Sivu 1/1

844 öljynpaineet

ViestiLähetetty: 23.05.2015 20:49
Kirjoittaja moispe2
Koneen lämmettyä syttyy öljynpainevalo tyhjäkäynnillä. Sammuu kun pitää kierrokset 1200:ssa.
Auttaskohan sellainen tekohengitys että laanais öljypumpun päädyt?
Onko kyseisen raktorin öljypohja irroitettavissa ilman katkasua, kun näyttäs että se on yhtenä rungon osana.
Saattaahan tuo olla moottoriremontin tarpeesskin, mutta kun tuntuu käyvän niin nätisti ja nyt ei oikein ole aikaa sellaiseen näin kesällä.
Jos on asiasta kokemuksia niin mielelläni kuulisin niistä!

Re: 844 öljynpaineet

ViestiLähetetty: 23.05.2015 21:20
Kirjoittaja IH 674
Öljynpaineet pitäisi mitata painemittarilla tai kokeilla uudella painekatkaisijalla.
Öljypohja ei sovi tulemaa pois ennen kuin irrottaa etukehdon, koskee kaikkia
saksan natikoita englannin koneissa sopii niissä on erilainen etukehto.

Re: 844 öljynpaineet

ViestiLähetetty: 23.05.2015 21:39
Kirjoittaja moispe2
Kiitti tiedosta

Re: 844 öljynpaineet

ViestiLähetetty: 24.05.2015 14:20
Kirjoittaja MTI
Mulla on sama ongelma 453:ssa. Vaihdoin uudet putket ja männät sekä uusin öljykellon.
Tyhjäkäynnillä paine on alle kilon lämpimänä ja valo syttyy. Otin sitten uudestaan öljypohjan irti ja tarkistin kaulat uudestaan. Kiertokangen kaulat oli just oikeassa mitassa ja liuskoissa ei ollut vikaa. Sitten runkolaakeri liuskoissa olikin vähän naarmuja mutta kaulat oli siistit, niitä en päässyt mittaamaan kammen ollessa paikoillaan joten laitoin vaan uudet liuskat, ne pystyy kuitenkin vaihtamaan enempiä purkamatta.
Öljypumpun käytin auki, siinä en havainnut kulumaa. Hiontajäljet oli vielä näkyvissä päädyissä ja rattaiden kyljissä, joten ei kai se väljä oo.

Vai voiko pumpun rattaan hampaat olla niin kuluneet ettei enää tuota painetta riittävästi?

Uudet o-renkaat laitoin pumpun putkiin, vanhat oli kovettuneet.
Paineet nousi vain vähäsen, ei vieläkään ole normaalit. Mutta painetta kuitenkin on joten eiköhän se kestä.
Vois tietysti kokeilla eri öljyjä, nyt 10w30. Auttaiskohan mitään 15w40 tai jotain.
Ainakin 453:ssa öljypohja irtoaa katkasematta, ohjausnivelen kun vaan ottaa irti edestä.
Tämäkin on saksan seisoja.

Re: 844 öljynpaineet

ViestiLähetetty: 24.05.2015 15:10
Kirjoittaja IH 674
453 -nen onkìn poikkeus säännöstä.

Tuli tuossa mieleen että jospa siinä 453 -ssa on väljät keinuvipujen laakerit
ja paine hukkuu sinne.
Periaatteessa keinuvivuille tulevaa öljynmäärää voi säätää pyörittämällä
vipujen akselia, akselin päässä on merkki joka pitää olla kiinnityspukin
aukon kohdalla, jos se on jossain muualla niin öljyntulo estyy kokonaan keinuvivuille.

Re: 844 öljynpaineet

ViestiLähetetty: 24.05.2015 21:01
Kirjoittaja MTI
Eipä oo tullut kiinnitettyä huomiota akselin asentoon.
Pitääpä tarkistaa kun pääsee koneen luo. Niin ja oisko toinen mahdollinen paineen karkauspaikka nokka-akselin laakerit?
Pääseekö niitä miten testaan?
Tässäkin oli putken o-renkaat vuotanut jäähdytysnestettä öljyyn... Ja sehän ei tee hyvää messinki heloille.

Re: 844 öljynpaineet

ViestiLähetetty: 16.09.2015 10:51
Kirjoittaja MTI
Nyt sain tarkistettua keinuvipujen akselin asennon.
Kuva
Oisko tarpeeksi keskellä hahloa? Mikä on tuo toinen piste noin kello kymmenessä?

Re: 844 öljynpaineet

ViestiLähetetty: 13.11.2015 18:59
Kirjoittaja moispe2
Neuvojen mukaan vaihdin öljykellon. Ei ole senjälkeen lämpösenä alkanut valo vilkkumaan. :peukkuylös: :lol: