Sivu 2/3

Re: Valmet 502

ViestiLähetetty: 18.01.2021 22:20
Kirjoittaja Samppa
Huh huh. Saimpas enempi aikaan mitä olin aikonu tänään. Tarkoittaa hyvää fiilistä :)
Eli tuon tasauspyörästön/perä murkulan paikoilleen. Kartiovetopyörän ja lautaspyörän hammasvälyksen sain siäjettyy 0,2mm. Ohje 0,2-0,3mm. Rakotulkilla tosin. Kellokin löytyis, mut ei semmosta jalkaa mihin sen sais kiinni. Hommattu syöttöpumpun ennakon säätöihin. Adaptereita erilaisia niihi hommiin.
Lisäks nuo banjot sain myös pujoteltuu paikoilleen. Meni helpommin mitä kuvittelin :)
Voipha se olla jotta vielä joku kämmi löytyy ja suap purkoo!

Re: Valmet 502

ViestiLähetetty: 29.01.2021 15:17
Kirjoittaja Samppa
Jaahas. Nyt olis kytkinlevy myös vaihettu. Olishan tuolla vielä ajanut ku oli milli pintaa jäljellä. Varsinkin kun uudessa pahvikakkarassa ei ollu ku vajaa pari millii. Luulis jotta ois enempi. Pittää jättee vielä tuo vanha asbesti kiekko hyllyyn pahanpäivän varalle. Tähän kun on nii helppo vaihtaa tuo, kun ei tarvii katkoa.

Re: Valmet 502

ViestiLähetetty: 02.02.2021 08:47
Kirjoittaja IH 674
Tuosta Valmetin vaihteistosta tulee mieleen vanha vitsi;
Zetori ja Valmetti menee peräkkäin, Zetor kyselee tästäkö tästäkö
Valmetti vastaa niiin niiin niiiin, eräs Zetorin omistaja osasi äänet hyvin esittää.
Tarkistitko kosketuskohdan perästä. ;)

Re: Valmet 502

ViestiLähetetty: 04.02.2021 18:28
Kirjoittaja Samppa
Joo mieki oon Kuullu tuon jutun :) Etäisyyden mittasin kanssa. Korjauskäsikirjan ohjeitten mukaan. Tuossa kuvassa näyttäs ku ois jotaki hämärää noissa hampaissa. Niinku ois nirhauntunu.

Re: Valmet 502

ViestiLähetetty: 04.02.2021 18:39
Kirjoittaja Samppa
Pakettiin pakettiin! Oho kuvat takaperin. Olokoon.

Re: Valmet 502

ViestiLähetetty: 04.02.2021 18:47
Kirjoittaja Samppa
Nyt tässã mallissa. Sisusta on tuo mikä kuvasta näkyy. Paitsi penkki ja katto tulloo vielä :)
Takalasin alaosa ylös nostettuna ja "takapenkki" pystyssä.

Re: Valmet 502

ViestiLähetetty: 09.02.2021 21:34
Kirjoittaja Samppa
Joopa. Homma jatkuu sitte moottorin piästä. Kyllãhä se kuitenki otti hiukan kiinni siinä mäesä. Lämpis liikaa siis.
Laittelin tuon verhonkin syylärin eteen kuntoon ku oli pakkasia, jotta lämpii paremmin. Lämpis kyllä ja Kapteenilla oli hyvä olla, Van ehkä liian hyvä!
Noo hyvä tästä vielä tulloo, kun roplaa molemmin päin :)
Kuvat jälleen takapperi. Prkl.

Re: Valmet 502

ViestiLähetetty: 09.02.2021 21:50
Kirjoittaja Samppa
Tämä se on sitte ensimmäinen laite minkä oon tyhmyyttäni särkeny! Kaipa se joskus sattuu jokaisen kohalle. Tympiihä se kyllä, se oma tyhmyys..

No joo. Van jokatappauksessa syl.putket nous pois ihan vuan moskalla alakautta kopauttamalla. Ei tartenu niihin paneutuu sen enempää :)

Re: Valmet 502

ViestiLähetetty: 12.02.2021 20:08
Kirjoittaja Samppa
Jaahas. Nyt ois korjaussarja tilattu pãrnuusta! Sielä oli 425€ ja esim ikh 750€. Jospa sieltä tulis muutakin ku kivi reppu..

Noo, jotta ei vaan rupeis liian hyvältä tuntumaan ni kansi olis kunnostettava ihan koneistamossa. Venttiilit alkaa olla sen verran syvässä, jotta ei se auta :)

Re: Valmet 502

ViestiLähetetty: 17.02.2021 17:45
Kirjoittaja Samppa
Niimpä joo. Kannen purin osiin ja se pitäs joku päivä kiikuttoo koneistamoon. Yritin noita kunnostettuja kansia metätellä, mutta hiljaista on markkinoilla nyt niiltä osin.

Osat tuli Eestistä kyllä ongelmitta. Kaikki mitä sarjaan kuuluu. Nuo laakerit ajattelin laittaa uuvet runkoon ja kankiin. Ne on yli kokoon jo koneistettu, niin ne pittää ostoo vielä käypäset. Outo kun noita meilläkin myynnissä olevissa sarjoissa ei ole vaihtoehtoa, että vois valita ylikoon sarjan laakereille. Kaikki on standart. Tahi voipi kasata paketin, mutta hinta on sitte jotaki...
Kammen kaulat ja vanhatkin laakerit vielä ok,mutta kone pyöriny puheitten mukaan jo 7000 tuntia. Tehty kuulemma 80 - 90 luvulla ja mittarissa ollu 8000h. Nyt on 4780h. Kikka neula on jo kyllä hävinny, mutta tunnit pyörii. Tiiä sitte miten tarkkoja nämä mittarit on yleensäkkään.