Sivu 5/7

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiLähetetty: 16.06.2015 20:15
Kirjoittaja Hexa
Sain molemmat ovet tehtyä valmiiksi ja kiinnitettyä takaisin. Ovet piti ottaa saranoineen irti sillä muuten ottaa kattoon kiinni nostettaessa.
Lopuksi liimasin vauhtitarrat oviin.
2015-06-16 20.50.53-1.jpg
2015-06-16 20.50.53-1.jpg (54.08 KiB) Katsottu 1379 kertaa

2015-06-16 20.50.29-1.jpg
2015-06-16 20.50.29-1.jpg (64.11 KiB) Katsottu 1379 kertaa

2015-06-16 20.52.15-1.jpg
2015-06-16 20.52.15-1.jpg (50.65 KiB) Katsottu 1379 kertaa

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiLähetetty: 17.06.2015 20:39
Kirjoittaja Takapotku
Vielä katto ja vanteet maaliin niin kelpaa ajella.
:P.

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiLähetetty: 05.07.2015 21:36
Kirjoittaja Hexa
Tuli tossa aiemmin maalailtua apumiehen penkki valmiiksi, sisällä säilytyslaatikko tarvikkeille.
Istuinosa piti poistaa maalauksen ajaksi, vetelin sitten uudet mustat Ratkaisumassat istuimen väliin ja sitten puristuksiin kuivamaan.

apparinjakkara.JPG
apparinjakkara.JPG (131.73 KiB) Katsottu 1331 kertaa

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiLähetetty: 05.07.2015 22:03
Kirjoittaja Hexa
Tänä pidennettynä viikonloppuna pe-su hyökkäsin sitten katon ja kattoluukun kimppuun. Kattoa piti paklata useita kertoja hienolla massalla, 1 lampun takakuvuista on nyt tehty nyt kiinteäksi kun oli vanhaa kuidutettu niin muotoilin siitä nyt pysyvän. Jumankekka kun pölis kun tuli hiottua noita pakkeleita kun oli pistettävä reilusti että sai tasaiseksi. Hajos Boschin tasohiomakonekin niin käsin piti katto hioa loppuun. Katto nyt valmis maalausta varten, sain 2 valokupua maalattua tos kattoluukun kera. :)

Kattoluukun sain tehtyä valmiiksi. Ekaks purin kattoluukun kokonaan osiin. Hioin kattoluukun pellistä ruosteet pois molemmilta puolin, happomaalia alle ja intikan beigee päälle ja lakka lopuks. Ei viittiny paklata peltii ku pysyy maalit paremmin kiinni noin. Hioin kans alemman lasikuituisen kattoluukun levyn ja maalasin sen intikan beigellä+lakka päälle. Sisäpuolen sisusteet pesin mäntysuovalla sienen kera.
Saranat ja avaajan maalasin uudestaan happomaalilla, päälle mustaa + lakka. Kun heitin kattoluukun kasaan niin laitoin lasikuitulevyn ja metallisen levyn väliin reunaan leveetä tiivistettä 2 rundii.
Sitten metallilevy kiinni rosteripulteilla+ rosteriprikat molemmin puolin ja mutteri päälle. Tiivistenauha meni aika nätisti kasaan ja tiivistää nyt hyvin ettei metallinen pelti kerää sisään kosteutta.
Vaihdoin kans saranoihin uudet rosteriset senkkiruuvit, piti vaan sahata 4kpl käsin poikki ku oli liian pitkät.

Pitäs käydä vaan hakemas uudet pumput IKH:sta kun torstaina en ehtiny ku oli kiire saada auto jälkikatsastettua läpi, biltemasta ostin vikakoodin lukijan ja nollasin vanhan EGR vikakoodin muistista pois ja leima tuli, piti vaan lämmitellä autoa pirusti kun pakoputkisto oli vissiin osunu johonkin ku oli katin jälkeen revenny 2 paikkaa reilusti, oli kunnon ralliäänet pirssis. Katsastuksen jälkeen kävin vetäseen hitsikoneella tukevasti putkiston kiinni, vaikka tarvikeputkisto niin ei se 2 vuodessa mätä ollu.

kattoluukku.JPG
kattoluukku.JPG (145.98 KiB) Katsottu 1331 kertaa


kattoluukkusisäpuoli.JPG
kattoluukkusisäpuoli.JPG (132.1 KiB) Katsottu 1331 kertaa


kattoluukkukulma.JPG
kattoluukkukulma.JPG (152.15 KiB) Katsottu 1331 kertaa

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiLähetetty: 21.07.2015 09:30
Kirjoittaja Hexa
Vaihtelin tossa etupyöriin ja nelivedon ZF jakolaatikkoon Mobil 80W/90 HD öljyt, oli jakolaatikon sisällä öljy ihan paksua vanukkaan näköstä beigeä litkua.
Tuli purettua sisusta pois ja siivottua 30v mullat. Sitten vois alkaa hiomaan.
Sisustan verhoilut kattoon asti pitää pestä ja pystypalkin suojat verhoilla uudelleen.
Yritin agrilinesta tilata verhoilusetin 490€ kuluineen niin oli loppu ja 2kk päästä voi palata asiaan, pystysuojat muualla maksoi pelkästään 420€ toimituskuluineen, kyllä on kiskurihintaa, nou tanks.

Ostin naapurilta edullisesti TEKO12T maansiirtovaunun, joka hiekkapuhallutetaan ja maalataan.
Onks hyvii ehdotuksia 2-komponentti maaleista kärryyn?
Kuvan kärry ei ole kyseinen, malli sama...

image.jpg
image.jpg (33.5 KiB) Katsottu 1291 kertaa


Huomenna illalla sitte AC/DC konserttiin...

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiLähetetty: 21.07.2015 15:45
Kirjoittaja Rokressi
Omassa 955 natikassa verhoilin pystypanelit beigen värisellä plyyshi-kankaalla. Olisi saanut olla vähän tummenpaa variltään, mutta ei sattunut kotikylän kangaspuodissa olemaan. Ihan hyvin on tuokin jo kummenkunta vuotta välttänyt, vaikka pikkasen on alareunasta vetänyt laskokselle apukuskin nojailusta johtuen :lol:

Kuva

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiLähetetty: 21.07.2015 23:20
Kirjoittaja Hexa
Pitää yrittää etsiä samanlaista karvaröyhelöö keskipilarin suojiin ja pitää uusia molempien päälilistojen nahat. Noiden verhoilu on ihan piis of cake... :P

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiLähetetty: 25.07.2015 08:15
Kirjoittaja Hexa
Moro!

Tuli tossa eilen haettua keinonahkaa ja liimaa verhoiluun. Lopulta päädyin että tein pilarin suojat ja sivulistat samasta keinonhasta. Ei uskos mutta liimaa kului 4x500ml motipin tavaraa.
2015-07-25 09.00.39-1.jpg
2015-07-25 09.00.39-1.jpg (27.68 KiB) Katsottu 1252 kertaa

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiLähetetty: 26.07.2015 08:13
Kirjoittaja Hexa
Oli hytin sadevesiletkut ihan tukossa, tuli putsattua kaikki 4 läpi. Yksi letkuista oli tukoksen takia irronnut, tuli pisaroita hyttiin. Riippuu niin poistoreiän sijainnista paljonko vuotaa.
Kannattaa ehdottomasti käydä noi letkut läpi varsinkin jos tekee peltotöitä paljon.
2015-07-25 13.55.35-1.jpg
2015-07-25 13.55.35-1.jpg (59.79 KiB) Katsottu 1241 kertaa

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiLähetetty: 26.07.2015 21:10
Kirjoittaja Takapotku
Omassa ei ollu ollenkaa noita putkia kun meille tuli nii oli yläverhoilu aivan mätä mutta isä laitto uuen verhoilun ja letkutki sai ilmaseksi kun purkaamolle meni niitä ettimään nii yhet oli juuri panemassa niitä roskiin nii oli saanu ilmaseks. :mrgreen: Ei parane mennä katolta tikulla noita aukoo irtoavat vaan. ;) Ite panin klemmareilla joka liitoksen kiinni. :)