Natikkamiehet

International 1056XL 1984 ehostus

International ja uudempien Case IH-traktoreiden keskustelualue

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja Hexa » 29.07.2015 22:38

Ois pitäny itsekin laittaa nippareilla tai klemmareilla kiinni, toisaalta kun putket aikoo puhdistaa on ne irroitettava kokonaan Y-haaraan asti molemmilta puolin. On kans aika tarkat mitat putkilla katon liitäntään, ei jää yhtään ylimääräistä. Kaikille XL natikan omistajille semmonen tieto että sisäkattoverhoilun ruuvit+holkit on lähestulkoon kaikki irroitettava että pääsee käsiksi vedenpoiston letkuihin.
Itsellä on natikka vanteita ja pyörän napojen maalausta vaille valmis. Sai punnertaa muutaman päivän hydrauliikkaliitosten parissa kun tihkui aina jostain liittimestä, kiristin hieman kaikkia liitoksia ja vetelin teflon teippiä.
Vetovarretkin vuoti molemmilta puolin, laitoin uudet haitarikumit ja tiivistesteitä+ O-renkaita väliin. Vetovarsiin ei löydy IKH:sta korjaussarjaa, en tiedä onko Agritechilla...
Jouduin käydä Askolassa (50km suunta) asti hakemassa oikeaa hydrauliikkaöljyä 2x20l pönikkää Akcela HyTran Ultraa.
7litraa meni vaihdelaatikkoon ja reilu 10l hydrauliikkaan, sen verran oli vuotanu vuodessa tai parissa.
Täytyy lisäillä kohta muutamia kuvia, maansiirtokärry TEKO12T valmistu kans hiekkapuhalluksesta ja maalauksesta.
Huomenna täytyy lähtee hakee harraste autoon uutta leimaa, katso nettiauto Maserati Biturbo222 myynti-ilmoitus jos kiinnostaa ketään.
Kyl tää tästä viel iloks muuttuu :P ...
Hexa
 
Viestit: 59
Liittynyt: 02.05.2015 21:44

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja Takapotku » 07.08.2015 22:41

Joko natikka on saanut vanteisiin maalia? :P
Avatar
Takapotku
 
Viestit: 128
Liittynyt: 15.12.2014 18:11
Paikkakunta: nivala

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja Hexa » 08.08.2015 01:01

Terve mieheen!

Etupään vanteet sain rälläkällä putsattua ja hiottua + pintaan 2x intikan beigeä. Maalasin pyörän navat punasella pohjatöiden jälkeen. Sainkin etupään pyörät takaisin paikoilleen. Takapään pyörät irti nyt ja toinen sisävanne irti pyörästä, toinen ei lähdekään kun hitsattu kiinni ulkovanteelle, syytä en tiedä? Sisävanteiden pultit oli jotkut aika tiukassa , mutta jumalattomalla momenttiavaimen jatkovarrella lähti sitten kaikki irti. :lol:
Ens viikko enää kesälomaa ni pitäs valmista tulla.
Kävin tossa viime viikonloppuna Intikalla heittää pari puukuormaa metsästä (50km lenkki yhteensä) mulle uudella Tekon 12T maansiirtokärryllä joka hiekkapuhallutettiin kans. Tilasin 3 kpl uutta rengasta kärryyn tyrestonesta ku 1 rengas oli uusi.
Täytyy napsii kuvia lisää, sain hytin tehtyä kans siistiin kuntoon.
Hexa
 
Viestit: 59
Liittynyt: 02.05.2015 21:44

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja Takapotku » 08.08.2015 18:42

No sehänkin on jo loppusilausta vaille valmispeli. :P
Itsellä natikalla käyty jo heittää rinkula kylällä kun vietiin samalla yks tukkisorvi mihi tehtiin akseli ja aisa alle. :D
Etu työvalot viel puuttuu ja uudet umpiot on tilattu. Onko sulla eteenpäin niitä koppia joiden sisää lamput tulee?
Itellä ei oo nii pitäs sellaset löytää. :| Ja vanteet on edelleenkin hakematta.Ja kouluki alkaa keskiviikkona. :evil:
Avatar
Takapotku
 
Viestit: 128
Liittynyt: 15.12.2014 18:11
Paikkakunta: nivala

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja Hexa » 09.08.2015 09:06

Vasemmalle puolelle hankin työvalon suojan Purkupojilta pälkäneeltä. Pitää alkaa hiomaan takavanteita tänään kun hiekkapuhaltajalla ei oo nyt aikaa.
Hexa
 
Viestit: 59
Liittynyt: 02.05.2015 21:44

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja Hexa » 13.08.2015 15:02

Vihdoinkin valmista tuli, mutta aina jotain pientä fixattavaa löytyy tietenkin.
Vanteet oli kova työ tehdä varsinkin ilman hiekkapuhallusta, käsin työstettiin rälläkällä ja päälle hiottiin, ei jäänyt ruosteita alle.
Vois joskus tossa laskee mihin budjettiin meni tää kunnostustyö. Kaikki kaasupumputkin tuli uusittua.
intikka (1).JPG
intikka (1).JPG (191.19 KiB) Katsottu 280 kertaa

intikka (2).JPG
intikka (2).JPG (147.48 KiB) Katsottu 280 kertaa

intikka (3).JPG
intikka (3).JPG (182.28 KiB) Katsottu 280 kertaa
Hexa
 
Viestit: 59
Liittynyt: 02.05.2015 21:44

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja Hexa » 13.08.2015 15:04

intikka (4).JPG
intikka (4).JPG (210.04 KiB) Katsottu 280 kertaa

intikka (5).JPG
intikka (5).JPG (228.72 KiB) Katsottu 280 kertaa

intikka (7).JPG
intikka (7).JPG (161.32 KiB) Katsottu 280 kertaa
Hexa
 
Viestit: 59
Liittynyt: 02.05.2015 21:44

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja Hexa » 13.08.2015 15:07

intikka (8).JPG
intikka (8).JPG (174.09 KiB) Katsottu 280 kertaa

intikka (10).JPG
intikka (10).JPG (250.69 KiB) Katsottu 280 kertaa

intikka (12).JPG
intikka (12).JPG (196.31 KiB) Katsottu 280 kertaa
Hexa
 
Viestit: 59
Liittynyt: 02.05.2015 21:44

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja Hexa » 13.08.2015 15:14

intikka (15).JPG
intikka (15).JPG (240.67 KiB) Katsottu 279 kertaa

intikka (17).JPG
intikka (17).JPG (196.37 KiB) Katsottu 279 kertaa


Täytyy lähteä katsomaan intikalla jos sais TEKOn kärryyn itse laitettua 3kpl uudet pyörät alle, sivussa ns.metallivanne sokkana, ainakin täytyy pysyä sivulla ettei lennä päin, pois ottaessa ja rengasta täyttäessä.
Hexa
 
Viestit: 59
Liittynyt: 02.05.2015 21:44

Re: International 1056XL 1984 ehostus prokkis

ViestiKirjoittaja Hexa » 30.08.2015 09:50

Tuli tossa laiteltua eilen vetovarsiakselin "donitsi" tiivisteet, vanhat olivat todella kuluneet ja vuotaneet pitkään. Oli väliaikaisesti tiivisterenkaita välissä ja rättejä päällä vuodon tyrehdyttämiseksi. Konekorjaamo Marjakankaalta hommasin tiivisteet. Yllätys oli suuri kun öljyt jossa tanko killuu ovat vaihdelaatikkoöljyt.
Hexa
 
Viestit: 59
Liittynyt: 02.05.2015 21:44

EdellinenSeuraava

Paluu International traktorit

  • Paikallaolijat

    Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa