Sivu 1/4

Case IH 1056 XL -89

ViestiLähetetty: 03.06.2015 21:39
Kirjoittaja 1000r
Alkasin vaihtamaan takareiteen stefaa ja pahaksi oli myös laakeri mennyt väljäksi.
Nyt kysymys kuuluu mitenköhän sen akselin saa purettua sieltä pois, reisi on jo lattialla ja suuresti krvattu päätä :oops: .
Pitääkö sieltä yrittää jotenkin ottaa se lukkorengas ensin pois vai mitenkä?
https://drive.google.com/folder/d/0B9QHXo-bnRWgMjZlM1pKVGxpM2s/edit

Re: Case IH 1056 XL -89

ViestiLähetetty: 04.06.2015 05:27
Kirjoittaja Hexa
Moi!

Kannattaa etsiä hajoituskuva netistä. Löysin tämmösen äkkiä mut ei varmaan auta.
http://www.malpasonline.co.uk/Catalogue ... rtPage=120

Re: Case IH 1056 XL -89

ViestiLähetetty: 04.06.2015 06:11
Kirjoittaja IH 674
Lukkorengas pois planeettapyörästö pois ja sitten sopiva puupala lattialle ja sitten
nostetaan pyörän kiinnityslaipasta akseli ylös ja pudotetaan akseli puun päälle niin
kotelo putoaa lattialle.
Akseli on laakeroitu suorilla kuulalaakereilla.

Re: Case IH 1056 XL -89

ViestiLähetetty: 04.06.2015 06:17
Kirjoittaja 1000r
IH 674 kirjoitti:Lukkorengas pois planeettapyörästö pois ja sitten sopiva puupala lattialle ja sitten
nostetaan pyörän kiinnityslaipasta akseli ylös ja pudotetaan akseli puun päälle niin
kotelo putoaa lattialle.
Akseli on laakeroitu suorilla kuulalaakereilla.


Näin kans ajatteline että se lukkorengas pitänee paikoillaan sitä planeettaa. Pitää illalla sitten taas yrittää.
Pitäisköhän samallla vaihtaa jarrulevytkin

Re: Case IH 1056 XL -89

ViestiLähetetty: 04.06.2015 09:56
Kirjoittaja IH 674
Senverran jarruista että niissä on jarrun palauttajat, joista voi tulla ongelma jos
laitetaan uutta levyä.

Re: Case IH 1056 XL -89

ViestiLähetetty: 04.06.2015 21:15
Kirjoittaja 1000r
Kiitokset vastaajille.
Nyt on akseli jo paikoillaan jarruihin en koskenutkaan. Uudet laakerit ja stefat.
Vanhassa laakerissa totaallinen tuho. Kuvia löytynee ensimmäisestä keskustelusta.
Akselin laakeri ulommainen.jpg
Ulommainen laakeri
Akselin laakeri ulommainen.jpg (255.68 KiB) Katsottu 1543 kertaa

Re: Case IH 1056 XL -89

ViestiLähetetty: 05.06.2015 22:49
Kirjoittaja 1000r
Ja pientä puuhastelua taas.
Nyt laitoin vetovarsitunnustelun akseliin uudet laakerit ja tiivisteet kun pikkasen tiputteli öljyä.
Irrotus vingulla holkki toiselta kohtaa poikki iskuvasaralla pois laakeri sitten tuli ihan sormi voimmin pois.
Uudet laakerit ja holkit pariksi tunniksi pakastimeen ja lämmitystä asennus kohteeseen, eipä tarvinnut hikipäissään takoa paikalleen.

Re: Case IH 1056 XL -89

ViestiLähetetty: 06.06.2015 08:38
Kirjoittaja Takapotku
Itekki kun mopon koneen laakereita lämmittänyt nii induktio lämmitin on kyllä helvetin kätevä ja tuo pakastin keino myös.

Re: Case IH 1056 XL -89

ViestiLähetetty: 07.06.2015 22:33
Kirjoittaja 1000r
Ja lisää
Nyt kun toi täkäpää on lyönnissä niin ette vain jäis epätasapainoon, niin etupään vuoro.
Rupesin vaihtaan moottoriin öljyjä, kunnes kuulu kiposta semmonen kops, no sitä ihmettelemään jokin rullalta näyttävä se oli magneettinoukin sitten vain öljy reigästä sisään hetken sieltätäältä niin noukin täynnä kartiorullalaakerin rullia. Voi kun kiva juttu pääsee taas ruuvaileen. Ehän sielä olekuin öljypumppu missä on kartolaakerit.
Jotta saa öljypohjan pois niin pitää irroittaa etupää moottorista, nelivedon kartaani, hydrauliputkihydrauliputki, jäähdytin, kampiakselin siivapyörä mitä nyt onkin siinä edessä.
Kun sain öljypohjan pois, ensimäisenä sitä öljypumppua tarkastelemaan, niin olihan sieltä laakeri sökönä. Ei muutakuin uutta pumppua tilailemaan.
Mistäköhän löytyisi edullista pumppua ( 3136433R95 ) ?

Re: Case IH 1056 XL -89

ViestiLähetetty: 08.06.2015 06:39
Kirjoittaja IH 674
Se rikkinäinen laakeri on ilmeisesti siinä välipyörässä eikö siihen saisi uutta laakeria.
Halpuudesta en tiedä mutta LH osassa näkyi olevan sellainen pumppu.