Moi!
Tuli eilen kiinniteltyä konepelti kiinnikkeineen paikoilleen ja kyllähän sen kanssa tuli sählättyä moneen kertaan kun konepelti piti säätää paikalleen (tarkat säädöt 4 pultilla edessä ns. kipissä) ja sivupeltien kiinnikkeet piti olla konepellin kippaajan alla ja sinnehän ne lopuksi tuli. Ei ollut kovin kevyt edes tuo 4 pytyn kokonen konepelti nostaa paikalleen yksin terassijakkaran päältä koneeseen, pultit valmiiksi käden lähettyville ja tiukka nosto oikealla, kuin ihmeen kaupalla meni 4 pulttia vastakiinnikkeeseen kiinni. Kun neloskoneen konepelti oli kiinni niin se kippaus asentoon ja 2 pytyn konepelti siihen päälle ja halleluja se oli siinä + säätöä että istu millien tarkkuudella lopuksi paikalleen.
Tässä tuli mieleen että tuonkin oisi varmaan voinut tehdä niin että konepelti ajoasentoon, kiinnityspultit löysälle ja sitten säätöä, mutta ruuvaustila taitaakin olla pirun ahdas.
Omaa täydellistä tyhmyyttä kun en ottanut kuvia ennen purkua tai kirjottanut ohjetta, etusuuntavalot sentään meni kerralla oikein kun kirjotin järjestyksen ylös.
Oli aika kovaa ryskytystä kun kävin naapurikorttelin ympäri koeajolla eilen varsinkin perseen alla oli sopiva rautajakkara.
On se kyllä oikeesti hienoa kun on saanut jotakin näkyvää aikaiseksi, ihmismieli vaan tykkää puhtaista luonnonväreistä, siksi uusi maali on aina hieno juttu.
Hyvin näytti ottaneen spray maalit kiinni kun akkukotelon maajohdon alta hioin peltiä esiin 80 paperilla aika pitkään. Menihän tota spray purkki maalia pintaankin konepelteihin 9-10 purkkia.
Vaihtelin eilen kanssa molemmat diesel suodattimet kun oli vanhat 2006 vuodelta, vaikka ohjekirjassa sanottiinkin että pyri aina vähintään 100h käyttötunnin etäisyydellä vaihtamaan molemmat suodattimet, ei samaan aikaan.
,sai kans tehdä suodatinjalkoihin uudet kierteet ilmausta varten kun joku joskus käyttäny liikaa momenttia + pultin päälle tiivistenauhaa kun en jaksanu isontaa kierrereikiä seuraavaan kokoon. Vanhois orkkis suodattimis oli alla läpilaskureiätkin muoviruuveilla, mutta ei uusissa, ehkä turha maksaa siitä extraa.
Oisko etupyörän napaöljyiks hyvä Mobil HD 80W/90 ? ku IKH:ssa ois edullista 20l tonkka, muistaakseni vastaa Intikan öljyn laatua ainakin määrityksiltään.
Tällä hetkellä rahnaa taitaa olla kulunut noin.1500€, mukaanlukien 480€ v.2003 Nokian R38 18.4 takarenkaat 60%, osteltu mm.kierretappi setti starkin avajaisista, hiomatarvikkeita+ suodattimet, koneöljyt, jäähdytinnesteet, etumaski, kaasujouset,peilit traktorimieheltä.
Nauratti kun tulevan soittimen ympärille ostin motonetistä autosoittimen kehysraamin 30€ ja jouduin sahaamaan puolet pois, tämä siksi että uskovainen oli hajoittanut soittimenkin kehyksen raivattuaan herran sanaa cabiiniin. Pitiköhän samainen kaveri korvatulppia ajossa ettei 6-kone häirinnyt puhdetta?
Oli uuden pyyhkijän sulan asentaminen kans ihan kiva keissi, ei tarvinu ku porata reikä uuden sulan kehikkoon keskelle pulttikiinnityksen takia. Aluperäsessä boschin sulassa oli kyllä reikä, uudes oli prässiniitit just siin kohas.
Ois pitäny tehdä kokonaan cabiinin ohjainpaneeli esim. puusta, toki vaatii todella paljon työtä, ehkä sit joku päivä kun hytti on kunnostettu. Kyllähän noilla hytin uusien verhoilusettien hinnalla tekee itse paljon laadukkaammat tilalle jos vaan paneutuu hommaan.
Välipäivä täs tänään ku viikonloppu urakoitiin koneen paris.
Maltti on valttia ja lopputulos lämmittää mieltä!
- konepeltimaalattuna.JPG (204.14 KiB) Katsottu 951 kertaa
- konepeltimaalattuna2.JPG (231.15 KiB) Katsottu 951 kertaa