitten ne kattoluukun letkut. Tohon pukki asiaan kun itselläkin puutui pukkeja ja itselle sopineet kaupan pukit makso 240€ tappisäädöllä ja 16t Tein sitte ite jossa nyt portaaton säätö ja putkenpätkän avulla ei tarvii ees tunkkia. :D
Kestävyydestä ei mitään hajua mutta paljon jämeremmät kun nuo 16t pukit. Ja romuraudasta tein. Noita kierretankoja viel päälle 10. Että vois vielä tehä itselle pari lisää. :D
Avatar
Takapotku
 
Viestit: 129
Liittynyt: 15.12.2014 18:11
Paikkakunta: nivala

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja Hexa » 01.06.2015 17:59

Moi!

Tuli eilen kiinniteltyä konepelti kiinnikkeineen paikoilleen ja kyllähän sen kanssa tuli sählättyä moneen kertaan kun konepelti piti säätää paikalleen (tarkat säädöt 4 pultilla edessä ns. kipissä) ja sivupeltien kiinnikkeet piti olla konepellin kippaajan alla ja sinnehän ne lopuksi tuli. Ei ollut kovin kevyt edes tuo 4 pytyn kokonen konepelti nostaa paikalleen yksin terassijakkaran päältä koneeseen, pultit valmiiksi käden lähettyville ja tiukka nosto oikealla, kuin ihmeen kaupalla meni 4 pulttia vastakiinnikkeeseen kiinni. Kun neloskoneen konepelti oli kiinni niin se kippaus asentoon ja 2 pytyn konepelti siihen päälle ja halleluja se oli siinä + säätöä että istu millien tarkkuudella lopuksi paikalleen. :lol:
Tässä tuli mieleen että tuonkin oisi varmaan voinut tehdä niin että konepelti ajoasentoon, kiinnityspultit löysälle ja sitten säätöä, mutta ruuvaustila taitaakin olla pirun ahdas. :o
Omaa täydellistä tyhmyyttä kun en ottanut kuvia ennen purkua tai kirjottanut ohjetta, etusuuntavalot sentään meni kerralla oikein kun kirjotin järjestyksen ylös.
Oli aika kovaa ryskytystä kun kävin naapurikorttelin ympäri koeajolla eilen varsinkin perseen alla oli sopiva rautajakkara. :mrgreen:
On se kyllä oikeesti hienoa kun on saanut jotakin näkyvää aikaiseksi, ihmismieli vaan tykkää puhtaista luonnonväreistä, siksi uusi maali on aina hieno juttu.
Hyvin näytti ottaneen spray maalit kiinni kun akkukotelon maajohdon alta hioin peltiä esiin 80 paperilla aika pitkään. Menihän tota spray purkki maalia pintaankin konepelteihin 9-10 purkkia.

Vaihtelin eilen kanssa molemmat diesel suodattimet kun oli vanhat 2006 vuodelta, vaikka ohjekirjassa sanottiinkin että pyri aina vähintään 100h käyttötunnin etäisyydellä vaihtamaan molemmat suodattimet, ei samaan aikaan. :o ,sai kans tehdä suodatinjalkoihin uudet kierteet ilmausta varten kun joku joskus käyttäny liikaa momenttia + pultin päälle tiivistenauhaa kun en jaksanu isontaa kierrereikiä seuraavaan kokoon. Vanhois orkkis suodattimis oli alla läpilaskureiätkin muoviruuveilla, mutta ei uusissa, ehkä turha maksaa siitä extraa.

Oisko etupyörän napaöljyiks hyvä Mobil HD 80W/90 ? ku IKH:ssa ois edullista 20l tonkka, muistaakseni vastaa Intikan öljyn laatua ainakin määrityksiltään.

Tällä hetkellä rahnaa taitaa olla kulunut noin.1500€, mukaanlukien 480€ v.2003 Nokian R38 18.4 takarenkaat 60%, osteltu mm.kierretappi setti starkin avajaisista, hiomatarvikkeita+ suodattimet, koneöljyt, jäähdytinnesteet, etumaski, kaasujouset,peilit traktorimieheltä.
Nauratti kun tulevan soittimen ympärille ostin motonetistä autosoittimen kehysraamin 30€ ja jouduin sahaamaan puolet pois, tämä siksi että uskovainen oli hajoittanut soittimenkin kehyksen raivattuaan herran sanaa cabiiniin. Pitiköhän samainen kaveri korvatulppia ajossa ettei 6-kone häirinnyt puhdetta? :lol:
Oli uuden pyyhkijän sulan asentaminen kans ihan kiva keissi, ei tarvinu ku porata reikä uuden sulan kehikkoon keskelle pulttikiinnityksen takia. Aluperäsessä boschin sulassa oli kyllä reikä, uudes oli prässiniitit just siin kohas. :lol:
Ois pitäny tehdä kokonaan cabiinin ohjainpaneeli esim. puusta, toki vaatii todella paljon työtä, ehkä sit joku päivä kun hytti on kunnostettu. Kyllähän noilla hytin uusien verhoilusettien hinnalla tekee itse paljon laadukkaammat tilalle jos vaan paneutuu hommaan.

Välipäivä täs tänään ku viikonloppu urakoitiin koneen paris.
Maltti on valttia ja lopputulos lämmittää mieltä!

konepeltimaalattuna.JPG
konepeltimaalattuna.JPG (204.14 KiB) Katsottu 818 kertaa

konepeltimaalattuna2.JPG
konepeltimaalattuna2.JPG (231.15 KiB) Katsottu 818 kertaa
Hexa
 
Viestit: 59
Liittynyt: 02.05.2015 21:44

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja Hexa » 08.06.2015 10:39

Tuli tossa maskiverkko tehtyä keulalle valmiiksi sekä oikea ovi purettua ja maalattua.

2015-06-08 06.28.45-1.jpg
2015-06-08 06.28.45-1.jpg (34.66 KiB) Katsottu 796 kertaa

2015-06-08 06.30.49-1.jpg
2015-06-08 06.30.49-1.jpg (27.46 KiB) Katsottu 796 kertaa
Hexa
 
Viestit: 59
Liittynyt: 02.05.2015 21:44

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja Hexa » 10.06.2015 15:28

2015-06-10 06.49.21-1.jpg
2015-06-10 06.49.21-1.jpg (27.12 KiB) Katsottu 777 kertaa
Hexa
 
Viestit: 59
Liittynyt: 02.05.2015 21:44

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja Takapotku » 11.06.2015 22:00

Käytikkö nää laseja irti? Onko sulla tuossa joku konepelin nosto systeemi kun itellä on ihan pulteilla kiinni. :D Ja mistäs oot hommaillu nuo kilikolit kun itelle vois hyllyyn ostaa jos tulee vähän käytönjälkiä nii ois kätevä peitellä sellasella.
Avatar
Takapotku
 
Viestit: 129
Liittynyt: 15.12.2014 18:11
Paikkakunta: nivala

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja Hexa » 11.06.2015 22:59

Käytin joo lasit pois kun varmuutta ei kunnon tiivistyksistä ollut ja maalaaminen helppoa kun kaikki purettu pois.
Ovien kaasupumput ostin kans uudet IKH:sta, josta myös purkki- ja spraymaalit on hankittu.
IKH:ssa pystyy kans neuvottelemaan hinnat kohilleen vaikken yrittäjä olekaan.
1l purkin koodi: M1002600 (30€ ostin) / spray purkki M302600 (13€ sain kun, molemmat HKW:n tuotteita.
Laitoin mustaa RK ratkaisumassaa lasin tiivistykseen reilusti, mattoveitsellä putsasin lasit pois vanhoista massoista ja pesu päälle. Maalasin oven kahvan kans uudelleen, ovinappi pohjaan ja pultti väliin, kromatun napin päälle oranssia rakennusteippiä ja tarkka leikkaus mattoveitsellä, turhat tepit pois.

Kattoluukkuun pitää kans ostaa uudet pumput IKH:sta kun vanhat jaksaneet pitää enää yhtään.
Hioin kattoakin tossa kun oli lasikuitupaikkauksia aiemmin tehty ja poistin turhat silikonit.

Konepellissä oli jousi alaslaskuun ettei pamahda kun laittaa pellin kiinni alas, noin pitkä pelti painaa paljon.

Purin tänään vasemman oven pois ja riisuin sen runkoon asti kans. Oli lasin tiivisteliimat tiukassa kiinni, sai mattoveitsen terällä tehdä töitä.
Hexa
 
Viestit: 59
Liittynyt: 02.05.2015 21:44

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja Takapotku » 12.06.2015 17:10

Miten meinasit katon tehä? Hioa ja beigeä maalia? Itellä pieni kolo katossa jonka aattelin venepakkelia laittaa. Ja toisen ovienki on edellinen omistaja runnonu puuhu. :evil:
Avatar
Takapotku
 
Viestit: 129
Liittynyt: 15.12.2014 18:11
Paikkakunta: nivala

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja Hexa » 12.06.2015 22:27

Mullakin on tuubi lasikuitukorjausmassaa valmiina pieniin paikkauksiin. En voinut ymmärtää miksi kattoluukun ympäri oli tungettu aivan hirveästi silikonia alvariinsa jonka otin pois. Ruostetta katossa kyllä löytyy, vain peltisessä kattoluukussa, mutta lähtee hiomalla pois. Kattoluukun alkuperäiset tiivisteetkin oli ehjät,uitin ne vaan silikonisprayn kera. Kovamuovissakaan ei ollut oikein mitään halkeamia,mutta kattoa paikattu lasikuidulla aiemmin,ei vaan ollut tasoiteltu yhtään sen jälkeen. Beigeä maalia 2l purkeissa valmiina kattoon ja ajattelin maalata 2-kertaan ohkaisella lakkasiveltimellä.
Hexa
 
Viestit: 59
Liittynyt: 02.05.2015 21:44

EdellinenSeuraava

Paluu International traktorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 66 vierailijaa

cron